Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * RĂ¼gen kustbaan

Hoofdmenu

lijn Antwerpen-Brussel

Gestart door janjozef, 04 december 2008, 08:23:55 AM

dr3

Groot gelijk. Ik werk ook bij het spoor (Infrabel Brussel) en de onzin die je soms leest op fora is om te huilen, vooral als ze dan nog van ander spoorwegpersoneel komt (zoals die verdeling van de M6'en - een sprookje dat zelfs de gebroeders Grimm niet hadden durven bedenken[:D]).Maakt het echt zoveel uit dat een trein over L25 of L27 rijdt? De IR's blijven gewoon stoppen in Oude God en voor elke reiziger die inderdaad iets verder naar zijn L-trein moet lopen is er ongetwijfeld een andere die blij is dat ze nu dichter bij zijn deur stoppen. Enige nuance is wel op zijn plaats. En Janjozef, als je echt denkt dat de NMBS geen L-treinen wil, kun je me dan verklaren waarom de laatste jaren juist meer kleine stopplaatsen heropend zijn? Ik denk bv aan Evergem, Diepenbeek, Diesdelle, Liersesteenweg en Beervelde...
 

rgp

Dag,

Stefanic ik bewonder u voor de verdediging van de NMBS, maar sommigen zijn en zullen altijd blijven mekkeren.

Er worden per jaar tientallen perrons aangepast (+/- 300.000 euro per perron, dus minimum 600.000 euro per halte).  En alles kan niet tegelijk om 2 redenen:
1? beschikbare geldmiddelen (of mogen we uw belastingen wat verhogen)
2? beschikbare firma's (het is obgelofelijk hoe weinig firma's reageren op uitschrijvingen en hoe star hun werknemers zijn - zeker geen overuren-)

De oudste stellen dateren van de jaren 1965 en zullen verdwijnen van zodra de Desiro's geleverd worden.
Materieel en leeftijd: M4: 1978, M4m: 1995, Tweeledige stellen: 1970 gemoderniseerd vanaf 2000 ?, Breaks: 1980, gemoderniseerd 2009, AM 75: 1975, gemoderniseerd 2009, AM 96: 1996, M5: 1985-2009, M6: 200? - 2011, ......

Er is gewoon te weinig materieel, tijdens de spits rijdt alles wat in orde is, of wat niet in orde is, maar geen invloed heeft op de veiligheid.  Een oplossing zou kunnen zijn om het aantal treinen te halveren, dan is er gewoon genoeg materieel.

En anders als dat allemaal niet goed is, neem uwen auto en ga in de file staan.

Roland

62_fan

Als jullie NMBS'ers het dan allemaal zo goed weten en kennen, leg me dan eens uit waarom de Benelux'drug'-express, niet meer stopt in BRX-N ? Dit is toch een aansluitingspunt van mensen vanuit Nederland en vanuit de richting Antwerpen, naar de luchthaven ?

....

We zijn nu 2 weken in de nieuwe dienstregeling, en de problemen van ervoor blijven aanhouden. Verminderde samenstellingen, vetragingen alom, werkdagen of feestdagen, maakt niet uit. Er is gewoon een structureel probleem, bij een lamlendig staatsbedrijf (en daar ik bedoel niet specifiek het welwillende personeel mee, maar w?l de algemene bedrijfscultuur, en de oude krokodillen die in die bedrijfscultuur vastgeroest zijn). Het is frustrerend om te zien hoe de jongere generatie in dat bedrijf zich probeert uit de naad te werken terwijl de oude generatie hun, met de handen in de zakken, vanop het perron uitlacht... Resultaat van jaaaren vakbondswerk om een bedrijf naar de kl..ten te helpen...[:(!][:(!][:(!]
Beter 1 trein te laat, dan 10 afgeschafte stations...

rgp

Goeden avond

Wat dat stoppen betreft: het heeft - naar ik vernomen heb - te maken met een poging om de vertragingen teniet te doen bij het kopmaken.  Hierdoor heeft men in FBMZ iets meer tijd en hoopt men de trein terug op tijd te laten vertrekken.
Een halte kost algauw 5 minuten.
Er is idd een structureel probleem ... in het verleden.  Als men jaren niet investeert in rollend materieel, dan duurt het wel efkens om dat in te halen, wetende dat het nieuwe materieel liefst in Belgi? moet gemaakt worden (de werknemers bij BN zijn blijkbaar zeer waardevol, een andere fabriek had men allang gesloten).
Wat de defecten betreft, lees mijn vorige interventie.
Er is gewoon te weinig materieel, tijdens de spits rijdt alles wat in orde is, of wat niet in orde is, maar geen invloed heeft op de veiligheid. Een oplossing zou kunnen zijn om het aantal treinen te halveren, dan is er gewoon genoeg materieel.
Wat de lemlendigheid betreft en de vakbonden, kan ik je alleen maar bijtreden.
Het is immers een publiek geheim dat het financieel verschil tussen iemand dat vegeteert en iemand die zijn kl**ten afdraait op het einde van de maand amper 60 euro bedraagt (verschil in productiviteitspremie) met daarbij nog dat diegene die zijn kl$$ten afdraait bij iedere fout minstens scheef bekeken wordt en bij de zoveelste kemel van de vegeteerder zegt: "hij kan niet beter, het is een sukkelaar".
Mijn motto blijft: gooi er 10.000 buiten en werf 5.000 gemotiveerden aan, op basis van competentie in de brede zin van het woord, en dit op alle echelons.

Roland