Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

35m2

Gestart door Quadran, 20 november 2008, 17:50:44 PM

Quadran

Hallo,

Ik heb een ruimte ter beschikking van 35m2.

Ik zou graag een stuk Rijn (zie vorige posts) bouwen alsook een zwitsers gebergte. Verder wil ik nog een groot rangeer stations met draaischijven.

Raden jullie aan om de oppervlakte miniem te houden en gebouwd langs de muren of toch gaan voor een volgebouwde kamer?

 

Greg

Mss overplaatsen naar het topic over sporenplannen.
Op zich is er niets mis met een volgebouwde kamer, zorg gewoon dat alles goed en makkelijk bereikbaar is. Ook bvb schaduwstation's,...

Persoonlijk zou ik zoveel mogelijk langs de kanten werken ( hangt natuurlijk af van welke breedte je in gedachten had voor je planken)
want ik vind dat je je sporen niet te kort op mekaar mag leggen. Je kan bvb station en paradetraject aan de buitenkant leggen (of zoveel mogelijk) en in het midden een groot rangeerdepot.
Het is maar een voorstel dat snel in me opkomt.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Quadran

het is ongeveer 5 breed en 7 lang.

dwars heb ik een lengte van 8 meter ter beschikking.

zal nog veel moeten puzzelen en denken.

 

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

Kan je een schets maken van de beschikbare ruimte, met de vrij te laten delen (vensters, deuren, trapgat, ...). Denk ook eventueel aan een werktafel, kasten, vitrines,... Met de ruimte die je hebt kan je er een mooie all-round treinenkamer van maken, met eventueel nog een luie zetel om te kunnen wegdromen bij het lezen van MSM...

groeten,
Michiel
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

chrisdriessen

een hoop ruimte inderdaad maar ik zie de link tussen gebergte en een groot rangeerterrein niet. kun je hier misschien een schetsje van maken. in een hoek gebergte en in een andere rangeer.

Quadran

Ik kan wel een DRAIL plattegrond doorsturen eventueel.

 

Quadran

Met rangeergebied bedoel ik geen containerterminal hoor [:D]

Eender een oude rangeerplaats met eventueel een draaischijf en lokdepot.

Ik rij (allez bezit, rijden is er nog geen sprake van) vooraal DB, SBB, en OBB materiaal.

Een 9 tal Stoomlocs
Een 10 tal Elektro's
Een 10 tal Diesels
En een 6 tal Treinstellen.





 

Quadran

 

ysbeer

Ik zou zeggen.
Bouw een mooi station ,echt op lengte met daarbij een rangeer terrein
e.d
leg ook een parade spoor aan zo lang en recht mogelijk.
Maar vooral LEG NIET ALLES VOL MET RAILS in de beperking kent men de meester.
Heus een station met sporen ,zo kort dat je net een lok en 2 wagens neer kunt zetten zal op de duur je tegen gaan staan.
Beter een dorpstation dat echt lijkt dan een stadstation dat veel en veel te klein is,
Idem voor rangeerterrein en BW

wim


Quadran

Beste Ijsbeer,

een tijdje geleden (enkele maanden) hebben wij priv? gemaild over uw Zwitserse baan.

toen heb ik gezegd dat ik jouw baan wel echt mooi vond en dit ook als thema integreren.

wat zijn de juiste afmetingen van jouw sporenplan aub.



 

Quadran

Ik had gedacht om het volgende :

Uiterst rechts tegen de muur het Rijn gedeelte
Bovenaan een Zwitsers gebergte
Dwars kruiselings door de kamer een dubbelsporg paradespoor over ravijnen met Bietschtallbrucke.

Onderaan een rangeergebied met draaischijf en lokdepot.
 

Quadran



Hier hoe ik het had gedacht.

Andere ideeen meer dan welkom [:D]
 

chrisdriessen

ziet er goed uit maar krijg je zo niet een te diep gebergte?

Quadran

wat bedoel je met een te diep gebergte?