Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Deelnemers

Gestart door Peter, 16 november 2008, 17:10:33 PM

Peter

Volgens mij is het de laatste tijd veel stiller geworden op het forum. Wanneer ik het zo nakijk zitten we hier "regelmatig" met slechts een twintigtal mensen hier op het forum.
Ik weet, we zijn in de eerste plaats "modelspoorders" en geen computerfreaks, en is het forum nu eenmaal geen Chatbox, maar het valt toch op. Zelfs leden die je vroeger regelmatig zag op het forum zie je slechts zelden of helemaal niet meer.
Spijtig, spijtig, maar ja, dat is dan ook mijn persoonlijke mening.
Misschien ben ik verkeerd, dat kan, maar toch....:):):)
Met vriendelijke groeten
Peter

Steven 1/43 modelling

Beste Peter en alle andere forumleden,

het is inderdaad zo dat het er de laatste tijd rustiger aan toegaat
[|)] dan bijvoorbeeld dezelfde periode vorig jaar. Ik lees dagelijks
tweemaal de nieuwe toegevoegde items. Zelden neem ik actief deel.

Alles wat mijn thema aanbelangd werd gelezen in de reeds verlopen topics.
Het is zo dat het qua mentaliteit er niet op vooruit gaat[:(], wordt een vraag gesteld die reeds gesteld is dan word er verwezen op een dikwijls onaardige toon. Veel nieuwe gebruikers zijn zo niet geneigd vragen te stellen[:I]. Ook word dikwijls de zoek functie aangeraden, ik probeer die zoveel mogelijk te gebruiken voor mijn eigen problemen, maar :" this is the f......g worst thing ever ".[}:)]
Dit is geen zoekmachine ...
Oplossing voor de zoekfunctie  [^]: die staat het best op een aparte webruimte ... met dus een link op het forum...
Maar wat velen het meeste dwarszit zijn de soms keiharde vetes[V] die worden uitgevochten[B)] over ... echt de meeste eenvoudige meningen en uitdrukkingen ...
e, [xx(]

lieve mensen, wij als modelspoorders hebben een voorrecht,[^] ...
* weet dat velen onder ons jaarlijks om en bij de 500 ? 600 euro materiaal kopen...[:I]
* weet dat we altijd binnen zitten voor het uitoefenen van ons hobby ...[:I]
* weet dat we allemaal een fantasie wereldje hebben waar we van kunnen dromen ... [;)]

Velen onder ons staan niet stil bij welke collectie ze hebben van treinen ...
Staan niet stil bij hun maandelijkse spenderen of hoeveel centjes er al in hun baan steken ...

Als medewerker in de sociale sector kan ik alleen beamen ... velen hebben het slechter, veel slechter dan ons , WEES MEER VERDRAAGZAAM !


Jurgen

citaat:
weet dat velen onder ons jaarlijks om en bij de 500 ? 600 euro materiaal kopen...


Ik weet niet hoe jij dat doet, maar daar kom ik bijlange niet mee toe. [xx(]

Maar het klopt, het is stukken rustiger op het forum hier. Maar het is ook logisch denk ik. Bijna iedereen die hier van dag 1 op het forum zat is verdwenen door de verschillende vetes en woordenwisselingen hier. Ik heb er ook al gehad, op het moment zelf voel je jezelf een beetje aangevallen en probeer je sommige mensen te negeren. Na een tijdje waait dit bij mezelf over en ben ik alles weer vergeten. Maar om voor zo'n dingen te stoppen met het raadplegen van dit forum, dat vind ik een beetje stom.
Maar dat is mijn mening natuurlijk.

Volgens mij ligt het probleem ook een beetje aan het feit dat men in het begin nooit actie ondernam bij te heftige woordenwisselingen. Het is de taak van de moderators om een draadje zo veel mogelijk on-topic te houden. Dat gebeurde in het begin ook te weinig waardoor veel draadjes uiteindelijk van een bepaald type locomotief naar een discussie over het verschil tussen japanners en chinezen ging bij manier van spreken. Dit is voor nieuwe gebruikers ook frustrerend want zij zoeken informatie over een type locomotief en niet over chinezen en japanners.

Er zullen nog wel redenen zijn waarom men minder op dit forum terecht komt. Maar dit is toch al wel 1 van de belangrijkste redenen denk ik.

Ikzelf kom nu niet minder op het forum, maar reageer wel veel minder. Veelal omdat ik zelf niets over een bepaald onderwerp weet, maar ook omdat men soms het antwoord al gegeven heeft of gewoon omdat men maar even met Google moet zoeken en meteen honderden oplossingen heeft. Dan vind ik het nutteloos om er mijn tijd in te steken.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Ludwig

Peter, dat heb ik ook al opgemerkt.
Tja, een van de redenen is volgens mij dat het hier ook alleen maar over modelbouw mag gaan.
Of je moet een bepaalde status hebben, dan mag je over alles een draadje openen, ook al heeft het totaal niets met de hobby te maken.
Vele onder ons hebben niet de tijd of de handigheid of de wil zelf scenery te gaan bouwen.
Maar zulke mensen worden dan versleten voor dozenkopers.
Neem nu de modelspoorders onder ons, komen die hier aan hun trekken?
Ik zelf lees hier nog wel, maar reageren doe ik al langer hoe minder.
Ik ben de laatste tijd actief op een ander forum dat veel kleiner qua leden is maar waar je werkelijk met al je vragen terecht kan.
Het spijt me maar ik blijf herhalen wat ik al langer zeg, het is hier soms wel degelijk een elite clubje.
Ludwig



Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

ERVIN

Het is niet omdat ik de "titel" administrator draag dat ik dit hier nu ga zeggen h?, maar ook ik ben een dozen koper hoor, versta mij niet verkeerd , ik vindt het prachtig wat sommige onder de collega's hier doen, maar er zijn verschillende redenen dat ik mij daar niet mee bezig hou, meestal omdat ik het niet kan of wil proberen, en ook omdat ik er de tools niet voor heb, of omdat het veel te omslachtig is om het te maken, terwijl je het mss gewoon in de winkel kan kopen.

Het is hier rustiger geworden, dat is waar, maar ik maak gemiddeld toch nog zo'n 3 man per dag lid , niet dat die mensen hier allemaal dingen komen posten hoor, er zijn ook h??l veel lezers bij, lezers die geen enkel bericht plaatsen.

Er komen idd veel dezelfde vragen over allerhande dingen, meestal geef ik die mensen dan een antwoord via PM, enkel als ik denk dat iedereen erbij kan leren zal ik het hier posten, maar ook ik ben niet alwetend en elke dag is er wel iets waarvan ik denk, h?? dat is goed gezien, of dat weet ik nu ook weeral.

Maar ik vindt dat we hier zoveel mogelijk open kaart moeten spelen, als iemand bvb. ballast heeft aangelegd en dat trekt op niets ( om het even zo grof te zeggen) dan kunnen we constructieve feedback geven, zo van " zou je het niet beter zo of zo proberen", dat komt veel beter over dan " die korrel is veel te grof enz..."

Het is een hobby h?, en het is "onze" wereld, een wereld die je probeert te maken naar de mogelijkheden die je zelf hebt, ook ik heb in het verleden ( en nu soms nog) heel wat te slikken gekregen,maar jij en jij alleen beslist of je het mooi vindt of niet.

Die "bepaalde status" Ludwig wil je daar mss iets meer over kwijt, want hier raak ik het spoor even bijster.[:I]

Peter

Ik voel me anders helemaal niet "elitair" integendeel. Als ik naar het werk van anderen kijk, heb ik nog veel te leren[:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

Bundesbahnfreak

Ik ben ook nog regelmatig op het forum maar reageer ook niet veel meer.  
Als je niet Belgisch materiaal hebt val je al wat af (ik neem niemand dit kwalijk want iedereen interesseert zich niet voor hetzelfde)

Verder zijn hier veel mensen die met hun handen veel bekwamer ben als ik en momenteel zit ik zonder baan, dus ik KAN niets tonen.

Het geruzie tss sommige doet je wel afknappen hoor

Rest me nog te zeggen dat ik vroeger wel draadjes lanceerde ivm met DB-materiaal, maar daar kruipt zoveel tijd in dat de zin me nu ontbreekt.

Toch lees ik veel zaken nog met veel plezier

Groeten

Rudy

Gerolf

Voor het geval men het over mij heeft: De laatste weken (na Mechelen, maar vooral de laatste week door andere omstandigheden) heb ik niet zoveel meer aktief geschreven. Dat betert wel [;)]

Dat leden komen en gaan: logisch, en de oorzaak hoeft niet per s? bij het forum of zijn admins te liggen. Vergelijk het even met een kroeg: daar heb je ook jarenlange vaste klanten, nieuwe klanten,  mensen die met slaande deuren vertrekken, maar ook mensen die andere bezigheden (of kroegen) gevonden hebben.

Eigenlijk vind ik de sfeer best meevallen de laatste tijd. Misschien liggen "de echte rellen" en vetes ver weg in ons geheugen (en dat is maar goed)

"Je moet een status hebben om off-topic te mogen gaan?" Onzin, lijkt me.
Speciaal voor niet-modelbouw-dingen is de off-topic (babbelhoek, ...) in het leven geroepen. Deze rubriek wordt alleen niet zoveel gebruikt.

Als voor de X-ste keer dezelfde vraag wordt gesteld:
- Kijk naar het aantal berichten van de poster. Nieuwe leden=  geduldiger omgang
- niet antwoorden als je het niet vriendelijk kan
- voor de X-ste keer antwoorden
- verwijzen met een direkte link naar het eerdere draadje
- zoekfunctie aanbevelen - beter afraden, want via Google gaat het v??l beter als je "site:www.modelspoormagazine.be" toevoegt aan je zoekopdracht, ?n de zoekfunctie blokkeert tijdens zijn zoeken het forum voor anderen

@Ludwig: omschrijf eens wat je bedoelt met "modelspoorder"?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

teessee

@Gerolf; Die tip over de zoekopdracht via google, dat zijn nu de tips die het forum de moeite waard houden.
Kan er geen draadje geplaatst worden bij de dienstmedelingen? Hierdoor zou deze kennis gemeengoed kunnen worden onder nieuwe en 'oudere' forumgebruikers.
Tom

Gerolf

Is bij deze gebeurd. We hadden dit misschien al eerder moeten doen [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Greg

Ik ben nu ook "terug" ik ben ook vele maanden afwezig geweest. Waarom?
Niet veel tijd, modelbouw lag zogoed als stil, interesse lag vrij laag,...
Vele factoren samen zorgden ervoor dat ik dus niet meer actief was hier op het forum. Is las wel af en toe nog enkele interessante draadjes, maar ik reageerde niet meer.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

doomslu

Ik denk dat schijn bedriegt.
Ben even gaan kijken en het blijkt dat tijdens de laatste week 133 mensen minstens ??n berichtje hebben gepost.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

wisselstromer

ik denk dat we nu een beetje winterstop houden tem half januari als de nieuwigheden komen. Dan vliegen we er weer vol tegenaan.

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Kees-Jan

Beter een forum met wat minder berichten maar met een hoger kwaliteitsgehalte dan honderd berichten met oeh en aah das mooi! Want dat voegt ook niet meer bij dan mooie statistieken bij de provider!

Dit is mi een forum met een hoger kwaliteitsgehalte dan andere forums over modelspoorbouw (want die zijn er ook hoor).

Ik lees hier graag over waar mensen mee bezig zijn (tevens als verlengstuk van MSM) en beperk me tot het plaatsen van berichten in enkele draadjes (mijn eigen bouwsels bijvoorbeeld).

Ieder zijn/haar ding in deze hobby en of je dan harde commentaar moet geven? misschien wel misschien niet (ik hou het dan maar bij tenenkrullend achter de PeeCee zitten, soms met een glimlach).

Kortom doorgaan in dit vaarwater!

Kees-Jan

Ludwig

@ Ervin, lees deze draadjes er nog eens op na.(Zeer spijtig voor alle leken op dit forum en gevestigde waarden)
@Gerolf, het onderscheid tussen modelbouwers en modelspoorders is toch gekend.
Ik vraag maar een ding, trek het modeltrein gebeuren verder open op dit forum, en beperk het niet alleen tot modelbouw.
Het grote probleem met dit forum is de beperktheid ervan.
Nu ken ik weinig van servers en serversoftware, maar deze lijkt mij fel veroudert.
Nu krijg ik waarschijnlijk gelijk Tony over mij met het argument dat dit forum op de eerste plaats een aanvulling is op het maandblad, en zodoende wel volstaat.
Maar voor ons gebruiker schiet het wel degelijk te kort.
Er is een draadje waar wordt gevraagd om een index van ons maandblad op poten te zetten zelfs tegen betaling als het niet anders kan.
Wel dan heb ik liever een goed werkend forum, eventueel tegen een vergoeding.
Ludwig

Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2