Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Almost real

Gestart door Quadran, 10 november 2008, 16:27:27 PM

Quadran

Heh?! eindelijk het boek van Josef Brandl kunnen aanschaffen!

Ik ben nu toch echt curieus of het ZO mooi is :p!!!

Mvg
 

Peter

Ik heb een hele reeks van die boeken met prachtige modelspoorbanen, meestal van Josef Brandl, maar ook van Rolf Knipper en anderen.
Je leert er enorm van bij, hoe zij die prachtige resultaten bereiken, en het is dan ook een aansporing om dat niveau ook te bereiken.
Met vriendelijke groeten
Peter

Quadran

Kan je misschien nog enkele namen geven, ben als her beginner wel ?rg geintresseerd.
 

Peter

Tja, er zijn er een aantal die er echt bovenuit springen. Zeg maar de creme de la creme. Om te beginnen een echte grootmeester namelijk de helaas overleden,  John Allen, die voor zich zelf een prachtige Amerikaanse baan had gebouwd, die helaas door brand vernield is. Dat was voor mij zowat de eerste die dat "talent" of "gave" of noem het zoals je wil, had.
Hier in Europa, had of heb je mensen zoals Rolf Ertmer met zijn opeenvolgende "Repa bahnen". Dan grootmeesters zoals Josef Brandl, Rolf Knipper, Wolfgang Langmesser, Jacques Le Plat, enz. enz.
Deze mensen hebben het befaamde gevoel voor ruimte, landschap en modelspoor, en hoe die drie het best op elkaar afgestemd worden.
We moeten niet jaloers zijn op hun kunnen, maar gebruik maken van de voorbeelden en tips die zij ons aanbieden, om onze eigen baan zo mooi te maken.
Bij die mensen reken ik ook Jos Geurts (met zijn bomen), Gerolf met zijn prachtige details en etswerken (waar haalt ie het toch) M?rklinrijder met zijn prachtige freeswerken, enz enz. Allemaal meesters in hun domein en toch mensen zoals u en ik, en die ons helemaal het gevoel niet geven dat ze boven ons staan, maar geduldig alles aan ons tonen en uitleggen.
Dus echte "modelspoorders"

PS: heb je een PM gestuurd  
Met vriendelijke groeten
Peter

tonycabus

Nog eentje: Jacques Timmermans, die deel uitmaakt van onze redactie!
Nog een paar? Johan Van Balberghe, Geert De Backer, Geert Dewulf, Jean Herckens....
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Quadran

Ik heb vandaag het boek mogen in ontvangst nemen!

Is inderdaad een pracht exemplaar [:D]