Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

"eretitels"

Gestart door Havoc, 17 april 2005, 20:57:12 PM

janjozef

Ik kan er nu 5 schrijven die niets zeggen dan heb ik er 1000, maar zal dat maar laten, van die 996 waren er al genoeg rommel.
Dat was dus gisteren, vandaag ben ik er al over

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

vdr

citaat:
Geplaatst door Havoc

citaat:
Allee ik heb met den deze ook honderd , ik geef er nu ene bij mij thuis ,


Waar is dat? We komen allemaal af! Hips...


Telaat da was gisteren nu wachten tot? Wa is het volgende?[;)]
 

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door vdr

citaat:
Geplaatst door Havoc

citaat:
Allee ik heb met den deze ook honderd , ik geef er nu ene bij mij thuis ,


Waar is dat? We komen allemaal af! Hips...


Telaat da was gisteren nu wachten tot? Wa is het volgende?[;)]

Over 398 dan ben je Stationschef

Jurgen

Zoals beloofd een overzichtje van alle leden.

- 505 reizigers 2de klas
- 35 reizigers 1ste klas
- 27 conducteurs
- 44 machinisten
- 9 stationschefs
- 1 directeur NMBS
- 3 administrators
- 1 forum administrator

Een totaal dus van 625 leden op dit forum. Exact een jaar geleden waren het er 270.
We zijn dus meer dan verdubbeld. Dat verdient een applausje, nietwaar?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janjozef

maar er zijn een heel pak van die 505 reizigers 2de klas die nog nooit een woordt geschreven hebben

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

doomslu

Dat is waar, Jan. Maar toch vind ik dat we het goed doen. Bravo aan ons ! [^]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Tom

Er zijn ongeveer rond de 200 forumleden die nog nooit een woord hebben geschreven.
Tom

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Tom

Er zijn ongeveer rond de 200 forumleden die nog nooit een woord hebben geschreven.

Op elk forum heb je "kijkers": mensen die van zichzelf vinden dat ze niets te zeggen hebben, of mensen die denken dat ze niks zinnigs te vertellen hebben, of mensen die denken dat hun vraag dom zou kunnen overkomen. Dat is op zich geen probleem, en ik denk dat het percentage van zulke leden hier zeker niet hoger ligt dan op andere fora, integendeel misschien.
Ik meen dat we op dit forum een voldoende open sfeer hebben. Nieuwkomers worden welkom geheten, "er bestaan geen domme vragen", we houden mekaar gaande en fatsoenlijk (zelf-modererend, zoals dat heet), ...
Zoals Luc het terecht stelt: bravo aan ons!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

Mijnheer de Directeur,

Goed gezien. Ieder forum heeft ongeveer 30% leden die nooit iets schrijven. Vaak mensen die zich inschrijven om beter te kunnen volgen en dan tot het besef komen dat het niets voor hun is. Er is bij mijn weten trouwens geen enkel forum waar je je lidmaatschap kan opzeggen! Ik spook zo ook rond op enkele fora. Begonnen met veel goesting, maar je moet nu eenmaal een keuze maken en dan vallen de minst interessante of minst aangename af.

Met meeste hoogachting,
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Havoc

Mijnheer de Directeur,
...
Met meeste hoogachting,

Toch maar eens aan Tony vragen of hij die rank niet kan hernoemen in "schouwer" of zo ... [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

citaat:
Geplaatst door Havoc

Mijnheer de Directeur,
...
Met meeste hoogachting,

Toch maar eens aan Tony vragen of hij die rank niet kan hernoemen in "schouwer" of zo ... [:D]

Niet akkoord. Nu de NMBS eindelijk eens een directeur heeft met een visie... [:D][;)][;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

Sorry Gerolf, ik kon het niet laten. Ik blijf van mening dat er te weinig titels zijn.

Maar nu terug naar de "zwijgende leden".

Daarnet eens door de lijst gescrold. Spijtig genoeg kan je niet weten of die mensen gewoon komen kijken en niets zelf schrijven, of dat ze zich gewoon ingeschreven hebben en na die ene keer (of enkele keren) nooit terugkomen.

Dat maakt echt een verschil. In het eerste geval -zeg maar zwijgende leden- zijn het in zekere zin toch waardevolle leden. Alhoewel ze zelf niets bijdragen, geven ze waarde aan het forum. Ze bevestigen dat wat er hier gebeurt zinnig en bruikbaar is.

De andere -nooit terugkerende leden- vervormen de statistieken. Maar het zou nuttig zijn om weten waarom ze niet terugkomen. Als er hier bvb iemand komt kijken die antieke treinen verzamelt en gedacht had hier zielsgenoten te vinden maar teleurgesteld weer afdruipt dan missen we misschien een mogelijke doelgroep. Als er daarentegen veel het afbollen omdat de sfeer op niks trekt dan hebben we een ander probleem. (ik denk niet dat dat het geval is, enkel als vb)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

vdr

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door vdr

citaat:
Geplaatst door Havoc

citaat:
Allee ik heb met den deze ook honderd , ik geef er nu ene bij mij thuis ,


Waar is dat? We komen allemaal af! Hips...


Telaat da was gisteren nu wachten tot? Wa is het volgende?[;)]

Over 398 dan ben je Stationschef


Oeps nu moet ik zien wa ik beloof tegen dan , want nu is er tijd om opzoekingswerk te doen ,adres en zo [8D]Zie da jullie er dan allemaal zijn ,dan gaat da me wa kosten[:D]Da zal meer dan nen trein zijn[;)]
 

janjozef

Zeg rudy is dat geen maandbloempjes straat of een synoniem ervan het nummer is 12, en in de stad van een ex-eerste minister, gok ik goed

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Jurgen

Misschien moet er een functie ingebouwd worden om iedereen minstens 1 maal per maand te laten inloggen op dit forum. Doe je dat niet, dan word je acount afgesloten ofzo. Wil je nadien toch terug komen, moet je opnieuw registreren.
Ik denk dat 1 maal per maand inloggen toch niet te veel is. Langs de andere kant gaan de admins dan misschien weer meer werk krijgen.
Het is maar een idee h
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.