Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

probleem: deftige TGV in H0

Gestart door cyberbeast, 28 oktober 2008, 20:51:52 PM

ERVIN

Klopt cyberbeast, en ik kan de ICE3 van Piko en Mehano vergelijken, Piko rijdt uitstekend, maar mist dan weer op elke bak zijn pantografen, Mehano heeft die wel, maar rijdt dan weer niet echt goed( lees: veel ontsporingen), ik heb mijn Thalys verkocht, ik had hem compleet, maar daar had de moterwagen veel problemen mee( trekkracht), maar als de testritten van B-Modelbouw zijn Thalys goed verlopen, dan schaf ik mij opnieuw een Thalys aan, ik heb de tussenbakken hier nog liggen, maar voorlopig bekijk ik het even, en idd, LS-Models zou hier een schot in de roos doen, als ze eens een Thalys zouden uitbrengen naar LS- normen.

Hier de ICE3 van Piko..



En de Thalys van Mehano...


MickeyMouse

Is dat de Thalys met interieur?
Rijdt deze niet beter (minder ontsporen) dan de vorige uitgebrachte versies?

Geert

ERVIN

Ja dat is de Thalys met interieur, ik heb al vanalles geprobeert, maar er zijn ( of waren) altijd wel plaatsen waar hij telkens weer ontspoorde, en met mijn andere stellen ( ICE3) geen enkel probleem, ook was hij wat licht uitgevoerd om 8 bakken te kunnen trekken, en ook mede daardoor ontspoorde hij, eveneens op de wisselstraten had hij het heel erg moeilijk, zelfs op zijn laagst mogelijke snelheid.

Hannelore

Ik heb de ICE S van M?rklin en ja dat is inderdaad nog een ander staaltje met die sinusmotor. Ik ben echt heel tevreden over die stellen en echt geen last van ontsporingen
 

B-Modelbouw

Testritten ? ... Moet ik een homologatieattest voorleggen [;)]

Rijden doet die Thalys als geen ander met zijn twee SB-motoren,
daar ik de spanning door alle acht de rijtuigen voer heb ik ook minder (lees geen) last van stroomafname die zowel voor als achteraan gebeurt. In deze doorvoer was ik iets te ijverig en heb ik ook de functie-uitgangen doorgevoerd, bijgevolg heb ik zo een kortsluiting op mijn functie-uitgang. Weldra gaat die toch open omdat ik nog een specialeke ga inbouwen, en wordt dit laatste recht gezet.

Maar als je een Testrit bij Ervin thuis bedoeld ... die heb ik inderdaad ook nog beloofd, al laat ik hem nog even wachten tot na de verbouwing van dat specialeke (neen, ik verklap het niet).

railtravelmanager

citaat:
Geplaatst door cyberbeast

Sinds ik mezelf herinner (mijn ouders ook trouwens :p), vind ik de TGV de meest indrukwekkende trein die er is.

Na jaren van zeuren en klagen aan mijn ouders hun hoofd, kreeg ik op 10-jarige leeftijd een startset ovaaltje van Lima met de TGV Sud-Est.
Daar was ik toen heel blij mee, kun je raden.

We zijn inmiddels 16 jaar verder en ben ik op zoek naar een TGV die voldoet aan de huidige standaard van modeltreinen. Mijn TGV heeft nog dikke, plastiek, zwarte panto's.

[:)]beste Cyberbeast,

ik rijdt met een Mehano Thalys PBKA op M?rklin wisselstroombaan redelijk mooi afgewerkt model met redelijke goede tractie maar moeilijke inbouw van verlichting in de rijtuigbakken daar je die niet zomaar snel even uit elkaar krijgt, moet gaan maar delicate opdracht zodat er geen plastiek afbreekt [:)]

Dat M?rklin het ooit zal maken een droom van velen, zij maken enkel de ICE voorlopig.
Ik krijg bij alle TGV-modellen echter het gevoel van:"nee, dit is het niet". Er is altijd wat aan te merken: plastiek gevoel (vooral dat), geen (inbouwbare) verlichting, etc...

Wie, o wie, kan mij een TGV aanraden in H0 die wel voldoet aan de huidige standaard voor een Marklin-baan? Denken jullie dat Marklin ooit met een TGV komt? Of LS-models? Of enig ander merk die het deftig kan?

met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

railtravelmanager

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Ja dat is de Thalys met interieur, ik heb al vanalles geprobeert, maar er zijn ( of waren) altijd wel plaatsen waar hij telkens weer ontspoorde, en met mijn andere stellen ( ICE3) geen enkel probleem, ook was hij wat licht uitgevoerd om 8 bakken te kunnen trekken, en ook mede daardoor ontspoorde hij, eveneens op de wisselstraten had hij het heel erg moeilijk, zelfs op zijn laagst mogelijke snelheid.

[:)]dag Ervin, nog een Erwin hier [:)]
mijn Thalys PBKA met 8 bakken en 2 MS rijdt goed over mijn M?rklinbaan zelfs aan hoogste snelheid in bochten als op brughelling en in tunnels [:)]
http://www.youtube.com/watch?v=Dzn6roeIEKM
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

B-Modelbouw

H? Erwin (ja, 't wordt hier moeilijk met al die mannen met dezelfde namen),
Blijkbaar rijdt die dan toch niet zo goed zoals ik kon lezen in een ander draadje [:(]... Voor ik de ombouw met de BM-motoren deed vlogen de antislip bandjes me ook om de oren. Dit daar deze net te snel op snelheid wil zijn en de wielen doorslipten.
Oorzaak:
- Motorwagen weegt te ligt, waardoor deze springt over de rails
- Bij aanlopen 0 -> 150km/h loopt de motor te snel waardoor deze doorslipt.

Oplossing:
- De wagen verzwaren door ev. visserslood aan te brengen
- Aanloopsnelheid temperen door de regelknop niet te snel naar max. te draaien (analoog), of de optrek parameters wijzigen in de decoder (digitaal).  

Daar mijn baan veel bochten en klimspiralen heeft heb ik radikaal geweest en de beide motorwagens van motoren voorzien (10delig stel).
Nu zoeft die mooi over de baan ... En al kan die 4 ? 500km/h, hij rijdt mooi realistisch tegen een maximum snelheid van 160km/h.