Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

probleem: deftige TGV in H0

Gestart door cyberbeast, 28 oktober 2008, 20:51:52 PM

cyberbeast

Sinds ik mezelf herinner (mijn ouders ook trouwens :p), vind ik de TGV de meest indrukwekkende trein die er is.

Na jaren van zeuren en klagen aan mijn ouders hun hoofd, kreeg ik op 10-jarige leeftijd een startset ovaaltje van Lima met de TGV Sud-Est.
Daar was ik toen heel blij mee, kun je raden.

We zijn inmiddels 16 jaar verder en ben ik op zoek naar een TGV die voldoet aan de huidige standaard van modeltreinen. Mijn TGV heeft nog dikke, plastiek, zwarte panto's.

Ik krijg bij alle TGV-modellen echter het gevoel van:"nee, dit is het niet". Er is altijd wat aan te merken: plastiek gevoel (vooral dat), geen (inbouwbare) verlichting, etc...

Wie, o wie, kan mij een TGV aanraden in H0 die wel voldoet aan de huidige standaard voor een Marklin-baan? Denken jullie dat Marklin ooit met een TGV komt? Of LS-models? Of enig ander merk die het deftig kan?
 

ruben13

mischien eens kijken op de marklin site en dan aar ergens kijken bij catalogus

wisselstromer

de startset TGV kan je niet vergelijken met gewone TGV van lima denk ik

kijk eens rustig rond op de beurzen en op de site vna hornby en jouef
marklin zal waarschijnlijk nooit met een TGV komen
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Hannelore

hallo ik heb een tgv atlantique  van mehano met ook een set tussenrijtuigen. Ik ben vrij tevreden van dit model zowel naar rijden als uitvoering( ik ben op dat vlak geen pietje precies). Ik heb er een locdecoder laten inbouwen en nu rijdt hij heel mooie op onze marklinbaan. Met lichtjes aan voor en achterzijde
 

cyberbeast

citaat:
Geplaatst door Hannelore

hallo ik heb een tgv atlantique  van mehano met ook een set tussenrijtuigen. Ik ben vrij tevreden van dit model zowel naar rijden als uitvoering( ik ben op dat vlak geen pietje precies). Ik heb er een locdecoder laten inbouwen en nu rijdt hij heel mooie op onze marklinbaan. Met lichtjes aan voor en achterzijde



Wisselen de lichten ook naargelang de rijrichting? En waar zit de motor? Ik kan me voorstellen dat als de motor in een van de motorwagens zit en de moterwagen zonder motor vooraan zit, die nogal snel ontspoort? Is er binnenverlichting in de wagons in te bouwen?
Of kun je er eventueel een foto van plaatsen?
 


Hannelore

Ik zet zo snel als mogelijk een aantal foto's op het net.
De motor zit in het neusgedeelte. Bij de TGV atlantique is er geen verandering van de lichten bij het veranderen van rijrichting omdat er maar 1 decoder in zit. Bij de Thalys van Mehano( waar ik trouwens ook heel tevreden over ben) zitten er twee en daardoor is er wel lichtwissel.
Er is waarschijnlijk wel mogelijkheid om binnenverlichting te voorzien, maar dit heb ik nog niet gedaan.
 

Hannelore

Ontsporen daar heb ik geen probleem mee, tegen dat alle stellen op de sporen staan heb je wel een beetje tijd nodig. Maar dan lopen ze heel vlotjes
 

cyberbeast

citaat:
Geplaatst door Chris

Ken je deze links al ?

http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=295&Itemid=154

en

http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=296&Itemid=154



Ja, die links had ik al gezien. Maar dat zijn net de problemen die ik bedoelde: kleurverschil tussen verschillende wagens, verlichting niet in orde...
Het is een bak geld voor iets dat niet perfect in orde is (maar welk treinstel is dat dan weer wel).
 

Chris

Aha, je wilt echt een hele deftige [8D]
Tja, alle hoop op Joueff richten. Doe ik stiekum ook.

cyberbeast

citaat:
Geplaatst door Chris

Aha, je wilt echt een hele deftige [8D]
Tja, alle hoop op Joueff richten. Doe ik stiekum ook.


En waarom dat?  :p
 

B-Modelbouw

En dat kan nog weleens lang wachten worden...
Zowel Hornby als Lima/Jouef verwezen me door naar de Belgische Importeur, en deze zwijgt als een graf. [:(!][:(!]  

Hannelore

Zoals reeds een aantal dagen geleden gezegd, heb ik eindelijk tijd gevonden om een aantal foto's van mijn Mehano Thalys en TGV Atlantique te maken.Door op de volgende link te klikken zou je ze normaal gezien moeten kunnen bezichtigen

http://picasaweb.google.be/hanneloredemey/ThalysEnTgv#
 

ERVIN

Die van Mehano mag er toch ook best zijn, al moet je de rij-eigenschappen even niet meerekenen, maar dat valt op te lossen h?, ik wacht op een testrit van een Thalys die B-Modelbouw heeft omgebouwd.


cyberbeast

citaat:
Geplaatst door Hannelore

Zoals reeds een aantal dagen geleden gezegd, heb ik eindelijk tijd gevonden om een aantal foto's van mijn Mehano Thalys en TGV Atlantique te maken.Door op de volgende link te klikken zou je ze normaal gezien moeten kunnen bezichtigen

http://picasaweb.google.be/hanneloredemey/ThalysEnTgv#



Dat is erg vriendelijke Hannelore. Bedankt!

Ze mogen er zeker zijn. Al blijf ik steeds een beetje met dat plastic-gevoel zitten bij zo'n modellen. Iets dat ik vreemd genoeg niet heb bij een ICE-model, hoe vreemd dat ook klinkt.

Ik denk dat de randen van vb de deur enzo te dik zijn. Moesten die fijner zijn en eventueel zwart opgevuld. Verwering zou ook al een stuk helpen denk ik.

LS Models zou eens werk moeten maken van een TGV [8D]