Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

Vlottende cabine

Gestart door argilla, 15 april 2005, 17:11:05 PM

mark7758

Druk gehad en moeten werken. Sorry.
2 instructeurs melden dat het ZELFDE type claxon in de loc's zitten.
Dus claxon 55 = 52=53=54.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

ERVIN

ok? Mark7758,dat weten we dan ook alweer.Bedankt.[;)]

D_Loc

Inderdaad, bedankt Mark! Dan is mijn loc redelijk realistisch!
Ik heb ook de bel er in gestopt die gaat rinkelen bij problemen.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

locomotion

Over de kleur van de daken kun je een boompje opzetten. Mij lijkt het logisch dat een loc bij een grondige revisie een complete groene kleur krijgt, inclusief dak. Waarom een pot zwarte verf spenderen als het dak door de natuur zelf wel zwart wordt. Ik ga er dan ook vanuit dat Roco haar informatie heeft gekregen van de invoerder (Deprest) en dat hij op basis van het bestaande voorbeeld de kleur van het dak heeft laten bepalen. Wat mij betreft is het dak groen. En als het zwart is, dan lijkt me dit even goed aanvaardbaar.
Locomotion

janjozef

Daar ben ik het niet mee eens. Het dak is zwart of het dak is groen. Al hoeft het niet zo te zijn dat alle nr's dezelfde kleur hebben. De kleur die het heeft na een paar maanden rijden is verwering. Zie maar naar de 77's die hebben een grijs dak en zien allemaal zwart van de roet. Hetzelfde kan gebeurt zijn bij de vlottende kabine. Maar de kleur van een bepaalde nummer is bepaalt.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerry

Ik heb vandaag de 5205 gespot vanop een brug. Op sommige plekken tussen het roet en de verwering was nog duidelijk zien dat het dak origineel groen is [;)]

theedooz

Volgens mij is groen de juiste en meest logische kleur. Roco heeft dat in het verleden bij de reeks 62 ook door elkaar gebruikt; hun loc's in de 1970 kleurstelling hebben een zwart dak, die in de oudgroene, tussenschildering en gele livrei hebben een groen dak.
 

tonycabus

De ?chte 5217 rijdt intussen in Vorst (Brussel-Zuid) rond met van alle rommel om mee te bouwen. Ziet er wel gehavend uit, arm dingk[:0]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

vdr

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Jongens jongens wat een loc,hij ziet er toch O zo prachtig uit!![:0]
Maar nog ??n keer slapen en dan ,ja dan staat hij ook bij mij op mijn zoldertje,ik heb er ??ntje met locsound besteld en hij is vandaag binnengekomen.
Nu ja,veel slapen zal ik deze nacht niet doen denk ik,ik verslaafd??Nee toch....!!!???[:I]


He gasten ,jullie gaan mij gek verklaren!!!!
Weten jullie wat ik doe ? Ik koop in het beging de modellen die ik goe vind met de intekenprijzen en verder in het jaar nog wat ik graag wil? tot hier alles goe zeker ? [:)]
En dan he !!!! (Vervolg volgende week[}:)])
Awel ik wacht tot op laatste van het jaar ,als alles binnen is ga ik alles in ene keer halen! Verlangen is plezanter dan hebben ,maar op het laatste kan het ni rap genoeg gaan da geef ik toe![:D][:p]
 

renstimpie

den 5217 - nog even slapen en dan is het beurs in Merksem en dan zal hij ook kunnen rondbollen op mijn 1ste moduleke (vooruit / achteruit).

Geduld uitoefenen,  ik wordt er straffer in met het jaar.

Greetz

Tim
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

yannickvw

Even een oud topic bovenhalen...

Ik heb al wat opgezocht maar geraak er niet zo goed aan uit...

Ik heb hier de .5317 in mijn collectie, nu de 53'ers waren de goederenversie van de reeks en hadden dus geen stoomketel. De punt voor het locnummer wilt echter zeggen dat de stoomketel verwijderd of onbruikbaar was. Wat is dan het nut van dat punt? Ik weet ook dat er enkele 53'ers later een ketel van een andere loc kregen, maar dat zij dan ook vernummerd werden tot een 52?

loebaske

eerst en vooral goed dat je niet een nieuw topic heb geplaatst...

Voor zover ik weet duide dat punt aan dat er geen verwarming aanwezig was voor reizigers rijtuigen, die loc's konden wel nog dienst doen voor een sleep goederen, indien ik verkeerd ben zal er hier wel meerdere zijn die het veel beter weten dan ikke....

mark7758

Simpel.
. voor of achter het nummer is GEEN verwarming met stoom.
EN ja in de zomer kan je er gewoon reizigers treinen mee rijden. Ach en in de winter kan het ook. Maar dan klagen de reizigers iets harder.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Rangeerduivel

Even meegeven dat er niet alleen bij de AFB loc's een . voor het nr kwam,ook bij andere diesels zoals 62,55,51,60,62 kwam/komt dit voor
Allemaal enkel als aanduiding 'geen stoomketel',dus geen verwarming voor rijtuigen.

;)

doomslu

Lees nu nog eens rustig wat Yannick schrijft...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *