Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Panto voor tram hermeijn van DE LIJN

Gestart door bakkertje, 15 oktober 2008, 13:03:39 PM

bakkertje

Ik heb laatst een gemotorieseert tramsel gekocht van DE LIJN van het merk Line 8 het is jammer dat de panto in plestiek is
Kan er iemand helpen om de juiste panto te vinden ? Of is er al iemand die deze tram heeft omgebouwd met een degelijke panto
In de doos zat er ook geen beschrijving bij voor te openen of te smeren

hobbyist


PaulC

Inderdaad, bij PB-Messing
Onderdeelnr. Idpb 901071
prijs 9,95 ?

mvg,

Paul

arvooke

vreemd ik heb er ook een en ik had standaard een metalen panto
 

watman

Hier rijd ook een tram van De Lijn rond.  Ook die heeft een metalen panto.  Het is nu wel mogelijk dat we over een verschillende tramstel praten.  Die van mij is de lage vloer tram 'Hermelijn' model, enkele jaren geleden gekocht bij Jocadis.

groeten Bart
 

Hannelore

Laten jullie de trammen dan op een aparte baan rijden. Bestaat dat ook voor wisselstroom
 

watman

Op mijn baan rijd er alleen maar een tram, geen trein.  Er werd gebruikt gemaakt van Peco HOm flexspoor.  

groeten Bart
 

doomslu

citaat:
Geplaatst door Hannelore

Laten jullie de trammen dan op een aparte baan rijden. Bestaat dat ook voor wisselstroom

Trams rijden steeds op aparte lijnen, gescheiden van onze treinen. Voor zover ik weet zijn die enkel 2-rail (gelijkstroom), maar omdat ze gescheiden zijn kan je die uiteraard combineren met een 3-rail baan.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PaulC

citaat:
Geplaatst door watman

Hier rijd ook een tram van De Lijn rond.  Ook die heeft een metalen panto.  Het is nu wel mogelijk dat we over een verschillende tramstel praten.  Die van mij is de lage vloer tram 'Hermelijn' model, enkele jaren geleden gekocht bij Jocadis.

groeten Bart


Ik denk niet dat het een verschillend tramstel is, degene die je bij Jocadis kocht zijn ook van Hodl Linie 8 (zie de zijkant van de doos)
Mijn exemplaar heeft trouwens ook een metalen panto.

Paul

bakkertje

Het inderdaad over het zelfde tramstelletje dat we praten ,maar blijkbaar heeft JOCADIS er zelf een deftige panto opgeplaatst
Maar zat er bij JOCADIS ook geen uitleg bij in de doos , zoja kan je mij een copie bezorgen
Dank jullie voor de vele reakties ,met de tip van de panto bij PB MESSING ben ik op de goede weg Groetjes Bakkertje

PaulC

citaat:
Geplaatst door bakkertje

Maar zat er bij JOCADIS ook geen uitleg bij in de doos , zoja kan je mij een copie bezorgen


Ik moet je teleurstellen. Ook bij Jocadis zit er geen uitleg bij.

mvg,

Paul