Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

M

Gestart door Johnnytrein, 14 april 2005, 19:07:14 PM

eric

M
#15
Je moet het maar kunnen.
Knap werk Gerolf


Groetjes,

Eric
(de buurman van Ren? den conducteur op lijn 12)

dingske

M
#16
Zeer mooi werk. Petje af.

groetjes Wouter
Ik wil groot zijn in iets kleins.

Gerolf

M
#17
Ik ben eigenlijk vooral blij dat het eindelijk gelukt lijkt te zijn [^]
citaat:
Geplaatst door eric
Eric (de buurman van Ren? den conducteur op lijn 12)

Aha - doe hem zeker de groeten!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

tonycabus

M
#18
Ja verdorie! mooi gedaan, Gerolf. Ga je nu de kunststofdelen afgieten? Dat lijkt me een goeie oplossing voor seriewerk.

Alles maakt die kerel zelf, zeg, zijn wissels, wisselmotoren...Bloksysteem, seinen....Pffff!

En dan mopperen dat zijn baan niet klaar raakt[:D]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Gerolf

M
#19
citaat:
Ga je nu de kunststofdelen afgieten? Dat lijkt me een goeie oplossing voor seriewerk.
De siliconenmal is al aan 't uitharden...
citaat:
En dan mopperen dat zijn baan niet klaar raakt
maar intussen ben ik wel bezig met modelbouw ... maar, 't is waar, de bouw duurt zo een stuk langer [|)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

M
#20
Gewoon prachtig, Gerolf.
Toch is me ??n ding niet zo duidelijk op je foto's : waar zit nu de aandrijfstang voor de wissel ? Ik veronderstel dat het een staafje is dat heen en weer wordt bewogen, maar ik zie 'm niet. [:I]

luc

P.S. Je zou toch niet willen dat je baan al "af" was ? Wat zou je dan moeten gaan doen ? [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

tonycabus

M
#21
Doet me inderdaad denken aan die modelspoorder die met een zenuwinzinking bij de psychiater kwam.....: Zijn BAAN WAS KLAAR[:(]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Gerolf

M
#22
citaat:
Geplaatst door doomslu

Toch is me ??n ding niet zo duidelijk op je foto's : waar zit nu de aandrijfstang voor de wissel ? Ik veronderstel dat het een staafje is dat heen en weer wordt bewogen, maar ik zie 'm niet.[:I]
Die zie je uiterst links op de 'open' foto: het grote tandwiel drijft een M4-draadstang aan, de moertjes die je op die draadstang ziet verschuiven dat witte 'styreen' blok ervoor van boven naar onder, met een instelbare afstand (3 tot 12 mm)
In dat blok kan je een gaatje boren voor een veerdraad, of er enkele vijsjes indraaien die een steldraad vastklemmen, of ... en dit dan zowel naar 'links' als naar 'onder' als naar 'voor' - kwestie van de motor onder verschillende omstandigheden te kunnen gebruiken.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

M
#23
Bedankt. Zo is alles duidelijk. [:)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

M
#24
De kleinseriebouw van de eerdergenoemde wisselmotor lukt vrij aardig. Ik heb er nog een hoop voor mezelf in mekaar te flansen, maar daarna ligt die siliconenmal daar ... hier komt mijn vraag:
Zou er interesse kunnen bestaan voor een (gedeeltelijk of volledig)bouwpakket, een (gedeeltelijk of volledig) afgewerkte motor, ... ? Dit is inderdaad op het randje van een commerci?le boodschap, maar sommige van mijn vrienden raden me aan om hierrond toch een ballonnetje op te laten op dit forum. Wat denken jullie ervan?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

tonycabus

M
#25
Goed idee!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

ysbeer

M
#26
Ik gebruik faether motoren(althans de imitatie)dit zijn perfecte geruisloze wisselmotoren die wel enig zeer eenvoudig knutselwerk vergen.
prijs per wisselmotor 3.50 euro
plus wat draad,sukje staal draad paar schroefjes.

wie echt geinterseerd is hij mailewn mij.

wim