Fretbol's Modelbaan

Gestart door Fretbol, 01 oktober 2008, 10:52:23 AM

Fretbol

#120
Ik heb geen problemen met de wissels hoor Rian. Het ging mij enkel over de juiste kleur van de ballast en de dwarsliggers. De puntcontacten van de k-rail wissels zouden best wat lager mogen zijn zoals bij de C-rails, maar het is nu eenmaal zo.

Soms geven de hoge puntcontacten wat problemen bij locs van andere merken, maar meestal kunnen deze problemen met wat kleine aanpassingen aan de locs verholpen worden.

Ik heb de halve engelse wissel waarover je het hebt gezien vorige week kunnen bekijken en die zag er inderdaad heel mooi uit. Inderdaad wel niet goedkoop, maar das ook logisch als je gaat bekijken hoeveel werk er in zo'n project kruipt.

Om nu alle wissels op mijn baan te gaan vervangen door wissels van zo'n 100 euro per stuk ... dat lijkt mij niet echt haalbaar [:I]

Fretbol [;)]

conducteur

#121
Het is maar een tip he. Dat was het eerste dat mij opviel.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

railman56

#122
bedankt voor de uitleg fretbol
goed gevonden en mooi uitgevoerd
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Michael

#123
Fretbol de beton look ziet er realistisch uit, hoop over niet al te lange tijd zelf wat te kunnen produceren.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Fretbol

#124
citaat:
Geplaatst door conducteur

Het is maar een tip he. Dat was het eerste dat mij opviel.



Bedankt voor de tip, tips zijn altijd welkom.

Recht op het spoor bekeken zoals op die laatste foto zijn de puntcontacten inderdaad heel duidelijk aanwezig. Van opzij zijn ze al heel wat minder zichtbaar. Als je de modelbaan vanop een afstand bekijkt stoort het echt niet dus laat ik het maar zoals het is [:)]

Fretbol [;)]

vanmiegroet

#125
Waarblijven de foto's ik heb nu een klantenkaart van de kliniek
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Stefke

#126
citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

Waarblijven de foto's ik heb nu een klantenkaart van de kliniek



Bedankt om dit draadje weer onder de mensen te brengen. Zo heb ik het ook ontdekt. Blijkt een wel heel mooie baan te gaan worden.
 

conducteur

#127
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Fretbol

#128
citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

Waarblijven de foto's ik heb nu een klantenkaart van de kliniek



Hallo,

Het is de laatste maanden inderdaad heel erg stil geweest in dit draadje [:I]

Er zijn geen foto's meer geplaatst omdat ik de laatste maanden totaal niet aan de modelbaan heb gewerkt. Werk, reis, te warm op zolder, andere hobby's enz... hebben ervoor gezorgd dat er aan de modelbaan nog niet werd verder gewerkt.

Nu de winter er opnieuw aankomt zou daar echter weer verandering in moeten komen.

Binnenkort meer nieuws dus [;)]

gjvdz

#129
Dit is echt een heel mooi stukje vakmanschap [8D]
Mvg Giel-Jan

Fretbol

#130
Hallo allemaal,

Even een korte stand van zaken:

Nu er eindelijk weer wat tijd was om aan de modelbaan verder te werken heeft mijn M?rklin Interface beslist om er de brui aan te geven [:(!]

Momenteel is elke vorm van communicatie tussen de pc en de modelbaan dus onmogelijk. Manueel rijden kan wel nog, maar zonder bezetmelding en blokbeveiliging is dit toch niet ideaal.

Enkele jaren geleden heeft dit probleem zich al eens voorgedaan en dan heb ik een 5-tal maanden moeten wachten voor mijn Interface terug kwam uit herstelling!

De motivatie die ik na het bezoek aan de modelspoorexpo in Mechelen had om weer wat meer aan de modelbaan te werken is vandaag dus ver te zoeken!

Fretbol [:(]

vanmiegroet

#131
misschien haal ik nu een oude koe uit de sloot, maar hoe is het nu gesteld met de modelbaan?
Ik ben wel nieuwsgierig.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Gerolf

#132
Ruben, dit kan je niet weten, maar het is intussen al ruim 2 maanden geleden dat "Fretbol" het forum nog bezocht heeft.
Ik vrees er wat voor ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Mattias

#133
Fretbol is een collega van mij.
Hij wist me enkele weken terug te zeggen dat de modelbaan waarschijnlijk niet meer afgewerkt wordt, vanwege een verhuizing...

Hoogstwaarschijnlijk zal hij na zijn verhuis aan een nieuwe modelbaan werken.

MVG,
Mattias
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Fretbol

Hallo iedereen,

Na een (veel te lange) pauze van de modelspoorhobby ben ik de laatste maanden stilaan opnieuw plannen aan het maken om met de bouw van een nieuwe modelbaan te kunnen starten. De modelbaan die besproken werd in dit draadje bestaat nog steeds en wordt momenteel door mijn vader verder afgewerkt.

De laatste jaren zijn heel drukke en boeiende jaren geweest op allerlei vlakken (vader geworden van 2 kindjes, verhuisd naar een eigen woning, diverse verbouwingen enz.) maar jammer genoeg was er geen tijd en/of budget vrij voor de modelbaan. Nu de grootste werken aan het huis achter de rug zijn hoop ik echter de komende maanden iets meer tijd te kunnen vrijmaken om terug met modelspoor bezig te zijn.

De bouw van een nieuwe modelbaan zal echter nog niet voor meteen zijn aangezien ik nog heel wat werk heb aan de ruimte waar deze modelbaan gebouwd zal moeten worden.
De nieuwe modelbaan zal onderdak vinden in een ruimte waar er oorspronkelijk een garage en berging te vinden waren. Het is de bedoeling dat de garagepoort vervangen zal worden door een nieuw raam met toegangsdeur en dat er een nieuw plafond komt. Daarnaast komen er ook radiatoren voor de verwarming en worden de muren geïsoleerd en opgeknapt.

Ik heb dus nog heel wat werk maar als alles lukt heb ik binnenkort een grote vaste ruimte ... ideaal voor een nieuwe modelbaan :)

Hopelijk tot binnenkort,

Fretbol  ;)