Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Lijn 82 Aalst-Burst

Gestart door nick_9450, 29 september 2008, 22:57:12 PM

nick_9450


13erke

Een zeer mooi lijntje he (en niet ver van mijn achterdeur) , in het weekend kan je er gerust op de sporen gaan kamperen, er komt dan gewoon geen enkele trein langs.

Roderik

Op deze lijn heb ik een paar jaar terug mijn eerste (en direct ook mijn laatste) blauw-gele 45 zien rijden. 't Heeft me toen overtuigd om voor een enkelsporig traject uit te werken om mijn eigen baan (die momenteel hopelijk stil ligt). Prachtige omgeving ook.
Always be modelling!

doomslu

Mijn ganse studententijd (eind zeventiger, begin tachtiger jaren) heb ik tussen Erpe-Mere en Gent gependeld. Wat een tijd ! Meestal waren er toen motorwagens reeks 45 in gebruik, maar 's morgens was het een 62 met enkele rijtuigen met 'comfortable' houten rijtuigen (type L ???) [:I]. Ik herinner me ook M1-rijtuigen (ook lekker hard).
Soms moest ik me reppen om de laatste trein terug te halen. Die vertrok om 20u30...

Wat me het best is bijgebleven was een trein net na de middag. De temperatuur buiten was onder het vriespunt. We waren net vertrokken uit Aalst en toen ... viel de motorwagen stil. Enkele reizigers moesten zich toen even verplaatsen, want de bestuurder moest een paar banken wegnemen om de vloer te openen om zo aan de motor te komen.
Er was echter geen beweging in te krijgen zodat we een tijdje later terug naar Aalst werden gesleept, terwijl de bestuurder te voet een ander exemplaar ging halen...
En we vonden het niet eens zo erg... [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Arbeco

Gelukkig zijn ze er nog...[:p]
Dit vind ik van die lijntjes die gelijk de status van beschermd moeten krijgen, dit ademt nog sfeer! Dat vind ik ook van de lijn naar Neerpelt, die ook door een zeer fraai landschap loopt. Als ik ooit nog eens een nieuwe baan bouw, dan...

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

loebaske

Blijkbaar zijn er hier dichterbij dan verwacht kollega modelbouwers hmmm dat is intressant[:)][:)][:)]

nick_9450

citaat:
Geplaatst door loebaske

Blijkbaar zijn er hier dichterbij dan verwacht kollega modelbouwers hmmm dat is intressant[:)][:)][:)]



Dat is zeker een feit.Had het ook niet verwacht.
Aan allen dank voor de comment's.
Als het morgen wat beter weer is komt er een vervolg op deze reeks foto's.
beginnen aan het station van Burst zo naar Aalst of Zottegem.

@13erke als ik me niet vergis woon je in Ninove niet, ik woon in haaltert(heldergem)

nick

M4m

citaat:
Geplaatst door loebaske

Blijkbaar zijn er hier dichterbij dan verwacht kollega modelbouwers hmmm dat is intressant[:)][:)][:)]


Zaterdag ochtend zat ik in het zwembad te wachten tot iedereen omgekleed was, de persoon naast mij was in zijn nieuwe Marklin magazine aan het lezen, modelspoorders kom je overal tegen. Ik heb zelfs al meegemaakt dat mijn zoontje nu 7j aangesproken wordt als wij over een expo lopen, er was een klasgenootje die zijn papa ook modelspoorder is en die kom je dan tegen.
Zo heb ik Nick de eerste keer gezien in de kattenstraat hier.

Maar eigenlijk gaat het hier over L82, wist je dat daar ook elektrisch OVER gereden wordt.


Ik hoop op goed weer voor uw foto safari Nick.
Spoorse groeten, Peter

nick_9450

Dag Peter
ff off topic
" nog alles goed in de club, je kan me over 2weken wel de woensdagavond is verwachten...."

weer on topic
heel mooie foto daar,waar is de foto genomen eigenlijk. want komt me niet bekend voor?

nick

doomslu

Ik kan me vergissen, maar misschien is dit het brugje wat ik zocht (zie http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=7074).
Net na de stopplaats "Erpe-Mere" in de richting Aalst kruist lijn 82 die tussen Gent en Brussel. Grondgebied Erondegem denk ik.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

nick_9450

Hier het vervolg van de foto reeks beginnend in het station van burst zo naar de halte van erpe mere













































Geen loc's gezien of gehoort maar ja dat heb je dus voor als je op een dag als vandaag gaat spotten (staking treinen)


nick

eddy

Amaai,die laatste foto.Mag men wel zo kort tegen de sporen bouwen,of is dat mischien gezichtsbedrog.

groeten Eddy

nick_9450

citaat:
Geplaatst door eddy

Amaai,die laatste foto.Mag men wel zo kort tegen de sporen bouwen,of is dat mischien gezichtsbedrog.

groeten Eddy



Is wel redelijk kort bij de sporen gebouwd.Er ligt wel nog een oprit naast.

nick

Roderik

Hoe dicht mag je eigenlijk komen?
Always be modelling!

loebaske

Jawade Nick, je doet die lijn te voet of met je brommerke[;)]
in ieder geval mooie foto's