GPP balg op OVB M1 rijtuig

Gestart door NowWhat, 07 september 2008, 01:36:12 AM

NowWhat

Ik heb zonet een eerste setje GPP balgen gemonteerd op M1 rijtuigen van OVB. Telkens ??n aan de corresponderend kant van M1 rijtuigen.
Het ziet er inderdaad een stuk realistischer uit dan de bijgeleverde plastic balgen,
MAAR ...
bij het nemen van korte bochten (kleinste cirkel C-rails) gebeuren er twee dingen:
- bij hogere snelheden zorgt de 'vaste' koppeling (twee balgjes houden mekaar vast door magneetjes die in de rand zitten) ervoor dat het rijtuig dat eerst rijdt, de bocht ingaat op twee wielen en dus 'het dekor insukkelt';
- bij lagere snelheden laten de magneetjes los door de zijdelingse kracht, en zijn het dus opnieuw twee gescheiden balgjes, die in de rechte lijn na de bocht niet goed her-koppelen.

Is er iemand met dezelfde ervaring ?
Zijn er oplossingen ?

(ik dacht zelf aan het wegsnijden van de harde rand met de magneetjes, waardoor het gewoon twee soepele rubberen balgjes zijn die (hopelijk) tegen elkaar aansluiten).

Alvast dank voor reacties en tips.
 

fredvervoort

Ik heb dezelfde ervaring gehad. De enige oplossing is de wagens te verzwaren met enkele loodplaatjes.
Anders afwachten: na enkele weken sporen worden de balgen iets meer uitgerekt en dan is het probleem ook voorbij.