Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

vonkende sleper

Gestart door thom h, 16 augustus 2008, 21:19:50 PM

thom h

ik zag net dat mijn sleper een beetje vonkt als hij op volle snelheid is, is dit normaal of is er dan iets fout?

MARKLINRIJDER

In het grootbedrijf vonken de stroomafnemers  en wielen ook soms.
Dit heeft soms tot gevolg dat er bermbranden ontstaan.
Dus verwittig je Preiser brandweermannen alvast.

Neen, zo gek zal het nu ook niet lopen.  Is eigenlijk een slecht of minder contact dat voor dit zorgt.  

Groetjes,

David

thom h

citaat:
Geplaatst door buckfast_beekeeper

Een vraagje Tom,

Rij je digitaal of rij je nog analoog?

In het analoge tijdperk vonkten de wielen van mijn loks ook. Nu in het digitale tijdperk stel ik dit niet meer vast.

Niet direct iets om je zorgen om te maken denk ik.



ik rij zowel als anoloog als digitaal omdat ik soms ook met mijn anologe loc wil rijden. zover het mij is opgevallen vonkt alleen mijn analogo maar niet de wielen maar de sleper

thom h

en wanneeer is je sleper eigenlijk versleten

Jurgen

citaat:
Geplaatst door thom h

en wanneeer is je sleper eigenlijk versleten




Als je de koperkleur onder het zilverlaagje kan zien. Dan is je sleper stilaan aan vervanging toe, maar je kan er wel nog mee rijden. Je zal alleen op sommige plaatsen contactproblemen krijgen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

thom h

citaat:
Geplaatst door Jurgen

citaat:
Geplaatst door thom h

en wanneeer is je sleper eigenlijk versleten




Als je de koperkleur onder het zilverlaagje kan zien. Dan is je sleper stilaan aan vervanging toe, maar je kan er wel nog mee rijden. Je zal alleen op sommige plaatsen contactproblemen krijgen.



na 3 rondes komt de koperkleur er al doorheen

Jurgen

Als er een diepe gleuf in de sleper zit dan is het tijd om hem eens te vervangen.
Je zal dit zelf wel ondervinden wanneer een sleper vervangen moet worden. Maar wees gerust, zo'n ding gaat vrij lang mee.
Tenzij je je loc 24 uur op 24 laat rondrijden natuurlijk, dan gaat de sleper iets minder lang mee. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

thom h

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Als er een diepe gleuf in de sleper zit dan is het tijd om hem eens te vervangen.
Je zal dit zelf wel ondervinden wanneer een sleper vervangen moet worden. Maar wees gerust, zo'n ding gaat vrij lang mee.
Tenzij je je loc 24 uur op 24 laat rondrijden natuurlijk, dan gaat de sleper iets minder lang mee. [;)]


o dus de sleper gaat zelf langer mee dan de loc

moet elke 1,5 maand onderhoud aan doen anders gaat hij vaag doen

wisselstromer

van welk merk is die lok en sleper??
is het een nieuwe of een 2de handse lok?
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

thom h

citaat:
Geplaatst door wisselstromer

van welk merk is die lok en sleper??
is het een nieuwe of een 2de handse lok?



marklin en het is eerste hands, nieuw dus, 4 jaar oud