MSM 73

Gestart door loebaske, 14 augustus 2008, 09:38:15 AM

janjozef

#30
niet volledig akkoord Frans, dat je moet bestellen ok, maar wanneer je moet bestellen dat gaat mij niet goed, als ik vandaag niet bestel kan ik later niet meer bestellen, daar wringt het voor mij.

Wat die eerste 2 paragrafen betreft : niet meer kopen als je kunt/wil uitgeven dat is bij mij al jaren zo, ik heb zo nog 2 kostelijke hobby's en daaren boven zijn dat onderwerpen waarbij wij 100%het lijdende voorwerp bij zijn, zonder mogelijke tegenacties.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Brunel

#31
Wen er maar aan. LSmodels en vergelijkbare producenten hebben een trend gezet die ook de grote fabrikanten overnemen, zeker voor kleinere markten als Belgi? of Nederland. Kan vervelend zijn, maar het levert ook modellen op die anders nooit zouden worden gefrabriceerd.

De ICR modellen zijn al helemaal een verkeerd voorbeeld van een kennelijk verongelijkte redactie. LSmodels heeft in ??n keer 20 varianten op de markt gezet, ofwel een kleine 10.000 exemplaren. In de herfst komen de gemoderniseerde varianten in soortgelijke aantallen. En dat van een rijtuig waarvan al twee H0 modellen bestonden. Kwalitatief minder natuurlijk, maar voor veel mensen goed genoeg.

Makkelijk praten door zo'n redactie. In Nederland is de eerste productie nog lang niet op. Iemand nog een Benelux setje?

Wat mij irriteert bij LSM is van alles en nog wat aankondigen en dan jaren niet leveren.

loebaske

#32
Zou het nie simpel zijn zoals Roco het doet, hun producten blijven jaren meegaan en zo kan iedereen wanneer het hem past zijn model kopen, en ook kwa prijs/kwaliteit gunstig.
Als men maar bedenkt dat een model(bv goederenwagon) amper +/- 5? kost bij het verlaten van de fabriek, wie slurpt al de rest op zijn rekening??????? zal zekers de winkelier nie zijn[:(]
We kunnen zo blijven neuten....maar de zwakelingen zullen er van tussen gaan, 70 soorten van elk model uitbrengen met verschillende nrs. en kleur, want onze bruinen kan dat niet trekken (kijk maar naar de overstock) van de Mehano modellen. Is misschien allemaal wel mooi voor onze hobby dat we keuze kunnen maken in nrs. en kleur maar zo gaat het niet blijven duren.
Misschien kan ik mis zijn, maar denk het niet[;)]

janjozef

#33
Niet helemaal mee eens. Iedereen heeft liever dat zijn wagons verschillende nummers hebben,
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

eric

#34
Of iedereen dat wil????????
In mijn geval hoeft dat niet.
Elke verandering van tampondruk kost extra geld.
En als je elk rijtuig of goederenwagon met een ander nummer wil, dan moet je nog goede ogen hebben ook om ze te zien.
Bij loc's is dat wat anders, daar staan ze meestal groot genoeg op.

Brunel

#35
citaat:
Geplaatst door loebaske

Zou het nie simpel zijn zoals Roco het doet, hun producten blijven jaren meegaan en zo kan iedereen wanneer het hem past zijn model kopen, en ook kwa prijs/kwaliteit gunstig.
Als men maar bedenkt dat een model(bv goederenwagon) amper +/- 5? kost bij het verlaten van de fabriek, wie slurpt al de rest op zijn rekening??????? zal zekers de winkelier nie zijn[:(]
We kunnen zo blijven neuten....maar de zwakelingen zullen er van tussen gaan, 70 soorten van elk model uitbrengen met verschillende nrs. en kleur, want onze bruinen kan dat niet trekken (kijk maar naar de overstock) van de Mehano modellen. Is misschien allemaal wel mooi voor onze hobby dat we keuze kunnen maken in nrs. en kleur maar zo gaat het niet blijven duren.
Misschien kan ik mis zijn, maar denk het niet[;)]



Toch wel. Roco werkt bij veel modellen tegenwoordig ook met eenmalige kleine nummeroplages. De andere grote fabrikanten ook. Zeker voor de kleinere markten is dat nog de enige manier. Het jarenlang op voorraad houden van modellen kost juist bakken met geld, zowel bij de fabrikant als in de winkel.

mini-bs

#36
blijf er toch bij dat je moeilijk van een clubje als LS kan verwachten dat ze zich in de schulden zouden steken om langdurig modellen aan te kunnen bieden. Het is meer zo iets van:  "het zou leuk zijn mocht dat model ook in H0 bestaan, laten we eens kijken wie interesse heeft en bij voldoende respons de molen in gang steken."
Firma's als Roco en Maerklin zijn (hopelijk) wel kapitaalkrachtig genoeg om te investeren in langdurige marktaanwezigheid. Nadeel is dan wel dat je op de duur overal dezelfde locs herkent, denk maar aan de 1605, 5401, 2735, 5504, 5517, 5541, 5916, 6218, 6215... Beetje saai toch, maar als je niet zo'n goeie schilder bent moet je't met die dingen wel stellen.
 

MARKLINRIJDER

#37
Volgens mij moeten we het meer gaan zoeken in hoeveel shots kan de matrijs aan.  De matrijzen van Marklin, Roco, Fleishmann, ... zijn hoogstwaarschijnlijk en ik ben daar bijna zeker van van hoogwaardiger staal gemaakt dan de matrijzen die Ls laat maken.  Indien een model het dan goed doet, maken ze een nieuwe matrijs voor weer een beperkte oplage.  Ze doen dus net zoveel shots met een matrijs tot het niet meer kan.  Vandaar dat het in beperkte oplages is.  

Groetjes,

David

janjozef

#38
Ik heb de indruk dat hier een heel eind uit de nek geluld wordt. Waarom zou een matrijs van marklin van betere kwaliteit zijn als die van LS. Waarop steunt ge u om tot die bevinding te komen. Gezien en Marklin en Roco de laatste jaren falliet zijn geweest zal hun spaarpotje om gek te doen ook niet overdreven groot zijn.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Brunel

#39
citaat:
Geplaatst door janjozef

Ik heb de indruk dat hier een heel eind uit de nek geluld wordt.


Stevige taal, maar ik ben het eigenlijk wel met je eens.
Nogmaals, ook de grote fabrikanten maken tegenwoordig relatief kleine aantallen per productie, zelfs voor Duits materieel. De tijd dat er tienduizenden locs met hetzelfde nummer werden aangemaakt die dan jarenlang uit voorraad leverbaar waren, is echt voorbij. Zo'n berg dood kapitaal op de plank is peperduur.

centauri167

#40
Toen ik het voorwoord las, dacht ik zoiets van, amaai die zijn op hun tenen getrapt en nu gaan ze eens mooi natrappen.
Als ik de meeste recensies over modellen lees in msm, staat daar meestal een dankwoord aan winkels voor het uitlenen van de modellen en bijna nooit een dankwoord aan een merk.
De meeste modellen van ls models zijn gewoon in de winkel te koop zonder voorintekening.
Dat ze dit soms eens anders doen is hun volste recht. Kijken we maar eens naar de ex-grote 3. Allemaal failliet of overgenomen omdat hun strategie zo goed werkte.
Laten we dus maar gelukkig zijn dat er nog een Belgisch merk is dat aandacht geeft aan onze kleine markt. Al is het natuurlijk ook te hopen dat ze rekening houden met de kritiek van de consument.

Persoonlijk stoorde de verwijzing naar Ricky-models me meer. Ben eens op de site gaan kijken, 90 euro om een gewone loc te verweren ?? Als je een Mehano of Roco koopt kost die maar iets meer en voor een beetje verf en een beetje werk dan 90 euro vragen. Heb iemand op een expo ook locs zien verweren en die deed daar maximum een half uurtje over en dat waren prachtstukken. Heeft toen mijn loc verweerd voor 10 euro en op het resultaat ben ik nog steeds trots.
Die zijn pas goed voor de dalende koopkracht.

MARKLINRIJDER

#41
@ Janjozef.

Ik heb bepaalde contacten met mensen die spuitgiet matrijzen dagdagelijks gebruiken.  En zei zeiden me dat dit volgens hen de reden is dat LS met kleine oplages werkt.

Dus uit de nek ........ zou ik nu ook niet direkt noemen.  Sorry.

Groetjes,

David

loebaske

#42
Heb dat ook gezien wat betreft dat verweren, denk dat ik ook een zaakje ga opstarten[;)] en voor 40? [:D][:D][:D] dan moet ik niet meer gaan werken misschien en verdien ik VEEL geld met men hobby om te zeten in werk[:D][:D][:D] maar dan moeten jullie massaal jullie spullen laten bevuilen.
Effekes serieus, maar die prijs is toch behoorlijk bij het haar gegrepen, of denk men nog steeds dat 100? > 100 oude belgische franken is [xx(][xx(][xx(]

janjozef

#43
Over dat verweren moet ik zeggen dat ik hier op het forum al stukjes gezien heb die zeker zo goed en zelfs beter waren

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

#44
100? om een loc te verweren lijkt inderdaad veel, hoewel...
Wanneer je het artikel in MSM over de dieselloc-verwering erop naslaat, is dat een behoorlijk arbeidsintensief gebeuren. Reken die werkuren en wachttijden maar eens om, en kijk eens wat het uurloon is...
...al denk ik wel dat Ricky een snellere methode hanteert dan die uit MSM.

Wat MSM73 betreft: er staan weer knappe artikels in, vind ik. De voor mij meest opvallende:
- het voorwoord vind ik best knap. De link tussen "dalende koopkracht" en "we hoeven dat model niet te kopen" vind ik origineel, grappig eigenlijk. Natuurlijk maakt iedereen een eigen keuze.
- Tansimont: een mooie Belgische baan, niet per s? Ardeens, zelfs universeel voor ons landje.
- De garage: mooi kitbashing-project. Inspirerend.
- Havenbaanplan: eenvoudig, doordacht, zo'n gebouwde baan zal zeker niet vervelen
- Verwering: Erg knap, voor mij originele methodes, maar ??n bedenking: Jan doet veel moeite om de ruitjes te vrijwaren, maar moet ze uiteindelijk toch nog uitgebreid retoucheren. Waarom die ramen er niet eerst uithalen?
- De muurreclames: nog niet helemaal doorgelezen, maar 't ziet er weer schitterend uit. Alvast wat tips bijgeleerd...

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw