Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

MSM 73

Gestart door loebaske, 14 augustus 2008, 09:38:15 AM

loebaske

Was me dat een verrasing deze morgen:0
De nieuwe MSM zat in de bus, sebiet eens in bladeren, in ieder geval precies een mooie Ardeense baan " TANSIMONT "
??n ding weet ik zekers;) zal vandaag niet veel gewerkt worden:D:D
Ondertussen al gebeurt: het voorwoord van Guy > de nagel op de kop geslagen ontrend LS - de modelbaan is ongelooflijk mooi, zeeeer veel details en ik herken idd. sommige zakens van Vencimont - Herwig zijn bijdrage tot het ombouwen van een Esso station zoals het dagelijks te vinden is in onze steden,zeer geslaagd - en natuurlijk de Gerolf kon weer niet ontbreken > een zelfbouw meetwagentje een ++++ net als zijn reportage over "rook uit de schouw" ook een ++++ voor degene die houden van Antw. dokken komen aan hun trekken - Jan Nickmans brengt verbluvend een bijdrage over ??nvoudig verweren, een aanrader;) - en onze Emmanuel is er ook weer van de partij met muurreclames maken een +++
Voila, zo weten jullie wat er te verwachten valt:):)

Jurgen

#1
Wat het voorwoord betreft zou ik zeggen "touch?".
Als men het vertikt om de vakbladen in te lichten, dan moeten ze niks verwachten ook niet. Uiteindelijk gaan ze zichzelf de das omdoen.

De rest van het nummer heb ik even snel doorbladerd en ik moet zeggen dat het weer een leuk nummer geworden is.
Een zelfgemaakte wagen met een snelheidsmeter erop, het is goed geslaagd. Ik vraag me wel af of men voor het 3-rail systeem volgens hetzelfde principe moet werken of niet.

De Ardeense baan is weer een pareltje om jaloers op te worden.
Ook het plan van Antwerpen Dokken ziet er goed uit.

Afin, voor mij is het weer een geweldig geslaagd nummer.
Nadeel is wel dat, nu ik dit nummer in mijn handen heb, het einde van mijn vakantie nu echt wel dichtbij komt. [}:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janjozef

#2
foutje jurgen nog een nummer slapen en ik vertrek weer op verlof
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Fretbol

#3
En ik zie dat MSM nu ook de Redline Ferrari's ontdekt heeft... ondertussen staan er hier al een tiental te blinken [:D]

Fretbol [;)]

Tom

#4
Ik zal mijn leesvoer maar maandag krijgen, maar zo te horen ziet het er veelbelovend uit. [:p]
Tom

Gerolf

#5
'k Zal hem ook pas maandag in kunnen kijken, vermoed ik. Ik ben benieuwd [:p]
Twee artikeltjes van mezelf [?] Dan staan er nog twee in de wachtrij voor de volgende nummers. Ik zit op schema [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

#6
Gerolf, hoe krijg je dit draadje bovenaan[?][?] ik zou het niet weten[;)]
enne nog twee in de wachtrij..jawade dat beloofd [;)]

Michiel

#7
Mijn eerste Modelspoor Magazine in mijn eigen brievenbus; met blijschap en trots heb ik 'm naar binnen gedragen, en heb hem met geanticipeerd genot naast me klaar gelegd. Ik weet dat als ik hem open, het einde van de vreugde nabij is, wanneer ik 'm verslonden terug neerleg... Nog even geniet ik van de anticipatie... maar niet te lang! De nieuwsgierigheid is nauwlijks nog te harden.

Aan allen die bijgedragen hebben tot dit mooie nummer, rechtstreeks of onrechtsreeks: bedankt!

...en nu ga ik 'm verslinden! [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

DWL

#8
Heb MSM 73 deze morgen ontvangen, samen met "depeche" van lgb, wat moest ik nu eerst lezen, neen eerst aan de tuinbaan verderwerken, de zon was van de partij, dus...
Kon het toch niet laten om even snel in beide boeken te bladeren, weer vol interressante onderwerpen en prachtige foto's... maar ...
moet toch nog even wachten, misschien voor morgen.

Lucien
Lucien

Rochevalien

#9
citaat:
Geplaatst door Saraan

Mijn eerste Modelspoor Magazine in mijn eigen brievenbus; met blijschap en trots heb ik 'm naar binnen gedragen, en heb hem met geanticipeerd genot naast me klaar gelegd. Ik weet dat als ik hem open, het einde van de vreugde nabij is, wanneer ik 'm verslonden terug neerleg... Nog even geniet ik van de anticipatie... maar niet te lang! De nieuwsgierigheid is nauwlijks nog te harden.
Aan allen die bijgedragen hebben tot dit mooie nummer, rechtstreeks of onrechtsreeks: bedankt!

...en nu ga ik 'm verslinden! [:D]



>>> Dit komt vrij dicht bij een literair orgasme,als het er al geen is natuurlijk.Modelspoormagazine brengt duidelijk wat in beweging!!![:D][:D][:D][:D]

Gerrit

Michiel

#10
citaat:
Dit komt vrij dicht bij een literair orgasme,als het er al geen is natuurlijk.Modelspoormagazine brengt duidelijk wat in beweging!!!


Het lezen van MSM weekt een hele emoties los. Om er een paar op te noemen: bewondering, met een tikkeltje jaloesie, aansporing tot soms ontmoediging, Ijver, maar eerst lui bladeren, blijschap en anticipatie, popelen bij ontvangst, maar een hoop verdriet als ie veslonden is...

Gelukkig verteert ie gemakkelijk en geeft ie je een enorme hoop energie om er weer een maand flink tegenaan te gaan! In elk geval, ga ?k me nog eens goed laten gaan. Nah!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

#11
citaat:
Geplaatst door loebaske

Gerolf, hoe krijg je dit draadje bovenaan[?][?] ik zou het niet weten[;)]
enne nog twee in de wachtrij..jawade dat beloofd [;)]

Dat kunnen enkel de admins. Is bij deze gebeurd.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

DWL

#12
Heb al een stuk kunnen lezen, was te ongeduldig.
Guy slaat inderdaad nagels met koppen in zijn voorwoord over LS models, zo moet dat zijn,sommige firma's denken echt dat wij aan hun voeten liggen maar vergeten dat de media en hun klanten voor hun ondergang kunnen zorgen.We moesten allemaal wat slimmer zijn en niets meer op voorhand bestellen, want dat wordt een noodzakelijk kwaad, waarop zij hun handeltje kunnen afstellen, niet genoeg bestellingen = geen interesse = niet in productie brengen.
We moeten terug naar de jaren 1950 -1960, toen bestonden er geen pc's, dus kon er enkel reclame gemaakt worden door winkeliers en via hun catalogus (toen was deze dus nog gratis ook, of je kreeg hem gratis als klant), toen moesten de de artikelen eerst in de winkels komen alvorens ze werden gekocht, geen beperkte oplagen of ??nmalige reeksen, geen kunstgrepen.
Ik beklaag de huidige jonge mensen die pas beginnen, zij zien een enorme keuze in de catalogus, maar meer dan de helft is voor hen niet bereikbaar ( qua prijs, op voorhand inschrijven of direkt aankopen of het is te laat, voor sparen is er geen tijd meer)
Jongeren haken dan snel af, en met reden.

Tansimont,een modelbaan in de ardennen, subliem, ??nvoudig van sporenplan, maar afwerking en detaillering, perfect, ook mooi in beeld gebracht, chapeau Guy en Nico.

Het artikel over "muurreclames", heb daar enorm bewondering voor, je kan het niet "echter" maken, met engelengeduld, ik heb er geen woorden voor.

Heb nog niet alles gelezen, maar het ziet er weer zeer goed uit.

Lucien
Lucien

modelbaanHO

#13
Spijtig genoeg zat hij gisteren niet in de brievenbus. 't Zal dus voor na de vakantie zijn[:(]. We vertrekken zondag en zijn pas terug op 28 augustus.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Michiel

#14
In princiepe kan je LS-Models niets verwijten. Het is een commercieel bedrijf, gericht op winstbejach in een kwijnende sector. Het is hun vrij om verkoopstechnieken te gebruiken die het meest rendabel zijn. Ze stellen de kosten vast, en bepalen de kwasie gegarandeerde inkomstenkapitaal. Het systeem werkt en brengt geld in het laadje. Dat is voor hun waar het om gaat.

Ik heb nog nooit een LS-Model gekocht. Ze zijn me te duur en vooral totaal onvindbaar (vooral in N). Ik hou niet van hun verkoopstechniek van voorintekening, en ga er dus ook niet mee beginnen. Ik vind deze verkoopstechniek beneden elke waardigheid en respect voor de klant, maar het is hun recht om louter voor de gegarandeerde winst te kiezen. Of dit langetermijnvisie heeft, is een totaal ander verhaal, maar dan zijn "de mannen" al lang binnen.

Voor de rest, ik heb genoten van Tansimont; een juweeltje, werkelijk. De wisselstandterugmelder is geniaal in zijn eenvoud. Wel een vreemde inleidende foto van een engelse wissel die daarmee niet uit te rusten is (dacht ik). Met verweren zou ik ook eens willen starten, maar ik heb geen diesels. Misschien een artikeltje over stoomloks verweren? (of is dat al geweest?) De twee artikels van Gerolf zijn meesterlijk inspirerend, schitterend!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)