Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

raf

@ hugo

de loc staat op analoog (dipjes op 0000)en toch doet hij nog juist of hij rijd op digitaal
ik heb er reeds over gepost
het probleem is dat de meeste hier allemaal analoog rijden
ik denk dat ik hem mee naar leuven ga nemen en als er dan iemand eventjes tijd heeft om er naar te kijken dan zou dat mooi uit komen
danny heeft de 55 opgemeten met een digitale wagon er achter en die zou op 12 volt een 70 km h lopen wat normaal 90 km h zou moeten zijn
maar die van mij is dus echt veel trager

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PeterC

Citaat van: Huugooke op 04 september 2014, 18:06:56 PM
Citaat van: raf op 04 september 2014, 13:38:58 PM
@ hugo

niet echt mijn ondervinding met de laatste loco (diesel )die ik gekocht heb
die is haast analoog niet vooruit te branden
ik heb de electronische omschakelaars liggen maar ik moet ze nog monteren

gr raf
Een bezoek aan je winkelier of een bevriende modelspoorder met een programmeertoestel zou dat moeten oplossen.
Als je echt terug een omschakelaar gaat plaatsen mag je de "zooi" altijd naar mij sturen! :D

Ik heb nog enkele elektro mechanische omschakelaars liggen en wil ze gerust ruilen voor die "zooi"  :)
Groetjes, Peter


conducteur

Ha :p Ik stond naast je in die befaamde winkel in Blankenberge, een tijd geleden waar je kwam met je probleem. Is het niet omdat je zelf in nesten hebt gewerkt met je veel te complex systeem?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Huugooke

Citaat van: PeterC op 04 september 2014, 18:29:06 PM
Citaat van: Huugooke op 04 september 2014, 18:06:56 PM
Citaat van: raf op 04 september 2014, 13:38:58 PM
@ hugo

niet echt mijn ondervinding met de laatste loco (diesel )die ik gekocht heb
die is haast analoog niet vooruit te branden
ik heb de electronische omschakelaars liggen maar ik moet ze nog monteren

gr raf
Een bezoek aan je winkelier of een bevriende modelspoorder met een programmeertoestel zou dat moeten oplossen.
Als je echt terug een omschakelaar gaat plaatsen mag je de "zooi" altijd naar mij sturen! :D

Ik heb nog enkele elektro mechanische omschakelaars liggen en wil ze gerust ruilen voor die "zooi"  :)

Hela hela, ik was eerst hé! :D

raf

hahaha der zijn der veel die die zooi willen hebben zo te zien

eerst eens kijken of het kan opgelost worden als de loco word ge herprogrammeert .
als dat lukt hoef ik niets anders in te bouwen .
lukt het niet dan zit ik dus met een probleem en mag de soldeerbout beginnen op te warmen
en tot mijn spijt gaat die zooi dan in de doos zodat de loco toch nog origineel blijft .

de verlichting doet het trouwens ook niet terwijl die bij de 600 met de zelfde decoder wel werken

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

wielen voor de 81340 besteld en nu blijkt het geen piko te zijn ????
dus waar is het verkeerd gelopen
nu opzoek naar de echte bouwer van die loco
Type 81 van DACKER

D25/ 81 340 van 1981 = 81.340, van stelplaats Hasselt, Ep. III, DC (upd 25/05/2012)

dit zou hem moeten zijn mijn gedacht
nooit van dit merk gehoord

Type 81 van PIKO

      5/6315 = 81.340, van stelplaats Hasselt, Ep. III, à partir de 1956., DC (upd 13/08/2011)

maar toch heeft piko er ook eentje gehad
dus ????????????????????????????
das dus om zot van te worden hé
iemand een oplossing

hier de mail terug van piko
Nein, bei Ihrer Lok handelt es sich um ein G 8 aus DDR-Zeiten.
Dieses Modell haben wir nicht im Sortiment. Wir haben deshalb keine
passenden Radsätze.

knetter word ik er van dus enige oplossing is zelf gaan draaien dan maar
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Herwig

Märklin, Piko, Dacker  ?   

[ Het Belgische Dacker is o.a. bekend om de speciale versies van Liliput-goederenwagens ]


PeterC

Citaat van: raf op 04 september 2014, 11:26:43 AM
...het probleem met die moderne uitvoering is dat deze digitaal is en dan moet ik die zooi er uit slopen om hem analoog te krijgen
en als hij eenmaal aan het rijden is dan zie je haast geen verschil tussen die van 235 euro en die van 79 euro

...Jammer maar dat hoeft echt niet...

Citaat van: raf op 04 september 2014, 11:26:43 AM
als ik nu dit jaar begonnen was dan heb je volkomen gelijk want dan zou ik ook digitaal rijden (misschien)
maar met al het oudere materiaal dat ik nu reeds heb zou dat nieuwer wetse er maar wat stom bij staan

Laat mij nu net bezig zijn om bij enkele 'oudjes' alle voorhistorische elektromechanische onderdelen er uit te slopen.  De omschakelaar maakt plaats voor een Locpilot V4.  De driepolige wisselstroommotor vorm ik om tot een vijfpolige DC motor (dan kan die lok héél traag rijden - eerder kruipen - wat ik trouwens het liefste zie).  De oude tandwielen eens deftig reinigen en hier en daar wat spaarzaam olie op en die oude knorren mogen gerust naast de nieuwe lopen.  Bij sommige moet ik wel wat stukken zinkgietwerk wegzagen/frezen om de nieuwe motor te kunnen plaatsen maar dat werk loont echt de moeite!



Bij een oude V60 (ooit eens als new-old-stock in een complete set gekocht voor een appel en een ei) zelfs de gloeilampjes eruit gesloopt en langs beide kanten vervangen door twee warm witte en één rode smd led (testopstelling op een stukje gaatjesprint en stick-all om alles zijn plaats te houden):



...En zo krijgen die oude analoge knorren een tweede leven als digitale loks  :)



Groetjes, Peter


raf

@ peter
normaal staat toch beschreven dat je de gele en witte draad niet aan de ongeisoleerde lampjes mag solderen
bij die foto in het midden is dit wel gedaan
[plaag modus]
nu ben jij dus oude wolven van een nieuw hard aan het voorzien LOL
dus een pak werk voor een eigenlijk oude loco met veel minder details en scale size dan de moderne
[/plaag modus]
ik vind het belangrijker of even belangrijk dat het landschap omheen het spoor gebeuren mooi verzorgd en op schaal is opgebouwd.
zet je de nieuwe en oude wagons langs elkaar dan ga je inderdaad bij marklin verschillen zien tegenover BV roco .
maar als die treinen rijden dan valt het meteen niet meer op
zo werkte ik ook met andere schaal verhoudingen van huisjes(boven op DIE berg)om meer diepte effect te krijgen ;en uit de juiste hoek was dat ook zo
zelfs de bergbeklimmers waren   in een kleinere schaal om dit effect nog te vergroten .
maar inderdaad loont soms de ombouw want ik ben nu op zoek naar zo een omschakelaar voor gelijkstroom motoren om de reeks 81 om te bouwen zodat hij ook achteruit kan rijden

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PeterC

Citaat van: raf op 05 september 2014, 08:31:28 AM
normaal staat toch beschreven dat je de gele en witte draad niet aan de ongeisoleerde lampjes mag solderen
bij die foto in het midden is dit wel gedaan

Nog nergens gelezen...  ...En het werkt op die manier.


Groetjes, Peter


raf

Ha een loc pilot das een andere dan ik heb dus daar zal het wel bij mogen
bij die van marklin mag het niet

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Klaas Zondervan

Bij die van Märklin mag het ook wel, maar dan heb je kans op knipperende lampen. Het Motorola protocol is nl. asymmetrisch, en die asymmetrie variëert.


bollen neus

In een nazomers zonneke een ferme cocktail aan het drinken en tis ne goeie zulle
Den Eric.

Dirkh

Citaat van: bollen neus op 07 september 2014, 16:24:29 PM
In een nazomers zonneke een ferme cocktail aan het drinken en tis ne goeie zulle
Den Eric.
In navolging van Eric men goeie west Vleteren open getrokken nen aan het genieten van het zonneke.