Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Peter

.
Met vriendelijke groeten
Peter

Tom

#1
Voila, ik heb het eens geprobeert, en hier is een voorsmaakje.
de kasseien moeten wel nog geschilderd worden.

[/img]
[/img]
[/img]
[/img]
De foto's zijn wel niet zo scherp maar het heeft toch een beetje een indruk.
Tom

ERVIN

#2
Speciaal voor Tom,mijn tunnel is zo goed als af,hier en daar nog enkele kleine aanpassingen,maar zo gaat hij er in grote lijnen blijven uitzien.



Ook de beplantingen en de muur zijn reeds geplaatst,den Ervin heeft dus weer niet stilgezeten.
Reacties?? Ja,graag zelfs.[;)]

martintje

#3
Tom, er valt eigenlijk weinig aan uit te leggen.
Neem gewoon een voegenpasta die al kant en klaar is en smeer daar je wegdek mee in, zo dat de voegen nog net te zien zijn, dus minder breed.
Als je je straat na de basis kleur in gaat wassen met sterk verdunde verf en daarna droogborstelen om de stene wat op te halen accentueer je de voegen.
Zaak is dus je voegen zo klein als mogelijk te houden.
hoeveel je moet gebruiken en hoe hard je moet drukken, kan ik je niet uitleggen, dat moet je zelf uitproberen, op een apart stukje, zodat je niet je weg op je baan gelijk verprutst.
Ik weet alleen niet of die klei tegen peut kan, want in sommige pasta?s zijn op terpetine basis. en kijk eerst wat dat doet met de klei. de giplsplaatvuller van alabastine die ik gebruik vreet mijn roofmate in ieder geval vrolijk langzaam weg.
neem een voegpasta waar geen korres inzitten.

hieronder het enige fotootje wat ik heb van mijn weg
dit is gemaakt uit een gipsmal van sp?rle, waar ik de voegen ook heb ingesmeerd met wat gewoon gips, en hier vind ik ze zelf al te grof.
nou ben ik wel eens te kritisch, en deze weg ligt achter op mn module, niemand die m ziet dus laat k het zo.
Maar de wegen die ik nu maag zijn de voegen pas te zien als ik het inwas



gr
Marty
Mvg Marty

55erke

#4
Hoy
Ik heb me de laatste 2 dagen nog eens bezig gehouden met verweren en locs te superen. Ik had nog een paar wagons en locs staan die nog niet aan de beurt waren geweest en nu met dat slechte weer kon ik er eens aan beginnen:








Groeten
Johan


Greg

#5
Bezig met een dubbletractie's vormen op men diesellijn.
Ik beschik over enkel eloc's van vroeger, maar een tijdje terug besloot ik om een lijn te plaatsen enkel voor stoomtreinen en diesels. dus zonder bovenleiding. Hier is de nieuwe functie van de eloc's:

Vandaag reed er een uitzonderlijke combinatie op men duits dieseltraject. Een defecte E 144 werd door de 1 van de dagelijkse goederentreinen meegesleept door de V 160.

Bij het uitrijden van het rangeergedeelte:



Op het traject:

Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

13erke

#6
Mooie foto's marklinhobaan[:0], maar als ik je een tip mag geven: probeer zoveel mogelijk zonder flits te trekken. Ik verlicht altijd bij met een tl lamp of iets dergelijks, dan heb je geen overbelichting en kan je ook eens nachtopnamen maken.


DelticPower

#7
Hallo allemaal, nu ik kan horen waar mijn 59 rijd, ben ik maar aan mijn kalktrein begonnen. Hier even een tussenstadia. De zelflossers zijn van hun bovenstuk ontdaan. De resin kappen heb ik het onderstuk vanaf gezaagd zodat de originele loskleppen en opdrukken behouden blijven. Moet alles nog goed pasmaken, spuiten etc.

Groeten van Jan

rixke rail

#8
Eigenlijk hoort dit eerder thuis in een andere rubriek (Weatheren, ...) maar vooruit : verweren van autootjes. Het kost wat moed, want die dingen kosten veel, om ze dan te "vernielen" naar eigendunk. Deze Ford Taunus en VW 1600 zijn slechts een paar van de onder handen genomen voertuigen, er is ook nog nog een z??r gammele Ford Transit,...
  [/img]
[/img]

Doen jullie dit ook zo ?
Ik koop meestal meerder exemplaren, ??n om te verweren en ??n om mooi te blijven !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

#9
Vandaag krokodillen geplaatst bij de seinen.



Was reeds een tijdje gepland, maar is nu eindelijk gebeurd.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Havoc

#10
Vermits mijn hoofdpc in panne ligt dan maar wat tekenen aan het volgend project. Eigenlijk maar goed dat die eens in panne ligt, gaat dit tenminste wat vooruit. Een proevertje:

Met vakantie voor onbepaalde duur.

rixke rail

#11
Mijn derde I2 van Fleischann, gekannibaliseerd om 2 andere te verbouwen, heeft eindelijk zijn doel gevonden : frituur "Den Trein", naast het station.


Zie ook het draadje - Modelspoorpraktijk : Van K1 naar I1.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

#12
In een ander draadje (de 51'ers) stond wat over Erwin's verweringsbezigheden.
Wel, hij heeft mij aangestoken met het virus ! Je wordt bedankt, man ! [;)]
Ik had nog een paar wagons die moesten hernummerd worden (wegens dubbel nummer) Dus heb heb ik ze meteen ook maar geweathered [B)] en met graffiti besmeurd [:0] !

Een Hbikks-tt, onder handen genomen door Ares&AfroD

Een Gbs, getagd door PANIK


Beide wagons zijn gedeeltelijk (rond het nummer, zoals wel meer voorkomt) herschilderd.
Wat vinden jullie ervan ?
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

#13
citaat:
Geplaatst door rixke rail

Ik ga hier van't weekend eens iets mee proberen ![;)]






Ziehier het resultaat !

citaat:
Geplaatst door Suske
Dat wordt dus decals maken met een resolutie van 1200dpi of je ziet alleen een vlek op je wagens.

Het is inderdaad vrij klein, en bijna niet zichtbaar ![:(!]
Wat denken jullie ervan ?
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

13erke

#14
ik heb me nog ens bezig gehouden met de aankleding van de perrons:



Er is reeds 1/3 klaar, daarna wordt de andere kant (station) aangedaan.
Er moet nog verlichting aangebracht worden, waarschijnlijk zal dit ook zelfbouw worden.