Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Gratis Omwisseling nohab 52/53

Gestart door FREMO e.V. - afd België, 06 april 2005, 21:14:32 PM

FREMO e.V. - afd België

Beste Modelspoorders,

Misschien weet je het reeds, maar de
firma ROCO heeft de faling aangevraagd aan de kamer van koophandel in Salzburg.

We kunnen dus misschien lang wachten op de aangepaste kasten van een NOHAB.
Laten wij toch positief blijven, ik zal eens trachten contact op te nemen met ??n van de currators voor deze zaak en hun eens terug onze vraag stellen.

Hopelijk kan ik dat te weten komen en een passend antwoord krijgen.

Mvg
Fremo e.V. - Afd Belgi?
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

FREMO e.V. - afd België

Hoi Modelspoorders aller landen,

Heb vandaag het eerste exemplaar van een herschilderde kast gezien van een ROCO NOHAB, nl deze van de 5307.

Mijn opinie is, dat enkel de gele band werd overschilderd en op sommige modellen kan je nog een fijn lijntje "plastiekgeel" zien doorkomen.
Het algemeen aspekt is aanvaardbaar. Een herschilderde versie gaat over de toonbank voor een prijs tussen de 165,00,-? ? 200,00,-? , naargelang van de aankoop winkel.

Hopelijk zij de 52-tigers ook gedaan geweest voor de faling, maar niemand weet waar deze voor het ogenblik vertoeven.

Mvg
Fremo e.V. - Afd Belgi?
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

Guy Van Meroye

Roco heeft een nieuwe oplage gemaakt van de bolle neus met bedrijfsnummer .5307. Het gaat hier wel degelijk om een volledig gespoten versie, geen omschildering van oude kasten.  Normaal had met de productie van de .5307 ook een nieuwe reeks "gespoten" kappen van de 5206 moeten gemaakt zijn die dan door de kopers van een ongeschilderde 5206 kon worden bekomen tegen inwisseling van hun oude kap.  Helaas is men er bij Roco in geslaagd om ipv het nummer 5206 op te drukken, de reeks reserve-kappen ook te voorzien van het nummer .5307. De zending reserve-kappen werd dan ook terecht door de invoerder teruggezonden naar de fabriek. Het is op het ogenblik nog wat vroeg om te kunnen zeggen wat er met de vervangkappen gaat gebeuren, hiertoe dient eerst te worden overlegd met de nieuwe Roco directie.
Guy
 

diesels

Is al bekend of en zo ja wanneer de kappen geruild kunnen worden? Op de Roco-site staat opvallend genoeg een foto van de 5206 in juist geel, maar dat kan een 'trucage' zijn natuurlijk (of een handmonster)...

groeten Sicco

Stefke

Sorry voor mijn onwetendheid, maar wat was er nu  juist mis aan de originele kappen? Misschien iemand een fotoke ervan...