Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * RĂ¼gen kustbaan

Hoofdmenu

M

Gestart door Peter, 03 augustus 2008, 19:51:26 PM

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

Sicco

Daar zijn ze dan ook hard mee bezig, gezien het feit dat het clubmodel voor Nederland dit jaar een gewone nummervariant is van een model serie 1600/1700 (ongewijzigd sinds de 80-er jaren o.a. geverfde sluitlichten *schande!!*) voor 280 (tweehonderdtachtig) euro. Of een NS/ACTS 1200 als nieuwe ontwikkeling met techniek van zeker tien jaar geleden (lawaaimotor, nul trekkracht etc) en opzichtige fouten voor 330 (driehonderddertig) euro. De voorbeelden op NMBS-gebied zijn ook wel bekend denk ik.

M?rklin kent maar ??n oplossing voor de groeiende problemen met het bedrijf, namelijk doorgaan op de oude voet. Dan moeten ze het zelf maar weten, hoe jammer dat ook is.

groeten Sicco
NB de ervaring leert dat ik er even extra moet bij zeggen dat ik absoluut niks heb tegen 3-rail of M?rklin modellen...

prulleman

Als ik nog iets van die firma koop, is het een okkazie via beurs of ebay. Ik reken er direct de kostprijs van de nieuwe aandrijving bij!! Als je een model van 300 euro nog moet verbouwen, waar zijn we dan mee bezig. Waarom kan voor die prijs het product niet af zijn??? Besparen op de centjes zeker??[}:)]

Jurgen

Worden er in Nederland dan Club-modellen gemaakt speciaal voor Nederland?
Volgens mij gaat het gewoon om een beperkte oplage zoals wij onze type 201 en type 123 hebben bij de "Club van 20". Dit is een groep van handelaars die een model speciaal voor Belgi? laten produceren in een beperkte oplage. Zij kosten ook steeds rond de ? 280 en zijn ook alleen maar nummer- en kleurvarianten van een bestaand model. Een ander voorbeeld is bijvoorbeel het model van onze museumloc 5404. Dit is ook een verouderd model, is niet op schaal en wordt ook voor dezelfde prijs verkocht. Enkel de binnenkant zal een kleine update gehad hebben.

Maar all?, het bericht dat M?rklin in slechte papieren zit staat niet alleen op dit forum.
Ik trek er mezelf niet veel van aan. M?rklin is een naam waarvoor er velen staan te springen. Op een ander forum werd verteld dat ook Mattel (van Barbie) interesse had om M?rklin op te kopen. Zo snel zal M?rklin dus nog niet verdwijnen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

wisselstromer

marklin als naam en treinenfabrikant zal niet rap verdwijnen

ach ze doen maar in g?ppingen
alleen echt jammer voor de duitse werknemers
marklin duitsland is binnenkort alleen nogmaar een postadres en de gehele productie zal wel naar china of ergens anders gaan
jammer maar dat is de gang van zaken volgns mij in deze tijd
ik zal ze wel trouw blijven
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

treinliefde

De club van 20 zou stoppen heb ik gehoord,

heeft er iemand van jullie dat al gehoord?

janjozef

maarals mattel het overneemt zul je enkel nog amerikaanse modellen vinden
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

thom h

marklin zit al hogarije.
De c-rail waar geen "made op Germany" opp staat komt uit hongarije trouwens modellen ook waar geen Germany opstaat

wisselstromer

" maarals mattel het overneemt zul je enkel nog amerikaanse modellen vinden"

dat geloof je nu zelf toch niet
de grootste afzetmarkt van markln is duitsland , zwitserland en de benelux dan pas de us

waarom zou M dan alleen maar us modellen maken?
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

prulleman

ze zullen hem een andere kleur geven, DB erop en klaar. dat is pas economisch[;)]