Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Hersporingstrein Hasselt

Gestart door Jurgen, 04 april 2005, 15:55:20 PM

Jurgen

Uit welke wagens bestaat deze trein (buiten de DMS van LS)eigenlijk ?
En door welke loc word deze trein getrokken?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

BD1701

Jurgen, dat is een goeie vraag, die ik ook ging afvuren op dit forum, want ik zou ook wel eens willen weten uit welke wagons de hersporingstrein van Hasselt eigenlijk bestaat. Heeft iemand soms geen foto's enzo ervan? Dat maakt misschien al iets duidelijk he.
 

mark7758

Wagons. Zal kijken.
Loc. Alles wat op dat moment beschikbaar is.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

n/a

Gezien op een foto uit 2002 in naar ik meen,het station van Diest :
hersporingstrein getrokken door een 77 gevolgd door een aantal aangepaste schuifwandwagens (magazijn) een oude D en een kraan (Kinkempois?)

Richard6016

Jurgen

Ik wil 'm eigenlijk in model namaken. Als iemand weet welk merk de juiste wagens maakt (of gemaakt heeft), is dat altijd handig meegenomen.
Het model van de Gottwald kraan van Kibri en de wagen (van de hersporingstrein van Ronet) die ooit voor M?rklin Insiders uitgebracht is, heb ik hier staan.
Verder dan volgende foto's heb ik eigenlijk niks gevonden over herporingstreinen.









Maar uit de foto's kan ik eigenlijk niet veel opmaken.
In het Frans heb ik het nog niet geprobeerd. Mijn Frans is niet wat het moet zijn.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

mark7758

Ik beloof je dat als ik er tijd voor heb er is een rondje omheen zal maken en je de scan zal mailen. Help me wel even herrinderen.
In een maandje heb ik tijd.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Jurgen

Als ik het zelf niet vergeet, want als menne kop nie vaststond... [:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Johnnytrein

En als julie het vergeten, dan zal ik er trachten aan te denken, dat julie niet mogen vergeten ....... heu over wat ging het nu weer. Och ja de hersporingstrein van Hasselt. [:I]  Johnny

Ps die Alz-heimer ook
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Jurgen

Op de laatste link (in mijn vorig bericht) kan je op de laatste foto zien dat de hersporingstrein van Monceau ook geen DMS meeheeft, maar een ander type rijtuig. Daarachter staat ook een witte Tbis met een rode streep.
Vermits LS de DMS van Hasselt heeft uitgebracht, zou ik het dus ook bij de hersporingstrein van Hasselt willen houden. Foto's van andere hersporingstreinen zijn natuurlijk ook welkom.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Break302

Hallo allemaal !

De huidige hersporings trein van Hasselt is snel nagebootst 1 x DMS en dan een lok voor deze te verplaatsen , en dan ........... hebt ge het gehad [:D] . Deze wordt trouwens zo alleen gebruikt bij kleine ontsporingen want bij zwaardere ongevallen komt het matrieel vanuit Antwerpen . De oude hersporings trein is onder tussen verschroot [:(]

matti


     Die oude hersporingstrein van Hasselt bestond trouwens nog uit omgebouwde tussenrijtuigen van de electrische motorstellen uit 1935 !!!


            [8]

Bert Ossevoort

Voor de liefhebbers van de Gottwald kraan kijk op ;

http://www.mijnalbum.nl/Album=E3ADTNBD

staan enkele foto's welke mogelijk inspiratie kunnen geven voor de zelfbouwers.

Gerolf

Ik had me bij de Gottwald-kraan een veel ouder model voorgesteld. Kan het zijn dat Gottwald geen type, maar een fabrikant is, en dus ook vroegere modellen heeft uitgebracht?

Gerolf vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Bert Ossevoort

wel Gerolf,jouw conclusie is juist Gottwald is een kranen bouwer niet alleen spoorkranen ook autokranen.
Kijk maar naar het kibri model klopt voor geen kanten met het NMBS model bv. geen 4 2assige draaistellen ipv. 2 3assige ,cabine voor de kraanmachinist verschilt ook van vorm.Het kibri model is nu indienst bij volker stevin en bij div duitse spoorbouwers welke wel juist verschenen in model.
Echter deze kranen van de foto's [NMBS heeft er 2 van dit type] zijn al vele jaren in dienst ,of de vroegere kranen ook door Gottwald gebouwd zijn is mij niet bekend.

loco

Ik heb vandaag de DMS wagen van Hasselt van LSM gezien. Schitterend rijtuig. Prachtige kleuren. Ik vraag mij alleen af wat die toetjes op beide koppen betekenen. Zijn dit een zwaailichten? Iets ander kan ik er niet van maken.

Loco

_______________________
www.de-pijl.be : met een overzicht van alle aangekondigde Belgische Nieuwigheden 2005