Amerika

Gestart door adrievans, 15 juli 2008, 12:48:45 PM

adrievans

Mijn zwager is op vakantie in Amerika geweest en zag daar veel van deze combinaties met een hele sliert wagons erachter.
IMGhttp://i225.photobucket.com/albums/dd63/adrievanst/TreinenUSA.jpg/IMG
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Jurgen

Lijkt me logisch, ze doen daar niets anders.

Vandaar dat men altijd meteen een grote ramp krijgt als er iets fout gaat. Men maakt hele lange treinen met 4, 5, 6 of meer locs en op steile afdaling moet men dan heel traag afdalen.
Als er dan eens een rem stuk gaat, tja, dan heb je problemen.
Hetzelfde probleem met steile hellingen. Als er bovenaan een koppeling breekt, dan heb je ook een probleem.

Er bestaan ook enkele films met zo'n rampen. Sommigen zijn gebaseerd op echt gebeurde feiten.
Er bestaat ook zo'n Amerikaans programma met niets dan grote ongevallen. Heeft zo'n typisch amerikaanse naam en wordt regelmatig op Kanaal 2, het huidige 2Be, uitgezonden. Hier komt ook soms zo'n treinramp langs.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

adrievans

Die treinrampen komen ook vaak bij Discovery Channel op de buis.
Dat van die samenstellingen weet ik ook wel,maar vond het gewoon een mooie foto om met jullie te delen.[:)]
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

ERVIN

Ben nog niet zolang geleden ook in de States geweest (examen voor het werk) wat je daar ziet van combinaties is echt niet normaal, 6 locs dan zo'n 100 goederenwagons en helemaal achteraan nog eens 4 locs, en die gasten laten alles daveren als ze voorbij komen hoor.

Mr-tsjoektsjoek

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Lijkt me logisch, ze doen daar niets anders.

Vandaar dat men altijd meteen een grote ramp krijgt als er iets fout gaat. Men maakt hele lange treinen met 4, 5, 6 of meer locs en op steile afdaling moet men dan heel traag afdalen.
Als er dan eens een rem stuk gaat, tja, dan heb je problemen.
Hetzelfde probleem met steile hellingen. Als er bovenaan een koppeling breekt, dan heb je ook een probleem.

Er bestaan ook enkele films met zo'n rampen. Sommigen zijn gebaseerd op echt gebeurde feiten.

Er bestaat ook zo'n Amerikaans programma met niets dan grote ongevallen. Heeft zo'n typisch amerikaanse naam en wordt regelmatig op Kanaal 2, het huidige 2Be, uitgezonden. Hier komt ook soms zo'n treinramp langs.



Hallo,

Ook al eens een dergelijke film gezien.  Wat ik evenwel niet snap is dat bij een koppelingsbreuk het geloste deel niet autmatisch stopt, of zijn Amerikaanse treinen hier niet van voorzien ?

In Europa is het zo dat alle treinen zijn voorzien van een automatische rem.  Het is een toestel, waarvan alle rollend materieel is voorzien, dat werkt met enkele membramen.  Wanneer de machinist een druk van 5 bar steekt in de leiding automatische rem dan lossen alle remmen.  Bij een drukdaling, bvb de machinist remt, dan sluiten de remmen.  Bij een noodremming of een koppelingsbreuk (waardoor ook de remslang breekt) valt de 5 bar direct weg en slaan de remmen dicht.

In Amerika zal men dit zeker niet kennen ?

Groeten Mr tsjoektsjoek.

tunnelmotor2000

In de US kennen ze net als hier de doorgaande automatische rem. Koppelingsbreuk = stilstand beide treindelen. Filmtreinen zijn een ander soort en houden zich geenzins aan de geldende natuur en mechanika wetten. Anderzijds als een treinbestuurder zich niet houdt aan de geldende regelgeving, en dit dan voornamelijk op steile en of lange afdalingen, dan komt die met het grootste gemak on the six o'clock news. Dit laatste is ook geldig langs onze kant van de grote vijver. Bij treinen en hellingen geldt nog altijd de oude regel: ga je aan 20km/u omhoog, kom dan dezelfde helling aan 20km/u af.
Hoe doen ze het ginderachter? Twee methodes:
- de oude = stilstand v??r de afdaling en afsluitkleppen op elke wagen in dienst gaan stellen. Deze kleppen zorgen ervoor dat de rem niet kan gelost worden. De trein rijdt dan weg en aan een bapaalde snelheid gekomen geeft de bestuurder een remming en houdt dan z'n trein op snelheid met de dynamische rem. Op het einde van de afdaling houdt de trein terug stil en worden de afsluitkleppen terug buiten dienst gezet.
- de nieuwe = gewoon remmen en trein op snelheid houden met dynamische rem.
De eerste methode is voornamelijk bij zware bloktreinen gebruikt.

Nog iets over het aantal lokomotieven op kop. Het aantal is niet beperkt, maar er mag maximaal 12000pk (= 4 lokomotieven zoals op de foto) in dienst zijn om kapottrekken koppeling te vermijden.