Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Samenstelling met I6 rijtuigen

Gestart door Fretbol, 04 juli 2008, 09:06:55 AM

Fretbol

Hallo,

Ik heb mij deze week een 5-tal nieuwe I6 rijtuigen van Roco aangeschaft.

Weet iemand in welke samenstellingen deze rijtuigen tegenwoordig rondrijden? Ik bedoel dan met welke loc(s), hoeveel rijtuigen in een trein en hoeveel 1e en 2e klasse rijtuigen? En rijden er treinen op ons net met enkel I6 rijtuigen of heb ik eventueel nog andere rijtuigen nodig?

Momemteel heb ik 4 2e klasse rijtuigen en 1 1e klasse rijtuig maar er kunnen er eventueel nog bijkomen.

Ik wil gewoon graag een trein met deze rijtuigen laten rondrijden op mijn modelbaan zonder te veel van de realiteit af te wijken.

Bedankt,

Fretbol ;)

Anarchy

Je ziet deze geregeld eens in een gemengde trein met I10'en als P-treinen tussen Oostende en Schaarbeek. Dit meestal met HLE 16/21/27. Ik geloof dat er ook treinen naar Gouvy waren waar je een HLE 15 met I6+I10 kunt vinden. Verder ook nog die internationale treinen met een CFL 3000 voor. Ook de EuroCity treinen naar Zwitserland met HLE 20 gemengd met Zwitserse rijtuigen. Overwegend wel meer Zwitserse. Dit is wat ik zo even uit de losse hand kan schudden. Misschien zijn er nog wel meer hedendaagse combinaties met I6'en.

Jurgen

Interessante vraag, ik zou dit ook wel willen weten.

Misschien nog een bijkomende vraag, rijden ze nog steeds in gemengde kleurstelling rond? Ik bedoel dus, de oranje rijtuigen en de new look samen?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Tom

Ik heb een samenstelling I6'en met 2 eerste klasse rijtuigen en 3 tweede klasse rijtuigen, en daar kan je in mijn ogen eigenlijk nooit mee missen.
En daar kan je dan eigenlijk gelijk welke electrische loc voor hangen, de klasieke voorbeelden zoals Anarchy die gaf.
Tom

Peter

Jurgen schreef:

citaat:
Misschien nog een bijkomende vraag, rijden ze nog steeds in gemengde kleurstelling rond? Ik bedoel dus, de oranje rijtuigen en de new look samen


Inderdaad, nog altijd.
Recente foto's zijn te vinden op het uitstekende Franstalige forum:

http://foudurail.hostonet.org/

Je moet wel eerst lid worden.
Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

Pff, frans en aanmelden, 2 dingen die mij al doen afhaken.
Toch bedankt voor de info.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Anarchy

Peter,

Bij mijn weten bestaan I6'en in oranje C1 livrei niet meer. Jij zal dus mss I10 bedoelen?

13erke

citaat:
Geplaatst door Anarchy

Peter,

Bij mijn weten bestaan I6'en in oranje C1 livrei niet meer. Jij zal dus mss I10 bedoelen?


De I10 bestaat niet meer in oranje, van de I6 blijven er (momenteel)nog 2 over, deze gaan eind juli de CW binnen voor revisie[;)]

Peter

Volgens mij (maar wie ben ik[:D]) is op onderstaande foto het eerste rijtuig achter de 1501 een I10, de drie volgende I6 rijtuigen.
Of heb ik het mis?[:I][:I][:I]

Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Peter

Volgens mij (maar wie ben ik[:D]) is op onderstaande foto het eerste rijtuig achter de 1501 een I10, de drie volgende I6 rijtuigen.
Of heb ik het mis?[:I][:I][:I]



Ik denk dat je het mis hebt. De eerste 2 zijn I6 en de laatste 2 I10.
Je kan de I6 gemakkelijk onderscheiden van de I10 doordat zij schorten hebben aan de zijkanten. De eerste 2 hebben zijschorten, de laatste 2 niet. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Anarchy

Klopt Jurgen,

maar Peter, van wanneer dateert die foto? Ik denk dat tegenwoordig geen oranje I6'en meer bestaan ...

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Anarchy

Klopt Jurgen,


Weet ik, ik heb het hier op het forum geleerd. [:D]
Heb ik toch nog iets opgestoken tussen al het gezever door. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

Had inderdaad niet goed naar de foto gekeken, want de eerste twee rijtuigen zijn I10, de twee volgende I6.
Hierbij de uitleg die "Corentin" dus de fotograaf, erbij vermelde

citaat:
Comme de plus en plus les 15 tombes en pannes , voici une petite photo faite le 1er novembre 2006 du train RE 4016 remorqu? par la 1501 en passage sur le viaduc de Coo.


Dus genomen op 1 november 2006 op het viaduct van Coo.
Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Peter

Had inderdaad niet goed naar de foto gekeken, want de eerste twee rijtuigen zijn I10, de twee volgende I6.


't Is vakantie zeker? [:p][:D]
De eerste 2 zijn I6, de laatste 2 I10. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Anarchy

2006 dus. Maar momenteel niet meer volgens mij.