Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Type 21/27/12 van LS

Gestart door Fretbol, 25 juni 2008, 11:50:48 AM

Peter

#195
Daarstraks "eindelijk" een decoder voor mijn 2748 gaan halen. Deze werd in mijn bijzijn aangepast.
Thuisgekomen, de decoder vlug (nou ja wat heet vlug als je een 27 moet opendoen) ingebouwd en...ja hoor, de lok rijdt perfekt alleen ...geen front en sluitlichten en geen cabineverlichting.
Blijkbaar is een of meerdere van de CV's niet juist ingesteld. Weet iemand raad?[:I][:I][:I]
Met vriendelijke groeten
Peter

Anarchy

#196
citaat:
Geplaatst door Dreha

Heren,

Ik had nog een paar vraagje over de 21/27 in TP V:
- Komt die er nog (was toch aangekondigd dacht ik)?
- En zo ja wanneer?
- Wat zijn juist de verschillen tussen en TP IV en TP V uitvoering?

Alvast bedankt.

Harald



Die komen ja, even geduld. Wat betreft die verschillen, dat is hier al meermaals geschreven geweest. Even zoeken dus.

Peter, staan die CV's hier niet ergens in een lijst?

doomslu

#197
citaat:
Geplaatst door Peter

Daarstraks "eindelijk" een decoder voor mijn 2748 gaan halen. Deze werd in mijn bijzijn aangepast.
Thuisgekomen, de decoder vlug (nou ja wat heet vlug als je een 27 moet opendoen) ingebouwd en...ja hoor, de lok rijdt perfekt alleen ...geen front en sluitlichten en geen cabineverlichting.
Blijkbaar is een of meerdere van de CV's niet juist ingesteld. Weet iemand raad?[:I][:I][:I]

Peter, het lijstje staat in dit draadje, pagina 10 :

http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=6738&whichpage=10

Indien het een ESU-decoder betreft kan je ook de file dowloaden op de site van ESU :
http://www.esu.eu/en/downloads/sounds/generation-3/loksound-v35/electric/#layertop34

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

#198
Sorry, vergeten[:I][:I][:I]

Het is een ESU Lokpilot V3.0 ref.: 52614
Dat lijstje heb ik gezien maar welke CV is voor de lichten.
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#199
Probleem is opgelost dank zij Marklinrijder en Luc. Ondanks dat in de winkel de decoder geprogrammeerd werd was het niet voldoende. Nadat ik het volgens de CV lijst van Luc en David zelf gedaan heb (5 minuutjes werk) funktioneerde alles naar behoren.
Nog een goed raad.Om de lok te openen moet je eerst vier stukken leiding, en 2 baanruimers verwijderen. Let er mee op want ze zijn heel fragiel (ondanks de soepele kunststof) Ik heb ze er na lang en VOORZICHTIG prutsen heel uitgekregen en ook weer terug gemonteerd. Als je twijfeld: laat het dan in de winkel doen, want onderdelen van LSM..[:I]
Voorts is het een pracht model, dus waarschijnlijk.... zal ik.... mijn echtgenote ...en ..kinderen [:D][:D][:D][:D] uitleggen dat er ook een 11, 12 en 21 .....[:D][:D][:D] Je weet maar nooit.
Met vriendelijke groeten
Peter

Fretbol

#200
Heeft reeds iemand een sound-decoder ingebouwd in z'n 21/27? En wat is het resultaat?

Fretbol [;)]

T13 rules

#201
citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door Peter

Daarstraks "eindelijk" een decoder voor mijn 2748 gaan halen. Deze werd in mijn bijzijn aangepast.
Thuisgekomen, de decoder vlug (nou ja wat heet vlug als je een 27 moet opendoen) ingebouwd en...ja hoor, de lok rijdt perfekt alleen ...geen front en sluitlichten en geen cabineverlichting.
Blijkbaar is een of meerdere van de CV's niet juist ingesteld. Weet iemand raad?[:I][:I][:I]

Peter, het lijstje staat in dit draadje, pagina 10 :

http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=6738&whichpage=10

Indien het een ESU-decoder betreft kan je ook de file dowloaden op de site van ESU :
http://www.esu.eu/en/downloads/sounds/generation-3/loksound-v35/electric/#layertop34



beste MEnen van dit forum.
ik ben ondertussen ten einde raad. regelmatig volg ik de reacties op in dit forum, helaas pindakaas! alles wat ik tot nu toe heb gelezen van oplossingen om de verlichting van mijn 21 en 27 te laten werken deugd niet! ik weiger om ESU decoders te gebruiken om reden van hun filosofie om de digitale markt naar hun hand te zetten. (denk maar aan de plotse invoer van 21poliig decoders(Mehano T26)terwijl niemand deze in zijn gamma had en nu het mooie voorbeeld met de 21/27) Ik ben een Lenz rijder van het eerste uur en mijn baan is daar dan ook volledig naartoe gebouwd. (ABC systeem,...)ESU decoders geven daar problemen mee!!!(zie Yahoo forum over dgitalplus by Lenz).
heel wat lokomotieven zijn ook uitgerust met de laatste generatie decoders van ZIMO(ondersteund wel ABC,...). Nu terug to the point: wat zijn de decoderinstellingen voor LENZ SILVER21 en/ of ZIMO MX64D?
heb ook al een mail gestuurd naar de mensen van LS MODELS en daar wisten ze ook geen raad met het probleem. Nogmaals, ik heb alle CV's die hier op dit forum werden aangehaald al eens uitgeprobeerd, zonder resultaat!!!!
Ik hoop dat iemand ergens licht in de duisternis ziet, want ik heb de indruk dat ik niet alleen ben!
 

Peter

#202
Waarschijnlijk breng de nieuwe Lenz Gold met 21-pins decoder een oplossing. Wanneer die te verkrijgen zal zijn weet ik nog niet.
Met vriendelijke groeten
Peter

dgrr57

#203
citaat:
Geplaatst door T13 rules

citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door Peter

Daarstraks "eindelijk" een decoder voor mijn 2748 gaan halen. Deze werd in mijn bijzijn aangepast.
Thuisgekomen, de decoder vlug (nou ja wat heet vlug als je een 27 moet opendoen) ingebouwd en...ja hoor, de lok rijdt perfekt alleen ...geen front en sluitlichten en geen cabineverlichting.
Blijkbaar is een of meerdere van de CV's niet juist ingesteld. Weet iemand raad?[:I][:I][:I]

Peter, het lijstje staat in dit draadje, pagina 10 :

http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=6738&whichpage=10

Indien het een ESU-decoder betreft kan je ook de file dowloaden op de site van ESU :
http://www.esu.eu/en/downloads/sounds/generation-3/loksound-v35/electric/#layertop34



beste MEnen van dit forum.
ik ben ondertussen ten einde raad. regelmatig volg ik de reacties op in dit forum, helaas pindakaas! alles wat ik tot nu toe heb gelezen van oplossingen om de verlichting van mijn 21 en 27 te laten werken deugd niet! ik weiger om ESU decoders te gebruiken om reden van hun filosofie om de digitale markt naar hun hand te zetten. (denk maar aan de plotse invoer van 21poliig decoders(Mehano T26)terwijl niemand deze in zijn gamma had en nu het mooie voorbeeld met de 21/27) Ik ben een Lenz rijder van het eerste uur en mijn baan is daar dan ook volledig naartoe gebouwd. (ABC systeem,...)ESU decoders geven daar problemen mee!!!(zie Yahoo forum over dgitalplus by Lenz).
heel wat lokomotieven zijn ook uitgerust met de laatste generatie decoders van ZIMO(ondersteund wel ABC,...). Nu terug to the point: wat zijn de decoderinstellingen voor LENZ SILVER21 en/ of ZIMO MX64D?
heb ook al een mail gestuurd naar de mensen van LS MODELS en daar wisten ze ook geen raad met het probleem. Nogmaals, ik heb alle CV's die hier op dit forum werden aangehaald al eens uitgeprobeerd, zonder resultaat!!!!
Ik hoop dat iemand ergens licht in de duisternis ziet, want ik heb de indruk dat ik niet alleen ben!



ik heb een oplossing (werkt bij mij), maar ik ben zeker dat je niet tevreden zal zijn :
geene Lenz ? Geene LSM [:(][:(][:(]

tonycabus

#204
Peter, zowat alle te veranderen CV's zijn mbt de lichten.
Ik ga mijn 21 gewoon zelf bedraden, en het ESU-Monopoly-printje houden voor depannage.
Kan ik er een "gewone" goede (betere!!) decoder in stoppen.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Peter

#205
Ondanks de voor en tegen van welke decoder dan ook, is en blijft het een prachtig model. Spijtig is wel dat fabrikanten tegenwoordig hun uiterste best doen om het zo moeilijk mogelijk te maken om een model te openen. Zie maar deze 21/27, de 60, enz. Voor de minder handigen is de kans groot je model onheroepelijk te beschadigen. Aan veel "doosjes-verkopers" in de winkels, zal je het ook niet moeten vragen. Want of je er nu wel of niet een decoder insteekt: je zal het model toch ook eens moeten smeren, en laat je dat in een winkel doen kost het (bij de meeste) geld. Hoorde een tijdje gelden hier in een winkel[:0][:0] nog zeggen tegen een klant: de wielen zijn gekuist en de lok is gesmeerd. Dat is dan 34 euro aub. [:(!][:(!]
Waar is de tijd dat je met een of twee schroefjes het model kon openen. Als het zo verder gaat is het zoals tegenwoordig met veel elektrische toestellen gaat: Defekt of onderhoud: weggooien[}:)]
Met vriendelijke groeten
Peter

melilla

#206
Even snel tussen door weet iemand hoe het zit met de 11.8 benelux lok want ik hoor er weinig over ondanks dat LSmodels zn website heeft geupdate zie ik em niet tussen staan ook kan ik nergens foto`s van vinden nog.[8)]

chef garde

#207
Wat mij opvalt bij die 21/27 tp IV, is dat net aan de ophanging die elementen die dan aan de kast vasthangen niet geel zijn, maar zwart.  Als je dit draadje even naar boven scrollt en je let op de tekeningen van die twee locs van Anarchy Jeroen, dan zie je duidelijk dat die geel zijn.  Was dit tp IV effectief zwart om dan later geel geverfd te worden??

Anarchy

#208
@chef garde,

Klopt. De TP IV had dit in het zwart, ik heb daar zelfs een foto van de echte 2703 (zoals de versie van LSM) in TP IV. Ik kan je die wel doorsturen.

dgrr57

#209
citaat:
Geplaatst door Anarchy

@chef garde,

Klopt. De TP IV had dit in het zwart, ik heb daar zelfs een foto van de echte 2703 (zoals de versie van LSM) in TP IV. Ik kan je die wel doorsturen.



En een echte TP IV had die zelfs niet [;)]