Type 21/27/12 van LS

Gestart door Fretbol, 25 juni 2008, 11:50:48 AM

Rochevalien

#180
citaat:
Geplaatst door daniel

citaat:
Geplaatst door Rochevalien


...
De bestuurderspost is ook supergedetailleerd ,nog nooit gezien bij een lok maar mist een bestuurder.
...


Er is zelf genoeg ruimte voor twee [;)]







>>>> h? Daniel,staan er geen stoelen in je 21er?of is er iets aan de hand? je 2 Preiser- machinisten staan blijkbaar recht !

Gerrit

Rochevalien

#181
Neen Ludwig,toch niet.Toen ik daar was waren er (nog) geen andere klanten.Het zal voor een andere keer zijn.

Gerrit

doomslu

#182
Dit wil ik jullie niet onthouden.
Volgens een mailtje dat een forumlid van het franstalige forum van LSM heeft ontvangen zou dit de planning zijn :

21/27 : nieuwe productie met zelfde referenties : 02/2009

11/12 : eind januari

18 : nieuwigheden in april

AM 96 : niet voor het einde van het jaar (2009).

rangeerlocs : liggen op de tekenplank, ten vroegste september.

I11 : prototypes in februari.

M5 M6 : klaar om te graveren.

I10 : waarschijnlijk eind van het jaar.

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

#183
Luc, misschien kan je best een nieuw draadje starten voor de dingen die niets met de reeks 12/21/27 te maken hebben.
Iets ? la "nieuwigheden LSM" of zoiets. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

#184
citaat:
Geplaatst door Jurgen

Luc, misschien kan je best een nieuw draadje starten voor de dingen die niets met de reeks 12/21/27 te maken hebben.
Iets ? la "nieuwigheden LSM" of zoiets. [;)]

Ik weet dat het bericht hier niet echt thuishoort, toch wil ik het jullie niet onthouden. Echter, een apart draadje ? Hm, ik weet het niet... gevonden... hier :

http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=5095&whichpage=3
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

tonycabus

#185
Ik heb er net enkele voorzien van een Lenz Silver21 decoder, maar krijg geen "licht in de duisternis"!! Ze rijden PERFECT, en alles goed beschouwd is het een echt supermodel geworden. Ik die niet van "ellentriek" hou zou toch wel een 21 willen. De Lima die ik nog heb (en aan het ombouwen ben) zal er niet naast misstaan, maar zo'n overvloed aan details in het interieur en op het dak is zelden gezien. Chapeau, mannen!
Nu nog de goeie parameters vinden voor de verlichting......[xx(]
Enig minpunt eigenlijk.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Anarchy

#186
Heeft iemand nog foto's van de tijdperk 4 versies van de 21/27 in het grootbedrijf (schaal 1:1 dus)? Vooral dan met rijtuigen aan (HKV). Ben namelijk benieuwd wat die zoal trokken. Die foto's die ik bezit (een 10-tal) zijn allemaal met I6/I10 in C1 livrei en M4 in Bordeaux livrei. Ik zoek dus nog andere combinaties [;)]

Tom

#187
Ik denk dat die in de jaren 80 ook al internatonale treinen trokken op de Luxemburg lijn, dat opent nog een paar mogelijkheden.
Slaap/ligrijtuigen, zwitsers materiaal, Luxemburgse Wegmanns, ...
Tom

Anarchy

#188
En heb je daar toevallig niets van beeldmateriaal van? [;)]

Tom

#189
Ik denk dat je hier mischien wel iets kan vinden.

http://www.wallorail.be/belgiquehisto.htm
Tom

B loc

#190
Op www.Railfaneurope.net zal je ook wel wat vinden.
Mathias
 

Anarchy

#191
citaat:
Geplaatst door Tom

Ik denk dat je hier mischien wel iets kan vinden.

http://www.wallorail.be/belgiquehisto.htm



Niet speciaals gevonden, toch bedankt.

@B loc, op die website had ik reeds gekeken, ook evenwel bedankt.

Bert Ossevoort

#192
Beste medespoorders even een vervolg vraag op de opmerking van Tony,
Heb sinds eergisteren ook een reeks 27 in bezit en gezien ik met lenz rij, en ook de beveiliging op hun systeem gebaseerd in de toekomst wil gebruiken een silver 21 pins in gestoken.
Tot mijn  verbazing [gezien de prijs van de lok verwacht ik wel een nem genormeerde lok.Niet een lok met een verplichting tot het kopen door hun geadviseerde decoder die je dan ook moet herprogrameren]
Hiermee probeer ik te leven echter ben zelf nog niet tot een oplossing gekomen ,wel werkend gekregen de cabine verlichting;
F2 CV 36 gezet op 24 [cabine lok zijde met atenne op dak]
F3 CV 37 gezet op  8
nu kan ik per cabine de verlichting aanzetten [niet beide tegelijk]
volgens mij moet ik met cv 33 en 34 de verlichting kunnen aanzetten echte lukt mij niet ,iemand al een oplossing.
Want mijn machinist kan ondanks het licht in de cabine de schakelaar niet vinden ,dus lok mag niet rijden.

hopelijk snel iemand met een oplossing??
Verder is het een super gedetaileerde lok met goede rijeigenschappen ,heel jammer van het digitale probleem.

Bert .

Memling

#193
Hier maak je mij benieuwd.

Na enkele Uhlenbr decoders waar tal van problemen mee waren, heb ik met de ESU decoders verder gewerkt.
Naast de Lokpilot heb ik ook enkele met sound. En ik moet toegeven, het is mooi en leuker met locomotieven met sound te rijden.

Ook de programmeerbox doet het goed.
En de nieuwe 21 pin vind ik voor de meeste modelbouwers zinvol,
hoe minder men moet solderen en pr....  hoe beter en hoe kleiner de kans dat het fout gaat.
De 15 van LS en 21-21 bieden nu eindelijk mogelijkheden aan veel modelbouwers die het niet konden of er de tijd niet voor hadden.

Welke decoders zou jij aanraden.

(Rekening houdend met prijs en verkrijgbaarheid in de handel)
spoorse groeten
Memling

Dreha

#194
Heren,

Ik had nog een paar vraagje over de 21/27 in TP V:
- Komt die er nog (was toch aangekondigd dacht ik)?
- En zo ja wanneer?
- Wat zijn juist de verschillen tussen en TP IV en TP V uitvoering?

Alvast bedankt.

Harald