Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

nietjes

Gestart door conducteur, 11 juni 2008, 16:53:48 PM

Rochevalien

Leuk om te lezen ,dit draadje.Vooral de 4 voorgaande bijdragen,van een anti-climax gesproken.
Rian,ik vindt je handtekening gewoon hilarisch[:D] it says it all!!

Gerrit

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

conducteur

gerrit,
dat komt omdat ik een loc van DB heb gekregen in mijn startset,daarna heb ik mijn oom zijn Deense loc laten ombouwen. ik had veel geld gekregen voor mijn verjaardag en heb daarmee die rijtuigen gekocht omdat die in 'promotie' waren omdat die uit een startstet kwam die los werd verkocht
en zo heb ik een multinationale baan!

verder vind ik het handiger om de kabels niet te bundelen omdat het maar over enkele kabeltjes gaat (een stuk of 4)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

dingske

citaat:
Geplaatst door conducteur
verder vind ik het handiger om de kabels niet te bundelen omdat het maar over enkele kabeltjes gaat (een stuk of 4)



Zijn het draden die je moet bundelen of kabels? Er is een klein verschil namelijk dat kabels bestaan uit meerdere afzonderlijke draden.


Dit is een kabel.


Dit is draad [;)]

Wouter
Ik wil groot zijn in iets kleins.

Rochevalien

Rian,ik had het niet over je baan of over het rollend materieel wat jij hebt/koopt want dat is jouw zaak.(voor mij persoonlijk zijn zulke combinaties pure heiligschennis ,maar dat is dan weer mijn zaak[;)])
Maar over je site :zorg eerst dat je een site hebt en nodig pas dan mensen uit om eens te komen kijken .En geef dan meteen het url mee,zo marcheerd dat[:D]

Gerrit

just4fun

citaat:
Geplaatst door conducteur

... het maar over enkele kabeltjes gaat (een stuk of 4)


Als je maar 4 draadjes denkt nodig te hebben, kunt ge met kleurencode werken: rood is +, blauw is -, groen is ... en bruin is ...
Dit als voorbeeld. Maar alles netjes op papier noteren blijft noodzakelijk, want vandaag weet je wat waar zit, morgen ook nog, maar binnen een half jaar? Of als je haren beginnen te grijzen?
Maar 't is al gezegd: bundelen is technisch gezien de beste mogelijkheid. En onder ons gezegd en gezwegen, vier draadjes bundelen, blijft overzichtelijk, even overzichtelijk als niet bundelen [;)].
Paul

n/a

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

Leuk om te lezen ,dit draadje.Vooral de 4 voorgaande bijdragen,van een anti-climax gesproken.

Gerrit



Ieder zijn idee natuurlijk, maar afbreken is natuurlijk gemakkelijk.
Maar veel opbouwende commentaren heb ik van jou nog niet gezien Gerrit, integendeel.
En doe echt niet de moeite om hier op te reageren,want mij interesseert het echt niet meer.

Als ik iets wil leren zal ik wel naar een ander forum gaan of PM sturen.

Wat mij, en mij niet alleen, opvalt is dat er de laatste maanden alleen nog maar tussenkomsten zijn van de zelfde personen. Dat zegt genoeg zeker.

Het is ongelooflijk dat een klasse blad als MSM, zo een forum moet voortbrengen.

Ga rustig verder met jullie kindertuin, en dat niemand zal er van wakker liggen weet ik zeker, maar voor mij is het gedaan.

ysbeer

Tegen wie heb je het nu.
Het vangtaan met gerrit en dan zijn we het ineens allemaal.
Ik vond aan de discusie over kabels e.d niks mis.
Wat deugt er dan niet aan het forum??
En vertrekken,omdat het je niet meer zint oke,maar al scheldend vertrekken,net zomin de schoonheids prijs hoor.
Ik ben niet boos,maar jij kennelijk wel.
Waarom ,op wie.
wim

Rochevalien

ja ik weet het ,je mag hier echt niets meer zeggen of men loopt weg of men is op zijn tenen getrapt.Ik vraag mij dan af of men op cafe of op zijn werk nooit zoiets meemaakt en of men dan op dezelfde manier gereageerd heeft.
Opbouwend commentaar ? heb ik ,in het begin van deze draad ,wel degelijk gegeven.Daar bovenop is er door andere mensen nog wat meer  goedbedoelde uitleg gegeven.Toegegeven ,het ging al niet meer over nietjes maar dat heb je hier in ?lke draad.
Ik vond het dan ook grappig als er opeens gezegd wordt" kan allemaal wel goed zijn maar ik doe het toch op mijn manier" (of iets in die zin)Nu is daar op zich niets mis mee want misschien werkt die gast helemaal niet graag op de voorgestelde manier maar dat is dan zijn zaak.
Dus: iemand die iets wou bijleren over bedrading aanleggen heeft wel degelijk iets kunnen bijleren.
"Tussenkomsten door dezelde persoon" : ja ,je hebt leden die onklopbaar zijn qua aantal postings en je hebt er die nog nooit iets geschreven hebben (zeker 300!) maar dat zal wel op elk forum zijn zeker?

Gerrit

Gerolf

Er is intussen PM-verkeer met Yves [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

tonycabus

Rian zou je inderdaad een "snotneus" kunnen noemen, ik denk dat hij het jongste forumlid is tot heden. Hij is nog maar 12. Vandaar zijn entoesiasme en zijn 'verering' voor mijn persoontje (al vind ik dat zelf overdreven, maar hoe zou je zelf zijn op zijn leeftijd als je in je eigen stadje bij iemand terecht kan voor bijstand met raad en daad??).
Eigenwijs zou ik hem zeker niet willen noemen, eerder het tegendeel!!!! Het getuigt eerder van intelligentie ons hier met vragen te bestoken i.p.v. ons te bombarderen met betweterij.
Maar wie zenne kik? H??????????


Voor sommige anderen: NIET Gerolf, maar IK heb hier regels geplaatst, toen ik nog de enige moderator was van dit forum.
Geen enkel forum kan daar zonder, en ik heb ze niet uitgevonden. Ze zijn een synthese van op andere fora geldende regels in een aangepaste versie. Als de moderatoren het op andere fora er niet zo nauw mee nemen (lees: ze laten de boel maar draaien...) is dat hun zaak, maar dat belooft niet veel goeds voor hun forum. Spijtig!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

kasteel

Ik heb Rian en 'bompa' Tony recent ontmoet in Blankenbergen.Rian is inderdaad wellicht het jongste forumlid en heel gedreven. Hij heeft het enorme geluk om den bompa in zijn eigen directe omgeving te hebben - zou ik ook wel willen. Ik denk met plezier terug aan het entoesiasme van Tony toen hij vertelde hoe hij de prachtige rijkswacht overvalwagens gebouwd heeft uit karton. Dat entoesiasme kunnen overbrengen op jonge modelspoorders zouden we allemaal moeten kunnen doen.
Goe bezig Rian en Tony
Jan

loebaske

Tony, ben volledig met je eens, en vindt het jammer dat er leden zijn die hier alles belachgelijk opnemen... is het omdat men denkt dat ZE alles kunnen en weten [?][?][?]
Maar tenslotte zijn het de jonge generatie die onze hobby moeten verder zetten, en daar wil ik elke seconde tijd voor maken om het hun te leren... ook in onze club als hier op het forum [:)]

prulleman

Het zou potverdomme tijd worden dat we de jeugd een kans geven. Anders is onze hobby binnen 10 jaar kapot[:(!]. En ik heb de grootste bewondering voor iemand die wil en durft experimeteren. Zo leer je het meeste bij, en zo komt er vernieuwing. Als we allemaal ons aan de "regels" hielden hadden we geen modeltreinen zoals nu. Het is omdat sommige mensen DURVEN experimenteren dat er vooruitgang is. 20 jaar geleden had ik zelfs niet durven dromen van de hedendaagse rijeigenschappen bijvoorbeeld. [:p]
Al mijn sympathie voor de jonge durvers, ik heb meer achting voor zo iemand dan voor eigenwijze oude knarren die nog modelbouwen zoals 35 jaar geleden voorgeschreven. Kijk verder dan je neus lang is, zeg ik.
En als je iets nieuw probeert en het mislukt (daar weet ik veel van[:I]) dan ben je geen idioot. Probeer gewoon opnieuw. [:D]
Hoe vaak zou iemand als bv Edison niet opnieuw begonnen zijn aan iets?
Nooit opgeven, daar draait het om[:D]
En voor Rian, doe je best maat, en laat je niet ontmoedigen[:)]

Bundesbahnfreak

De laatste tijd lees ik veel op het forum, inderdaad het is er niet op vooruit gegaan.  Wat ik dan spijtig vind vind is dat een jong iemand afgebroken of belachelijk gemaakt wordt door anderen.
Ipv tevreden te zijn in tijden van spelcomputers ed dat jonge mensen zich nog met modelbouw bezig willen houden, halen ze het geschut boven.
Aan de knorpotten hier aanwezig; hoe was jezelf toen je 12 jaar oud was???? wist je toen al wat je nu wist??? Heb jij nooit geen vragen gesteld waarvan je achteraf dacht "is het zo simpel".
Mijn vader zei altijd 'Gij kunt ook alles van de eerste keer zeker?"

Rian: laat je niet ontgoochelen jongen, doe gewoon verder zoals je zelf denkt hoe het moet, daar leer je dikwijls nog het meeste mee.

Aan de knorpotten, draai de klok eens terug naar jullie jonge jaren

Groeten

Rudy