Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

nietjes

Gestart door conducteur, 11 juni 2008, 16:53:48 PM

conducteur

Ik had het idee om mijn draden aan te leggen met nietjes. Daar ik geen compressor heb,en het niet de moeite is om dat aan te schaffen,vroeg ik me af of het mogelijk is om die nietjes gewoon lost te trekken en dan met een hamertje in het hout slaan.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Peter

Een manueel nietjespistool kost bij Gamma of Brico slechts enkele euro's. Een nuttig stukje gereedschap op in huis te hebben.
Met vriendelijke groeten
Peter

eyeris

ik leg mijn draden vast aan de zijkanten van de modules door middel van een nietje en daar steek ik dan een colson strap door. Als alles er in zit kan je deze vasttrekken. (of iets verder laten openstaan moest je eentje vergeten zijn)

janjozef

Je draden rechtstreeks met nietjes vast leggen met een machien geeft soms nare gevolgen, soms snijden ze gewoon uw draden over

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

dingske

Ik niet ook regelmatig draden vast. Maar ik steek een schroevendraaier tussen het nietje en de draden terwijl ik niet. Zo kan het nietje nooit de draden beschadigen.

Al? is maar een voorbeeld h? [;)]

Wouter
Ik wil groot zijn in iets kleins.

Rochevalien

Wat Janjozef zegt klopt volledig,ik had dat in den beginne soms ook[:I] of kortsluiting.Maar je kan de veerkracht van een mechanisch nietpistool regelen of er een schoevendraaier tussen houden of zonder iets er tussen en het nietje nadien wat lospeuteren.
Die truk met het colsonbandje (ty-rap voor de Nederlanders [:)])ken ik ook ,ik gebruik dat echter in combinatie met krammetjes in u-vorm , om kabels mee vast te leggen .

Gerrit

Ludwig

Kort gezegd,stroomdraden niet men niet !!
Gebruik desnoods een lijmpistool.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

conducteur

hoe dan wel bevestigen?
zodat het nog heel netjes blijft?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Havoc

Met vakantie voor onbepaalde duur.

ecosgebruiker

citaat:
Geplaatst door conducteur

hoe dan wel bevestigen?
zodat het nog heel netjes blijft?



Hier klopt iets niet.

In een ander draadje

http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=6648

geef je als antwoord over wissels stiller maken.

"ja,maar ik kan die draad moeilijk op de grond bevestigen"

Wou je dan de draadjes in dit draadje op de grond nieten[?]

Ik denk dat ik de draad kwijt ben.[:D]


modelbaanHO

Ik bevestig de draden wel met nietjes, maar steek er een stukje karton tussen om te vermijden dat de draden worden doorgesneden.



Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door Havoc

Gelijk in de goeie ouwen tijd: http://www.dairiki.org/hammond/cable-lacing-howto/



Dat is waar maar dit systeem gaat vooruit "als bonen knopen" en als er ??n draad moet bijkomen is alle werk voor niets geweest.
Je kan ook draden spannen onder je baan en daar de draden gewoon aan bevestigen met afval (telefoon)draad.Zo krijg je ook propere draadbomen en je kan eindeloos uitbreiden/afbreken.
Ik heb dit systeem gebruikt op mijn mini-baantje en ben er h??l tevreden over.

Gerrit

loebaske

Als er nu draden bij- of verwijderd moeten worden, dan is er een simpele oplossing VELCRO [;)] je opend en sluit het zoveel als je wil.

ysbeer

Het mooiste ,maar ok het duurste is kabelgoot met deksel.
De prijs is circa 4 euro de meter.
Maar dan heb je ook een perfect systeem dat makkelijk uit tebreiden valt.
En eerlijk, een lok minder en je hele baan heeft kabel goot.
wim

Havoc

citaat:
Het mooiste ,maar ok het duurste is kabelgoot met deksel.


Ik vind dat niet zo handig onderaan een baan, de kabel valt dan altijd uit de goot.

Velcro is inderdaad heel handig zolang je geen wollen pullover aan hebt :)
Met vakantie voor onbepaalde duur.