Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Fleischmann 4204

Gestart door Quadran, 10 juni 2008, 17:16:21 PM

Quadran

Heeft iemand een idee wat de rijeigenschappen zijn van de 4204 van Fleischmann.

Het gaat hier over de kleine groene en rode dieseltjes die gebruikt worden om te rangeren.

Ik had gedacht hier een 5 tal (3 groen/2 rood) van aan te schaffen maar had graag eerst vernomen of iemand hier al ervaring mee heeft.

Groetjes
 

modelbaanHO

Ik heb de vorige uitgave van deze locjes. Ze zijn bijna 40 jaar oud en rijden nog steeds als een trein[;)].

Fleischmann heeft (bijna) geen modellen gemaakt met slechte rijeigenschappen. Natuurlijk, het zijn 2-assertjes wat soms problemen kan geven op wissels met een stroomloos puntstuk wanneer je traag rijd. Propere wielen en zuivere rails lossen hier dikwijls veel op.

Plaats om een decoder in te bouwen is er amper of niet (eventueel tegen het dak van de cabine).



Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Quadran

Ok, dan ga ik er een 5 tal bestellen.



 

Rochevalien

CiteerGeplaatst door Quadran

Ok, dan ga ik er een 5 tal bestellen.


Hola maat ,jij bent misschien een grote Fl fan ,dat weet ik niet maar er zijn nog merken dan FL.Bovendien is dat beruchte lokje niet zo fantastisch als je zou mogen denken: g??n verlichting,g??n details,waarschijnlijk te groot voor Ho,geen decoder stekker, enz.
Als het niet geeft van welk land /merk het komt kijk dan eens beter rond :ROCO en Piko hebben ook rangeerlokjes en die zijn v??l mooier dan dat ding van Fl.

Gerrit






Quadran

bedankt voor je tip, maar het zijn wel degelijk deze dat ik moet hebben, zijnde 3 groene en 2 rode.

het zij zo [^]!


 

Quadran

Zo, ik heb ze net besteld, 3 groene en 2 rode [}:)]
 

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Quadran

Zo, ik heb ze net besteld, 3 groene en 2 rode [}:)]


Allee voor dat geld was wel iets beters te koop geweest
Het zijn zuiver fantasie speelgoed modellen.
Maar ja fleischman moet ook leven.
wim

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door ysbeer

citaat:
Geplaatst door Quadran

Zo, ik heb ze net besteld, 3 groene en 2 rode [}:)]


Allee voor dat geld was wel iets beters te koop geweest
Het zijn zuiver fantasie speelgoed modellen.
Maar ja fleischman moet ook leven.wim



[:D][:D][:D][:D]

Pol

Ik heb zo nog een oud lokje dat ik als tienjarig knulletje van Sinterklaas gekregen heb! Mijn zoontje van vier gebruikt dat nu af en toe als "race"-lokomotiefje! Oerdegelijk: al honderd keer gevallen en het werkt nog steeds! Die doe ik in elk geval nooit weg: 't is zo lelijk en onrealistisch dat het een soort CULT-gehalte krijgt![:o)] IK BEN FAN VAN DE FL4204!!!!!!!! Goede koop Quadran! Amuseer je ermee![:D][:D][:D][:D]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

modelbaanHO

citaat:
Geplaatst door Pol

't is zo lelijk en onrealistisch


Dat is niet juist.
Het is wel degelijk een model van een bestaande locomotief van O&K. In ??n van de laatste MIBA Specials stond er een reportage over dat locje met suggesties voor verbetering van de detaillering en daarbij stonden foto's van het grote voorbeeld.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

ysbeer

Dat klopt wel,maar het gaat er daarom,dat als je hem toch al heb,nog te redden wat er te redden valt.
Nergens staat koop er maar een en verbeter hem.
Nee, ik blijf het (maar ieder heeft uiteraard het recht om te doen wat hij wil)zonde van het geld vinden.
wim

Brunel

Er zijn heel veel van dergelijke O&K locjes in de wereld aan het werk en dit is het enige model. Dus als je graag een behoorlijk kloppend O&K industrielocje wil, dan heb je weinig keus.

Pol

citaat:
Geplaatst door modelbaanHO

citaat:
Geplaatst door Pol

't is zo lelijk en onrealistisch


Dat is niet juist.
Het is wel degelijk een model van een bestaande locomotief van O&K. In ??n van de laatste MIBA Specials stond er een reportage over dat locje met suggesties voor verbetering van de detaillering en daarbij stonden foto's van het grote voorbeeld.




Met onrealistisch bedoel ik de grove afwerking van het modelletje en niet of het al dan niet echt bestaat. In elk geval ik blijf er positief over: geniet ervan! Ik vind het een leuk lokje![;)]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

modelbaanHO

Sorry Pol, verkeerd begrepen.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Quadran

hoe dat zo een klein lokje zoveel reacties teweeg brengt [:D]