Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Mee in de loc?

Gestart door dirkske, 08 juni 2008, 21:39:46 PM

dirkske

Hoi iedereen,

Dit is misschien een vraag die al meerdere malen is gesteld, maar ik ga ze toch nog eens stellen:
Is het op de een of andere manier mogelijk om, mee in de loc, een rit mee te rijden.:p
Ik bedoel niet een internationale rit, maar bv van Antwerpen naar de kust of de ardennen.
Ik ben er zeker van dat dit een ongelooflijke ervaring is voor iedere modelspoorder.:D
Groetjes Dirk.
Je eigen baan, je eigen wereldje!

ERVIN

Ja Dirkske die vraag heb ik ook al dikwijls willen stellen, ik zou eens graag met een goederentrein vanuit Antwerpen-Noord meerijden naar een ander groot vormingsstation.

Maar heel waarschijnlijk zal dat niet mogen h?.[:I]

adrievans

Hangt van het bedrijf af,mijn zwager zijn broer is machinist bij de NS en die heeft voor mijn zwager,na veel papieren rompslomp,een ritje geregeld.
Kan dus wel maar kost zeer veel moeite.

jan77

Meerijden met een loc hier in Belgie is niet toegestaan van de veiligheid kwestie van afleiding wat eventueel kan leiden tot seinvoorbijrijding.
Het zou trouwens momenteel toch niet lukken door het vele aantal leerlingbestuurders we zitten nu soms al met 3 in een type 23 / 26 en sommige zullen wel weten dat in die stuurpost niet veel plaats is.
Gr Jan

C.B.

citaat:
Geplaatst door jan77

Meerijden met een loc hier in Belgie is niet toegestaan van de veiligheid kwestie van afleiding wat eventueel kan leiden tot seinvoorbijrijding.
Het zou trouwens momenteel toch niet lukken door het vele aantal leerlingbestuurders we zitten nu soms al met 3 in een type 23 / 26 en sommige zullen wel weten dat in die stuurpost niet veel plaats is.
Gr Jan



vergeet ook niet dat wij nu controles kunnen krijgen van de Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer...

Groetjes.
Claudio.

the_gold

Ik heb jaren geleden eens een ritje mogen meemaken in een 77 en met een am-96.

De stuurpost van de 1608 heb ik ook al al eens van binnen mogen bekijken.

Arbeco

Ik ben ooit eens zo gelukkig geweest om ZELF met een reeks 77 te mogen rijden! Was tijdens een bijeenkomst in het depot van Kinkempois, het was maar een ritje van 700/800 meter, maar toch! Een hele ervaring hoor, als je de joystick naar voor duwt... De loc in kwestie was de 7765.

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

dirkske

citaat:
Ik ben ooit eens zo gelukkig geweest om ZELF met een reeks 77 te mogen rijden! Was tijdens een bijeenkomst in het depot van Kinkempois, het was maar een ritje van 700/800 meter, maar toch! Een hele ervaring hoor, als je de joystick naar voor duwt... De loc in kwestie was de 7765.


Sjansbeer[}:)][:D]
Je eigen baan, je eigen wereldje!

trainfreak

citaat:
Geplaatst door Arbeco

Ik ben ooit eens zo gelukkig geweest om ZELF met een reeks 77 te mogen rijden! Was tijdens een bijeenkomst in het depot van Kinkempois, het was maar een ritje van 700/800 meter, maar toch! Een hele ervaring hoor, als je de joystick naar voor duwt... De loc in kwestie was de 7765.

Groetjes Len[;)]


Hee ja dat weet ik nog (toen kende ik je wel nog niet)

Als het enkel maar is om de ervaring van 'loczitten' op te doen kan je ook naar Kinkempois ofzo gaan.
Tijdens het verjaardagsweekend mocht ik aan de hendels van de 5519 zitten.

Aan Lennart: geloof me, zo'n stoere 55'er is wat anders dan een pruts 77![:D]
Spoorse groeten
Dimitri

Arbeco

Dimitri, daar heb je gelijk in. Het zijn toch de "echte" loc's hoor![:p] Maar er gaat natuurlijk niets boven een ?chte Bolle Neus!!!
(wel oppassen voor je hoofd bij het instappen....[B)])



Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

the_gold

Ik heb toen ook met die 77 gereden, Vree sjiek machien![:)]
En op het eerste zicht niet zo moelijk, Maar er komt natuurlijk veel meer bij kijken.

Tom

Ik heb tijdens de laatste editie van het stoomfestival in Maldegem het geluk gehad om eens mee te mogen met een bolle neus tijdens het rangeren en een ritje met een 77. [:p]
Tom

trainfreak

citaat:
Geplaatst door Tom

Ik heb tijdens de laatste editie van het stoomfestival in Maldegem het geluk gehad om eens mee te mogen met een bolle neus tijdens het rangeren en een ritje met een 77. [:p]



In die bolle neus heb ik ook een halfuur vertoefd.
Ik zal in de vakantie eens wat geluiden uploaden[8D]
Spoorse groeten
Dimitri

Peter

Vele jaren geleden tijdens mijn miltaire dienst in Soest (Dtsl) verschillende keren (vrij regelmatig) mee gereden met een stoomlok van de baureihe 50 die daar gebruikt werd voor te rangeren.
Dat is pas het echte[:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

B-Modelbouw

Als ik de keuze zou hebben tussen meerijden en meerijden (werken - stoken) met een stoomlok ... Dan week ik wel wat kiezen, en geef ik Peter gelijk.

Als we ons dit weekend eens goed laten gaan in Leuven, en nadien dronken in een loc stappen ... Zou het ons deze keer niet lukken om weg te geraken, de kranten staan toch vol met Tom Boonen dus die media aandacht hebben we al niet [}:)][:D][}:)].