Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Modelbaan in grijswaarden

Gestart door Powered By Diesel, 07 juni 2008, 15:45:06 PM

Powered By Diesel

Het is een idee waar ik mee speel -maar voor de uitvoering ben ik niet kundig genoeg- om een modelbaan te maken in grijswaarden of sephia-kleuren zoals een oude foto of briefkaart. Hierbij zou alles dan in grijsschakeringen geschilderd zijn. Misschien bestaat er zoiets al of ziet iemand het zitten om zoiets in elkaar te steken.
running on heavy fuel

doomslu

't Is een gewaagd idee. Waarom niet eens uittesten op een stukje diorama of module ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

conducteur

heel gewaagd....,ik ben benieuwd,hou mij op de hoogte!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Havoc

Maak er een kleine module mee voor de forumbaan.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

citaat:
Geplaatst door Havoc

Maak er een kleine module mee voor de forumbaan.

Dat is een schitterend idee !
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Tom

Ik ben wel eens benieuwd wat zulk project tot resultaat zal geven.
Tom

Mr-tsjoektsjoek

Wat is eigenlijk de bedoeling ?

Als het enkel is om te fotograferen dan kan dit toch veel simpeler met fotobewerking ?

Dergelijke foto's stralen veel nostalgie uit, maar om gans je baan, of diorama zo uit te voeren ?

In ieder geval, ik ben zeer benieuwd.

Veel succes !

Groeten Mr tsjoetsjoek.

Gerolf

... en dan enkele details w?l in full-colour: dat is pas spectaculair, lijkt me [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Powered By Diesel

Aan Mr-tsjoektsjoek:

Niet enkel om te fotograferen, maar om een bepaalde sfeer te cre?ren. Een soort 3D-nostalgie.

Aan Gerolf_Peeters
zoals in Schindlers List, het meisje met de rode jas...
running on heavy fuel

Gerolf

Yep, dat bedoel ik ... klinkt als een uitdaging, niet?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Klaas Zondervan

Als het is om te fotograferen, dan is fotobewerking niet eens nodig. Veel digitale camera's hebben de optie om foto's in zwart/wit of sepia tinten te maken. Lees de handleiding van je camera er maar eens op na.

conducteur

ik kan Klaas geen ongelijk geven!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Havoc

Een Z/W met software te vertrekken van een kleurenfoto is toch beter dan wat de camera ervan maakt. Je hebt meer controle over de omzetting, zeker als er kleuren overheersen. En zo'n fantasietjes als een stukje in kleur laten gaat ook gemakkelijker.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janjozef

nee ze willen een zwart-wit modelbaan, geen foto, ieder zijn zin als het af is mag hij ze steeds tonen, als zou ik starten met een klein diorama

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Roderik

Schitterend idee, MAAAAAAR !!!
Het zal er op neer komen om ALTIJD hetzelfde zwart en hetzelfde wit te gebruiken wat op zich al een hele opgave zal zijn. Het neutrale wit ibij verschillende fabrikanten is al verschillend dus als je die naast mekaar gaat plaatsen wordt het ene plots rozer of geler of blauwer dan het andere. Daar moet je zeker op letten. Anders valt een en ander in het water.
Always be modelling!