mijn rollend materieel

Gestart door Arbeco, 15 mei 2008, 22:15:59 PM

Arbeco

Heren modelspoorders,

Graag wil ik deze foto's van mijn geweatherde wagens met jullie delen, laat maar weten wat jullie ervan vinden. Alle wagens zijn van Roco. Misschien kunnen sommigen van jullie er nog wat ideetjes uithalen...;)

Als eerste, een telescoopwagen "Cockerill-Sambre":

IMGhttp://i306.photobucket.com/albums/nn261/Arbeco/53-5459015.jpg/IMG

Een ketelwagen "Eva":

IMGhttp://i306.photobucket.com/albums/nn261/Arbeco/53-5459010.jpg/IMG

En een ketelwagen voor het vervoer van gassen:

IMGhttp://i306.photobucket.com/albums/nn261/Arbeco/53-5459013.jpg/IMG

Zo is dit draadje ook weer 's wat leven ingeblazen, en hoeven we niet meer bij andere onderwerpen te zoeken, toch?
Aan iedereen veel succes gewenst met het verweren, mijn tip is:
Gewoon doen! Laat zien die foto's he!:p

Groetjes Len;)
Old diesels never die...

knibbelknabbel

#1
Mooi!

Gij moogt mijn wagens ook eens onder handen nemen, ikzelf durf da ni[:(]

railman56

#2
mooie foto's len
niet overdreven verweerd en mooi uitgevoerd
mijn 59'ers staan momenteel nog in de werkplaats
die foto's zijn dus voor later, alvast enkele andere

even wachten op de trein


een model van jouef (sncf) die verbouwd is


enkele gesloten goederenwagons




marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

boke

#3
citaat:
Geplaatst door knibbelknabbel

Mooi!

Gij moogt mijn wagens ook eens onder handen nemen, ikzelf durf da ni[:(]


Knibbelknabbel... ge zijt niet alleen! [:I]

Gerolf

#4
Mooie verweringen [8D] Ook Railman zijn preiserkes zijn knap geschilderd [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

T03

#5
Om van te snoepen !

Marc
"I have a train riding in my brain"

railman56

#6
citaat:
Ook Railman zijn preiserkes zijn knap geschilderd [:p]



dankzij de artikels in msm gerolf
de figuurtjes eerst een verdunde zwarte verflaag geven vindt ik de beste methode, daarna een dunne eindlaag in de gewenste kleur.
een vaste hand en wat geduld zijn natuurlijk ook noodzakelijk
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Arbeco

#7
Zo, afgelopen week de airbrush weer eens ter hand genomen, en onder andere deze 51 van Mehano een beetje verweerd:



Het "nieuwe" is er wel af nu...[:)]
Heb nu bijna de helft van mijn locomotievenpark verweerd, en dit zijn voornamelijk de modellen die dienst doen op onze clubbaan. Ook een aardige partij goederen- en personenmaterieel heeft reeds een behandeling ondergaan. Het streven is om elke trein die straks over onze expo-baan rolt, een mooi, gebruikt uiterlijk te geven. De overige modellen laat ik echter in "vitrine-staat", en blijven dus van een vuile jas verschoond.

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

marimon

#8
Dat is het nu. Prachtig gedaan vind ik. Allemaal. Waar zou ik de moed vinden om er ook eens aan te beginnen....[8)]
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

ERVIN

#9
Mag ik even mee doen..??[:I]



De Class 66 van DLC, na de regen van gisteren heeft die nog eens dringend een badje nodig.



Ballastwagon.



De CFL onderhoud duidelijk hun locs beter dan de NMBS, de 1330 is eigenlijk maar heel licht vervuild en toch is het verschil goed te zien met de 3012.

Arbeco

#10
D?t is het nu juist, Erwin! Het "nieuwe" moet er net af zijn vind ik.
Behalve dan natuurlijk bij de ?cht oude locs, die mogen wel wat meer verweerd zijn. Straks ga ik weer verder aan de 5945, deze zal er dan pas ?cht oud gaan uitzien. Zal hier in de loop van de week een plaatje plaatsen.

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

Hannelore

#11
heel mooi werk allemaal, maar mag ik de Heren modelspoorders ook op wijzen dat er VROUWEN MODELSPOORDERS zijn
 

eddy

#12
Hoi Len,

Knap gedaan.Mijn vraag,welke soort verf en welke tint gebruikt U om die stoflaag weer te geven?

Mvgr Eddy

doomslu

#13
citaat:
Geplaatst door Hannelore

heel mooi werk allemaal, maar mag ik de Heren modelspoorders ook op wijzen dat er VROUWEN MODELSPOORDERS zijn

Ze zijn ?norm zeldzaam, maar ze zijn hier uiteraard van harte welkom.[:)]

Mogen we dan ook eens enkele realisaties zien ?
Waarom niet eens iets meer over jezelf vertellen in onze rubriek "Profiel" in "Nieuwe leden" ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Arbeco

#14
Hoi Eddy,

Ik werk graag met de verf van Tamiya, voor verweren maak ik gebruik van de verf uit de XF-serie. De nummers van de verf zijn: XF 64 (onderstellen e.d.), XF 52 (stoflaagje over het gehele model, om de "plastiekglans" weg te werken), en dan evt. nog een nabehandeling met XF 59 en XF 63 (h???l licht!!). De laatste behandeling is natuurlijk afhankelijk van het type wagen. Bij de dieselloc's geef ik dan nog een laagje matzwart op het dak, als imitatie van roetaanslag. Met deze 5 tinten kom je eigenlijk al een heel eind. En het is al vaker hier gezegd; gewoon proberen, jongens (en dames[;)])
Als je de slag eenmaal hebt te pakken, is het geweldig om te doen en nog mooi ook. Succes...[:)]

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...