Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Regen

Gestart door poco loco, 30 april 2008, 12:15:49 PM

poco loco

In mijn streven naar een sfeer van industri?le grauwheid en mistroostigheid, dacht ik er over om mijn landschap er te laten uitzien als tussen twee plensbuien door. Met gepaste achtergrond.
Maar dan zou ik zowat alles (locomotieven ?!?:0) onherroepelijk en onomkeerbaar onder de glansvernis moeten kappen (spuiten).
De grens tussen geloofwaardig en afschuwelijk lijkt mij daar erg smal.
Of zijn er andere methodes?
Heeft iemand al iets dergelijks geprobeerd?
Of ergens gezien?

Groeten,
Luc.

Tom

citaat:
Geplaatst door poco loco

De grens tussen geloofwaardig en afschuwelijk lijkt mij daar erg smal.
Dat kan ik begrijpen.

Met hars kan je ook al veel doen zoals plassen in keien, beton, fabriekdaken,...
Moest je je idee kunnen realiseren zal het vast prachtig  worden.
Tom

Peter

Zoals je zelf al zegt: Het in onomkeerbaar. Daarom zou ik enkel het landschap doen (plassen enz.) Loks en wagens drogen bij een beetje zon al vlug op, dus ik zou ze niet met glansverf enz. behandelen.
Met vriendelijke groeten
Peter

boke

Ik sluit me volledig bij Peter aan...

poco loco

citaat:
Geplaatst door Peter

Daarom zou ik enkel het landschap doen (plassen enz.) Loks en wagens drogen bij een beetje zon al vlug op, dus ik zou ze niet met glansverf enz. behandelen.



Ik zie het echt wel natter dan een plasje hier en daar.
Wat met gebouwen, straten, begroeiing?
Paraplu's in HO?

"Een beetje zon" komt er niet door.
Ik voorzie een 'kille' belichting.
Maar inderdaad, als dit doorgaat zullen de locs 'drooggedampt' rijden. [;)]

luc.

Peter

Gebouwen enz zou ik met "vloeibaar water" van Faller, Heki, Noch of Woodland scenics maken. NIET het hars van deze merken gebruiken maar wel degelijk het vloeibaar water. Dit kan je altijd terug min of meer vloeibaar maken door het in (gewoon)water onder te dompelen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Sicco

Lijkt me absoluut geweldig als je zo'n sfeer zou kunnen cre?ren, en bovendien een zeer originele idee. Ik zou het alleen houden bij de omgeving, hoogstens ene verregende goederenwagen op ene verlaten kadespoor ofzo....heerlijk;-)

groeten Sicco

Stefan Appelmans

Het is al zo slecht weer buiten...[xx(]
stefan.

ERVIN

Het was nu niet tijdens of na een regenbui, maar is het zoiets dat je wil gaan nabootsen, mistige industrie in Antwerpen.




Kees-Jan

Mooie foto Ervin.

In het klein kan dat ook met een laag stof er op [;)]


(stof van de verbouwing........grrrrrrr).

Kees-Jan

poco loco

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Het was nu niet tijdens of na een regenbui, maar is het zoiets dat je wil gaan nabootsen, mistige industrie in Antwerpen.



Ik vind het nu zeer spijtig dat ik geen fotootje van Athus kan inplanten, maar de twee keer dat ik daar ben gaan fotograferen was het exact zo'n weer. Koud en mistig. En nat!

Dus zoals op je foto's:
-z??r spaarzaam in het kleurgebruik: grijstinten en alle varianten van roest zullen overheersen.
-een "blauwige" belichting.

Leuke plek trouwens, bij die ertsbunkers zie je regelmatig ook luxemburse en franse locomotieven met sleep aankomen.

Luc.

poco loco

citaat:
Geplaatst door Peter

Gebouwen enz zou ik met "vloeibaar water" van Faller, Heki, Noch of Woodland scenics maken. NIET het hars van deze merken gebruiken maar wel degelijk het vloeibaar water. Dit kan je altijd terug min of meer vloeibaar maken door het in (gewoon)water onder te dompelen.



Peter,

Ik ken dit enkel vanuit de boekskes.
Als dat nogal gemakkelijk verwijderbaar is, komt dat zeker in aanmerking.
Kan dat, na eventueel verdunnen, verstoven (gespoten) worden?

Luc.


Gerolf

citaat:
Geplaatst door poco loco
Paraplu's in HO?
Dat lijkt me nog eens een uitdaging om te maken [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Sfeer genoeg, maar bijna onmogelijk om na te bootsen (spijtig)

PS: Luc, ik heb zelf geen ervaring met die produkten, maar ik zou het een van de dagen wel eens willen proberen om een beekje na te bootsen.

Met vriendelijke groeten
Peter

hobbyist

mist kun je wel maken. Er zijn zo van die ultrasone toestelletjes die met ultrasone golven water omzetten in mist (nevel)