Type 12

Gestart door argilla, 30 april 2008, 09:29:58 AM

Tobin

#15
Beste,

even een reactie over afbeeldingen van een 3D-tekening.

Deze afbeeldingen geven weer dat er aan een project wordt gewerkt
en geven mooi weer hoe een model er in werkelijkheid "kan" uitzien.
De stap tussen het 3D-model en een uiteindelijk matrijs bij het bezit van de 3D-tekeningen is niet zo groot, maar men dient rekening te houden met een aantal technische aspecten zoals  sluitvlak/deelnaad van de matrijs, aanspuitpunt(en) van kunststof of metaal, het materiaal zelf,... (voorbeelden uit de losse hand)
Allemaal punten waarbij er een kwaliteits afwijking van het model "kan" zijn.

Hiermee wil ik niet aangeven dat een fabrikant slecht bezig is door het niet/wel openbaar maken van een afbeelding van een 3D-tekening.
Het geeft enkel een stand van zaken weer en niet de uiteindelijke kwaliteit van het model. Hiervoor zullen we moeten wachten op een (pre-)productie model.

Groetjes
Hans

PS: Van ??n ding ben ik zeker, tegen het eind van het jaar hebben we 2 prachtige NMBS/SNCB modellen bij.[:D]

arizonageel

#16
Juiste opmerking,kennis van zaken
citaat:
Geplaatst door Tobin

Beste,

even een reactie over afbeeldingen van een 3D-tekening.

Deze afbeeldingen geven weer dat er aan een project wordt gewerkt
en geven mooi weer hoe een model er in werkelijkheid "kan" uitzien.
De stap tussen het 3D-model en een uiteindelijk matrijs bij het bezit van de 3D-tekeningen is niet zo groot, maar men dient rekening te houden met een aantal technische aspecten zoals  sluitvlak/deelnaad van de matrijs, aanspuitpunt(en) van kunststof of metaal, het materiaal zelf,... (voorbeelden uit de losse hand)
Allemaal punten waarbij er een kwaliteits afwijking van het model "kan" zijn.

Hiermee wil ik niet aangeven dat een fabrikant slecht bezig is door het niet/wel openbaar maken van een afbeelding van een 3D-tekening.
Het geeft enkel een stand van zaken weer en niet de uiteindelijke kwaliteit van het model. Hiervoor zullen we moeten wachten op een (pre-)productie model.

Groetjes
Hans

PS: Van ??n ding ben ik zeker, tegen het eind van het jaar hebben we 2 prachtige NMBS/SNCB modellen bij.[:D]

 

Gerolf

#17
Ik heb er ook eentje in bestelling, en kan niet zeggen dat ik door dit draadje ongerust werd.
Het stoort me persoonlijk ook niet als de uiteindelijke uitlevering wat later zou zijn. Ik kijk er natuurlijk wel naar uit, maar geduld is toch een eigenschap die ons, modelbouwers, steeds wordt toegeschreven, niet?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ronny-vdv

#18
Zouden we nog meer nieuws krijgen VOOR 15 juni ?

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

tonycabus

#19
Zonder hier reclame te willen maken kan ik jullie verzekeren dat dit een -terecht- gegeerd model wordt! Ook ik heb de mijne al besteld, niet omdat ik stoom doe, maar omdat het een mooie machine gaat worden die niet van bij ...... .... komt. Wel van dezelfde fabriek als de 55'en. Die fabriek produceert "kleine" series voor veeleisende voortverkopers, daarvan heb ik ook nog andere modellen gezien en zien rijden. Een juiste keuze vanwege G.O., ik ken er die intussen bahamagroen aan het worden zijn [:D][:D][:D]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

ronny-vdv

#20
citaat:
Geplaatst door tonycabus

Zonder hier reclame te willen maken kan ik jullie verzekeren dat dit een -terecht- gegeerd model wordt! Ook ik heb de mijne al besteld, niet omdat ik stoom doe, maar omdat het een mooie machine gaat worden die niet van bij ...... .... komt. Wel van dezelfde fabriek als de 55'en. Die fabriek produceert "kleine" series voor veeleisende voortverkopers, daarvan heb ik ook nog andere modellen gezien en zien rijden. Een juiste keuze vanwege G.O., ik ken er die intussen bahamagroen aan het worden zijn [:D][:D][:D]

Tony,
Als de type 12 van bij dezelfde fabriek komt, dan ben ik gerust.

Ik zal de mijne ook maar al bestellen, zeker ?

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

ronny-vdv

#21
De mijne is ook besteld.

Alleen jammer dat je geen ontvangstbevestiging ontvangt, als je online besteld of inschrijft.
Zo kan je je bestelling nog eens controleren of je per toeval niets verkeerd ingegeven hebt.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

janjozef

#22
Dat is ook mijn verwijt, ik was trouwens zins nu zondag in Merksem er bij Guido naar te vragen

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

T03

#23
Ronny, JanJozef,
dat is inderdaad correct. Ik heb er indertijd dan ??n gevraagd en ook gekregen via E-Mail, een kopij van mijn bestelling waarop Olaerts het bestelnummer heeft bijgevoegd.

SpGr
Marc


citaat:
Geplaatst door ronny-vdv

De mijne is ook besteld.

Alleen jammer dat je geen ontvangstbevestiging ontvangt, als je online besteld of inschrijft.
Zo kan je je bestelling nog eens controleren of je per toeval niets verkeerd ingegeven hebt.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]

"I have a train riding in my brain"

argilla

#24
Dat is misshien wel een min puntje het bewijs van betaling. Dit zou je eigenlijk niet expliciet moeten vragen maar de verkoper zou het zelf expliciet moeten doormailen gewoon uitzichzelf. Goede afspraken duidelijk op papier voorkomt achteraf veel ellende.
Daarin hebben vorige sprekers wel gelijk in.
Mischien kan Guido alsnog het nodige doen ,aub ?
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

janjozef

#25
Ik heb zojuist een mail met de bevestiging van een bestelling gekregen

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ronny-vdv

#26
citaat:
Geplaatst door janjozef

Ik heb zojuist een mail met de bevestiging van een bestelling gekregen

Jan

Ik ook, Jan,

Maar je kan niet zien wat je besteld hebt.
Da's jammer.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

Peter

#27
Daarstraks bij Guido het 3D model gezien in Merksem.
Ondanks dat dit nog niet de fijnheit en detail van het echte model bezit is het een SUUUUUUUUPPPPPPEEEEEEER [:D][:D][:D] model.
Ik ben er dan ook zeker van dat het uiteindelijke model dezelfde hoge graad van detail en afwerking als de types 1 , 10 en 29 zal hebben.
De lok heeft zelfs binnenliggende werkende cylinders. Als ik het onderstel zo bekijk ben ik er van overtuigd dat dit model een stabiele loop zal hebben ondanks slechts twee drijfwielen per zijde.
Met vriendelijke groeten
Peter

Mr-tsjoektsjoek

#28
Hallo Peter,

Het jaar kan niet vlug genoeg ten einde zijn, mijn handen jeuken om het te bezitten.  Je commentaar is alleszins veelbelovend.

Ik kon zelf niet gaan naar Merksem, ik woon Bachten de Kupe, en met die dieselprijzen.  Trouwens, de nacht gedaan in 't station van Leuven, was pas om 8 uur thuis.

Groeten Mr tsjoektsjoek.


Kris

#29
Er staan 3d tekeningen op de site van Olaerts, ziet er mooi uit