Type 12

Gestart door argilla, 30 april 2008, 09:29:58 AM

argilla

Niemand een bestelling gedaan ?
(Ik wel, 12.006 met Caprotti en of course DCC met sound) Kan niet wachten om deze machine te zien en te horen rijden op mijn baan. Daarachter de K-rijtuigen sleep van ovb zal mooi zijn niet !
En de prijs ? er zijn echt wel veel duurdere modellen .

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

T03

#1
Yep, de 1202 in DCC without sound. Vind Type 12 een prachtige locomotief, zat al ruime tijd hierop te wachten. Ook voorzien om mijn
K-Rijtuigen te trekken.

Marc
"I have a train riding in my brain"

prulleman

#2
Ik heb er ook ??n besteld. De prijs is niet overdreven. Als er nog modellen in deze categorie komen, koop ik ze allemaal.[:D] Ik bedoel, van elk ??n, mischien 2, mocht de type 7 er komen (hint). Voor de rest wacht ik ook af[;)]

Mr-tsjoektsjoek

#3
De mijne is ook besteld.  Digital met sound.  De 12.001, is was verlekkerd op die geperforeerde buffers.

Eerst hed ik ze ook voorzien voor mijn K-rijtuigen maar misschien hang ik ook wel eens de L-rijtuigen aan de haak.

Groeten Mr tsjoektsjoek.

Rochevalien

#4
citaat:
Geplaatst door argilla

Niemand een bestelling gedaan ?
(Ik wel, 12.006 met Caprotti en of course DCC met sound) Kan niet wachten om deze machine te zien en te horen rijden op mijn baan. Daarachter de K-rijtuigen sleep van ovb zal mooi zijn niet !
En de prijs ? er zijn echt wel veel duurdere mod(s)ellen .





>>> modsellen??? wadisdaveuriet?????
de 12 van Olaerts zal wel een mooie lok worden ,daar twijfelen we niet aan maar om nu iets te bestellen waar zelfs geen tekening van getoond werd??? [:0]ik noem dat "blind" kopen .
De perikelen met de autorails al vergeten misschien?

Gerrit

Arbeco

#5
De perikelen met de autorails al vergeten misschien?

Gerrit, ik sluit me voor 100 %, nee wacht, 200 % bij je aan!!!
Want ik ben dat nog niet vergeten, ik ga langzamerhand geloven dat ze ?ns wel aan het vergeten zijn....[}:)][}:)][}:)]

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

JoVer

#6
citaat:
Geplaatst door Arbeco

De perikelen met de autorails al vergeten misschien?

Gerrit, ik sluit me voor 100 %, nee wacht, 200 % bij je aan!!!
Want ik ben dat nog niet vergeten, ik ga langzamerhand geloven dat ze ?ns wel aan het vergeten zijn....[}:)][}:)][}:)]

Groetjes Len[;)]

Ik vind dit toch wel wat overdreven. Inderdaad, er waren problemen en da's nooit prettig. Anderzijds zijn ze wel opgelost door Guido. Dus "?ns" is hij niet vergeten.

De breaks die hij heeft uitgebracht hebben ook langer op zich laten wachten dan gepland. Maar uiteindelijk was het resultaat wel OK.

Dus: volgens timing leveren met onvolkomenheden (?n commentaar allerhande) of iets later opleveren maar OK en eventuele gebreken achteraf nog oplossen of niet?

Peter

#7
Jo, ik wacht toch al een goed drie maanden op de ombouw van de aandrijving van mijn 4501/4508, en volgens mijn laatste gesprek met Guido zal het "misschien" voor het verlof nog in orde komen.
Dat is toch wel erg lang nietwaar.
Ondanks de ik de lok type 12 niet koop (ik doe enkel nog DB) zou ik wel graag willen zien hoe hij de stabiliteit in de rijrichting gaat opvangen met maar twee grote wielen aan elke kant.
Met vriendelijke groeten
Peter

Arbeco

#8
Als ik ruim 600 euro moet betalen voor drie motorrijtuigen die vervolgens van geen m?ter rijden, ze weer terug mag brengen (heen en terug een ritje van 320 km!), en er dan nog ruim EEN JAAR op moet wachten terwijl ik er nog NIETS over gehoord heb na tientallen mailtjes..... Sorry hoor, ik ben niet gauw kwaad, maar dit kan volgens mij ?cht niet door de beugel! Kijk, ik gun ieder een bloeiend bedrijfje, maar mij hebben ze altijd geleerd dat ik eerst het ene af moet maken voor ik aan een ander project begin, anders weet je op den duur niet meer wat er precies speelt en kom je er niet meer uit. Zo jongens, even goede vrienden hoor, maar dit wilde ik even kwijt![;)]

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

Ludwig

#9
Bij mij komt er zeker een op de baan.
Alleen bestel ik niet zonder het model gezien te hebben.
Niet dat ik geen vertrouwen heb maar gewoon effe het model eens in het echt bekijken.
Voor mij word het waarschijnlijk de 3 rail uitvoering met sound.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

ronny-vdv

#10
Ik ben ook van plan om een type 12 te bestellen, maar twijfel nog een beetje.
Daar we ondertussen al half mei zijn, zouden er toch al 3D-tekening moeten bestaan. Waarom worden deze niet getoond zoals bij reeks 60-61 van Van Biervliet. Daar kunnen de consumenten al een idee hebben over hoe de lok eruit zal zien.
Of laat Guido niet in zijn kaarten zien ?
Zijn er personen die over meer gegevens beschikken ?

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

arizonageel

#11
Wie zegt dat die nog niet klaar zijn
We zijn al veel verder als de 3D tekeningen
alles op zijn tijd ,aangekondigd voor November ,wel hij zal er zijn
en op tijd
citaat:
Geplaatst door ronny-vdv

Ik ben ook van plan om een type 12 te bestellen, maar twijfel nog een beetje.
Daar we ondertussen al half mei zijn, zouden er toch al 3D-tekening moeten bestaan. Waarom worden deze niet getoond zoals bij reeks 60-61 van Van Biervliet. Daar kunnen de consumenten al een idee hebben over hoe de lok eruit zal zien.
Of laat Guido niet in zijn kaarten zien ?
Zijn er personen die over meer gegevens beschikken ?

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]

 

Peter

#12
Heb vorige zondag een zeer lang gesprek gehad met Guido, die me uitvoerig de type 12, en mijn bezorgdheid over de stabiliteit in langsrichting heeft uitgelegd.
Guido heeft computer-simulaties van de type 12 en geloof me vrij, het wordt een prachtig en stabiel model. Nee, er is nog geen handmodel.
De type 12 zal de problemen van de Brawa S2/6 niet hebben.
Ook de problemen met de onderdelen voor de reeks 45 zijn zo goed als uit de voeten, en het is zoals hij zegt, beter er wat langer over te doen dan na een paar maanden terug problemen te hebben. Guido heeft niet de back-up van een groot bedrijf om dit allemaal snel te kunnen doen, maar die gratis aanpassingen kosten hem veel geld.
Nee, ik maak hier geen reklame voor Guido Olaerts, dat doe ik trouwens voor geen enkele firma, maar de waarheid mag gezegd worden.
Op die manier houdt het roddelen mischien op.
Met vriendelijke groeten
Peter

ronny-vdv

#13
[quote]Geplaatst door arizonageel

Wie zegt dat die nog niet klaar zijn
We zijn al veel verder als de 3D tekeningen
alles op zijn tijd ,aangekondigd voor November ,wel hij zal er zijn
en op tijd
Citeer

Waarom krijgen we dan geen meer gegevens ?
Misschien wordt de vraag dan nog groter ? Wie weet.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

Rochevalien

#14
citaat:
Geplaatst door Peter

Heb vorige zondag een zeer lang gesprek gehad met Guido, die me uitvoerig de type 12, en mijn bezorgdheid over de stabiliteit in langsrichting heeft uitgelegd.
Guido heeft computer-simulaties van de type 12 en geloof me vrij, het wordt een prachtig en stabiel model. Nee, er is nog geen handmodel.
De type 12 zal de problemen van de Brawa S2/6 niet hebben.
Ook de problemen met de onderdelen voor de reeks 45 zijn zo goed als uit de voeten, en het is zoals hij zegt, beter er wat langer over te doen dan na een paar maanden terug problemen te hebben. Guido heeft niet de back-up van een groot bedrijf om dit allemaal snel te kunnen doen, maar die gratis aanpassingen kosten hem veel geld.
Nee, ik maak hier geen reklame voor Guido Olaerts, dat doe ik trouwens voor geen enkele firma, maar de waarheid mag gezegd worden.
Op die manier houdt het roddelen mischien op.



>>>> Het lijkt mij logischer om er wat langer over te doen VOOR een model uitgebracht wordt ipv iets uit te leveren wat gebreken vertoond.

>>>> Ik zou de zaken die in deze draad besproken worden g??n geroddel durven noemen ,w?l het bespreken van een nieuw model dat aangekondigd werd maar waar niet veel over geweten is(bv dan door de producent natuurlijk)

Gerrit