Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

instelling Lenz decoder

Gestart door Jan39, 28 april 2008, 18:35:17 PM

INFO

60 0-255 Effekte an den F-Ausg?ngen A und B. Einerstelle des Wertes
steht f?r F-Ausgang A, Zehnerstelle f?r F-Ausgang B:
0 kein Effekt
1 Marslight
2 Gyralight
3 Strobe
4 Doublestrobe

Goed eerst de vraag van Jan beantwoorden.

Deze vroeg hoe hij de andere lamp ook kan laten knipperen.

CV 60 Voor functie A is het een ??nteller en voor de functie B is het een tienteller.

Dus alleen A knipperen is 3
Alleen B knipperen is 30

Biede knipperen is 33.

CV61 met CV 61 benoem je een functie waarmee je deze functies van CV60 aan of uit kunt zetten. Waarbij 1 = F1 2= F2 4=F3 8=F4 16=F5 32=F6 64=F7 128=F8

Alleen de waarheid ligt in het midden.

Klaas Zondervan

Om het even helemaal helder te maken: Als je in CV 61 iets invult, dan kun je het knipperen wat je in CV 60 hebt ingesteld op afstand ongedaan maken?
Maar als je die mogelijkheid niet wilt gebruiken, hoef je dan in CV 61 niks in te vullen, of moet dat dan toch?

Om ook even terug te keren naar de concrete vraag van Jan: hij heeft op A een knipperlamp, op B wil hij zijn cabineverlichting aansluiten. En die moet niet knipperen. Dus in CV 60 moet 3 komen.

In CV 35 kan hij 8 zetten om uitgang A aan funtie 1 te koppelen, en in CV 36 komt dan 16 om uitgang B aan functie 2 te koppelen.

Dan blijft CV 61 voor mij nog een vraag, kun je daar een advies voor geven?

INFO

CV61 is alleen voor de uitgangen A en B, daar kun je het effect wat je insteld met CV60 aan of uit mee zetten, via een functietoets welke jij daar aankoppeld via de waarde. Doe je daar niets mee zal het effect altijd aan staan.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door INFO

Doe je daar niets mee zal het effect altijd aan staan.
Kijk, daar kan ik wat mee, en Jan waarschijnlijk ook. Maar ik bljif van mening dat de handleiding daar erg vaag over is. Daar hadden ze best wat meer woorden aan kunnen besteden.

Jan39

Heren Wim en Klaas hartelijk dank voor de uitleg zal nu wel goed komen [:D][:D][:D]
Vr.Gr.Jan
 

Klaas Zondervan

Jan, horen we er nog van als het echt gelukt is?

Jan39

Op dit moment 'n beetje druk moet op m'n gemak er eens voor gaan zitten,zodra ik wat weet laat ik het horen.
Gr.Jan
 

INFO

Tja, deze reactie was te verwachten. Oftewel daar horen we nooit meer iets over.

Iemand heeft een brandende vraag en is ongeduldig als er niet snel een oplossing komt, maar eenmaal opgelost, hoor je of lees je nooit meer iets, want dan hebben ze het ineens ontzettend druk, terwijl dit nog geen 3 minuten tijd kost. Moet je het toch wel heel erg druk hebben. Maar goed het is al jaren niet anders.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Jan39

Dit is weer echt 'n antwoord van Wim.Er zijn in het leven meer dingen dan alleen de trein.Maar ik kan je geruststellen het werkt.
Jan
 

eric

En geen nieuws, is meestal goed nieuws.

Klaas Zondervan

Jan, heb je ook ge?xperimenteerd met CV 61? En zo niet, zou je dat dan eens willen doen?
Ik neem aan dat je nu de knipperlamp op F1 hebt zitten en de cabineverlichting op F2.
Zet in CV 61 eens de waarde 4. Als het verhaal van Wim klopt, dan zou je nu met F3 het knippereffect aan en uit moeten kunnen zetten.

René

Ik denk dat met CV#61 op waarde 4 zou het knippereffect op de 3e uitgang van toepassing zijn voor zover die er al op zit.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

René

Door CV#61 op 3 te zetten zouden zowel de frontseinen als de cabineverlichting moeten knipperen.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

INFO

Rene, nee zo werkt het niet.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

Klaas Zondervan

Als ik alles goed heb begrepen, dan kun je de knipperfuncties die in CV 60 zijn gekozen, aan en uit zetten met de functie(s) die je in CV 61 hebt ingesteld.
De cabineverlichting is niet als knipperfunctie ingesteld, dus kun je daar geen invloed op uitoefenen.

En om het even heel goed vast te leggen en te weten wat er exact gebeurt heb ik aan Jan gevraagd om dat eens te testen. Zelf kan ik het niet.