Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * RĂ¼gen kustbaan

Hoofdmenu

Piko & Lilliput

Gestart door Quadran, 20 april 2008, 15:17:28 PM

Quadran

Hello,

Als Fleischmann en Roco rijder zou ik graag eens wat rollend materieel van Piko & Lilliput aankopen. Enkel goederen en personenwagons.

Maar vooralleer ik geld ga uitgeven wou ik toch ff vragen of de kwaliteit (het rijden en details) gelijkaardig is aan wat ik ken.

Mvg
 

Peter

In een aantal zijn de recentere modellen soms beter gedetailleerd dan Fleischmann. De rij-eigenschappen zijn vergelijkbaar, alhoewel sommige wagens wel ietsje verzwaard mogen worden.
De oudere Piko en Liliputs zou ik niet (meer) kopen want die hebben geen kortkoppelingsschacht, of je zou ze zelf moeten ombouwen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Quadran

en Jouef & Lima?

Vroeger was dat echt plastieken speelgoed [xx(]
 

rixke rail

"Veel" vroeger wel ja, [xx(]
maar "recent" vroeger (ergens laat-jaren '90) maakten o.a. ze dit : Jouef 526500 - slaaprijtuig T2 nbms : [:p]



z??r gedetailleerd, mooi model.[^]
Nu bestaat noch Lima, noch Jouef !! [:0][B)]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Tom

Het is te zeggen,ze zijn opgenomen in de Hornby groep, en ze brengen terug modellen uit ieder met zijn catalogus. [;)]
Tom

Peter

Tom de meest recente Lima wagens waren en zijn van uitstekende kwaliteit. Heb er zelf een paar op mijn baan. Zeer goede rij-eigenschappen en heel goed gedetailleerd. Een voorbeeld is op onderstaande foto de (nu) zeldzame "Miele" wagen

Met vriendelijke groeten
Peter

Tom

citaat:
Geplaatst door Peter

Tom de meest recente Lima wagens waren en zijn van uitstekende kwaliteit.
Daar tijfelde ik ondertussen niet aan hoor. [;)]
Tom

Peter

Hallo Tom,

Sorry hoor, maar ik bedoelde Quadran.
Met vriendelijke groeten
Peter

Tom

Tom