Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Bouwers van hoogovens etc gezocht

Gestart door h.w.frank, 16 april 2008, 21:58:42 PM

h.w.frank

Hallo beste modelbouwers
Ik ben Herwim Frank 61 jaar wonende in Bilthoven
Ik ben op zoek naar model spoor bouwers die graag zich
bezig houden met moduul bouw met als thema staal en kolen industrie.
Ik zelf ben inmiddels twee jaar bezig met deze materie en bouw alles
van afval materiaal, om maar een voorbeeld te geven de hoogoven toren heb ik gemaakt van twee doorgesneden lege sina's flessen en
omgekeerd op elkaar gelijmd etc, tevens probeer ik diverse zaken te
laten bewegen.
Graag zou ik mede hobbyisten willen spreken en ontmoeten om idee?n
uit te wisselen etc.
Alvast tot ziens
Herwim Frank

GeM

Club MTD uit Mortsel heeft dit thema ook prachtig uitgewerkt, er zijn hier op het forum vast wel enkele leden die je meer kunnen vertellen?
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

Gerolf

JanJozef weet er meer over dan ik. De bouw van dat project is "van voor mijn tijd" bij MTD [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

Het bouwwerk is van Jef Engels, maar als je wilt kun je altijd eens op onze website kijken http://www.mtdtreinenclub.be/banen/album%20club/H0-gelijkstroom/index.html Dit zijn enkele foto's van de gelijkstroombaan met een paar mooie detailfoto's van de hoogoven complex. Heb je vragen stel ze gerust in de mate van het mogelijke zal ik ze beantwoorden


Jan

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

Trix heeft een hele reeks gebouwen die met hoogovens te maken hebben. Ook de bijbehorende (Duitse) wagens voor kolen en staal hebben ze (natuurlijk)
Met vriendelijke groeten
Peter

wisselstromer

dit is een van mn favoriete sites
hij bouwt ook bijna alle gebouwen zelf

http://www.forsten-online.de/
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Stefan Appelmans

stefan.

Stefan Appelmans

De eerste photo: Het dingske is in Dortmund. Nogal veel groter dat men zich het voorstelt! Dat neemt plaats.
stefan.

h.w.frank

citaat:
Geplaatst door janjozef

Het bouwwerk is van Jef Engels, maar als je wilt kun je altijd eens op onze website kijken http://www.mtdtreinenclub.be/banen/album%20club/H0-gelijkstroom/index.html Dit zijn enkele foto's van de gelijkstroombaan met een paar mooie detailfoto's van de hoogoven complex. Heb je vragen stel ze gerust in de mate van het mogelijke zal ik ze beantwoorden


Jan


Hallo Jan

Hartelijk dank voor je tip met bijgaande link
Ik had de site van MTD al eens ontdekt, fantastisch gewoon.
en via een kontaktpersoon heb ik toen wat digitale foto's ontvangen.
Ik heb inderdaad een vraag.
Als je deze foto's bekijkt ben ik zeer benieuwd waarvan en hoe jullie
de vele buizen stelsels dik en minderdik hebben gemaakt.
Ik gebruik zelf buizen van Evergreen (zijn kostbaar) oude electrische
plastic pijp, rietjes.
Maar misschien hebben jullie nog andere mogelijk heden.
Ook zou ik graag willen vragen waar maken jullie de vele ronde silo's van in de diverse dikten en hoogten, ikzelf gebruik oude plastic frisdrank flessen en de diverse plastic flesjes van mijn vrouw van Yves Rocher schoonheidsmiddelen.
De losse gietpan aan de haak is dat zelf bouw of een los artiekel besteld van de Trix wagentjes.
Ik dank je vast hartelijk voor de eventuele antwoorden
Met vriendelijke groeten,

Herwim Frank
mailadres: h.w.frank (at) casema.nl



doomslu

Herwim, ik heb in jouw bericht het e-mailadres wat gewijzigd. Het is nogal gevaarlijk om zo maar open en bloot een e-mailadres op een forum te tonen. Het is nu wel nog leesbaar voor een mens, niet voor een machine. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

poco loco

citaat:
Geplaatst door h.w.frank

Hallo beste modelbouwers
Ik ben op zoek naar model spoor bouwers die graag zich
bezig houden met moduul bouw met als thema staal en kolen industrie.
Alvast tot ziens
Herwim Frank



Herwim,

Ik heb het plan opgevat "Hoogoven 6" van de Forges de Clabecq in HO na te bouwen.

Deze zal ter vervanging staan van de in de tweede helft van de jaren 80 afgebroken Usine d'Athus. Fotomateriaal van deze laatste is te schaars om als basis te dienen voor een geloofwaardige interpretatie.
En laat grensstation Athus rond 1960 (tp.IIIb) nu net mijn ding zijn...

Ik heb reeds twee uitgebreide fotosessies in Clabecq achter de rug. Een derde dringt zich op (details! [;)]).
De site betreft het grootste, vrijwel intakte verlaten industriegebied in Belgie. Ronduit indrukwekkend! MAAR: "verboden toegang" en nogal intensief bewaakt, mede vanwege de vervallen staat.

Ik fotografeer nog niet digitaal. Dat bemoeilijkt uitwisseling.
Ik werk niet met modules, maar ben volop in de weer mijn zolder vol te bouwen (zie ook bij "Sporenplannen", onder "Grensstation en al").

janjozef

herwim
Bijna alles wat ge ziet is recyclage. Een van de veelgebruikte buizen zijn drankrietjes in diverse maten, potjes van youghurt zijn natuurlijk ook van de partij
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

h.w.frank

citaat:
Geplaatst door janjozef

herwim
Bijna alles wat ge ziet is recyclage. Een van de veelgebruikte buizen zijn drankrietjes in diverse maten, potjes van youghurt zijn natuurlijk ook van de partij




Hallo Jan bedankt voor je antwoord.
Ik heb nog een paar vragen.

Hebben jullie ook op een site of zo bouwbeschrijvingen van hoe
jullie het een of ander maken.

Ik dacht ergens op een foto een loopband te hebben gezien
je weet wel een rollende loopband met bijvoorbeeld kolen of steen
gruis hebben jullie die ook zelf gemaakt of is dit een bouwpakket zo ja waar zou ik die kunnen bestellen.

Weten jullie of er meer particulieren zijn die een dergelijke thema
willen bouwen.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Herwim Frank

h.w.frank

citaat:
Geplaatst door doomslu

Herwim, ik heb in jouw bericht het e-mailadres wat gewijzigd. Het is nogal gevaarlijk om zo maar open en bloot een e-mailadres op een forum te tonen. Het is nu wel nog leesbaar voor een mens, niet voor een machine. [;)]




Bedankt Luc

Ik weet niet precies hoe dit Forum werkt ik dacht dat het antwoord wat ik schreef persoonlijk naar de persoon ging aan wie ik dit schreef, neen dus ik was inderdaad wel geschrokken
Kan ik trouwens persoonlijk antwoorden naar iemand zonder dat dit dan op deze site te lezen is.
Herwim

janjozef

Het gruis is zelf gemaakt, de loopband is van een oud bouwpakket, maar ik weet niet welk merk, je moet er rekening mee houden dat sommige stukken van de baan al 15 jaar oud zijn
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem