Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

vraag over verschil tussen een tram en een trein

Gestart door conducteur, 06 april 2008, 12:59:21 PM

Gerolf

Ik moet zeggen dat ik dat ook een ferme definitie vond.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

Eigenlijk de enige goede definitie,
en dat van die 45km is bull-shit, ze halen makkelijk 70 die moderne trams, duidelijk dat den dikke VD er soms op los zevert. En dat schudden zal volgens mij wel degelijk iets met de spoorbreedte te maken hebben
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Stomer

In zijn boek "Onze onvergetelijke stomers" ,laat Phil Dambly op pagina 105 de schrijver Arthur Honegger aan het woord:citaat" voor hen "zegt hij "die van de echte locomtieven houden, die met stoom dus, zijn de vormloze motorwagens slechts trams" En hij gaat verder: "zij halen hun kracht uit een andere bron ,als ware het parasieten" En zo gaat hij verder met zijn lyrische beschrijving en hommage aan de stoomlocomotief. Een dikke VD is dus niet nodig, een ziel en hart voor de schoonheid van de stoomloc des te meer.
 

conducteur

citaat:
Geplaatst door Stomer

In zijn boek "Onze onvergetelijke stomers" ,laat Phil Dambly op pagina 105 de schrijver Arthur Honegger aan het woord:citaat" voor hen "zegt hij "die van de echte locomtieven houden, die met stoom dus, zijn de vormloze motorwagens slechts trams" En hij gaat verder: "zij halen hun kracht uit een andere bron ,als ware het parasieten" En zo gaat hij verder met zijn lyrische beschrijving en hommage aan de stoomlocomotief. Een dikke VD is dus niet nodig, een ziel en hart voor de schoonheid van de stoomloc des te meer.


op Mars ging ik de betekenis ook niet vinden h?.Tenzij de marsmannetjes ook een correct Nederlandstalig woordenboek hebben uitgevonden[:D]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

SuSke

Ligt het schudden en beven ook niet een h?????l klein beetje aan de manier waarop sommige bestuurders van een voetuig behorend tot het patrimonium van "De Lijn" hun voertuig in beweging zetten en de beweging tot de allerlaatste seconde op volledige snelheid willen volhouden [?][?][?][?]
Ze hebben toch overal "voorrang" en mogen iedereen toch van de weg afrijden [|)][xx(][V]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

hobbyist

citaat:
Ze hebben toch overal "voorrang" en mogen iedereen toch van de weg afrijden
. Ik ga daar geen discusie over maken maar met deze uitspraak ben ik het niet mee eens.