Nieuws:

Nu in MSM 251 PRAKTIJK: Zelfbouw van briketten voor de stoomlocomotief * Een Railpool-TRAXX in een Lineas-jasje * Een trein voor de staalindustrie

Hoofdmenu

Fleischmann: slecht nieuws

Gestart door Peter, 04 april 2008, 12:40:42 PM

Peter

Heb daarstraks volgende mail gekregen:

citaat:
EILMELDUNG!

Lieber Sammlerkollege,

anbei d?r link zur Eilmeldung der Fleischmann-Trag?die:

Haslberger will 1/3 der Belegschaft entlassen....

http://www.sammlervz.net/nwsIndex.php?action=NwsView&nId=939

Gr??e aus Passau von www.sammlervz.net

Werner Killersreiter (Herausgeber/chief editor)

Volgens dat bericht wil Fleischmann (Hasselberger) 115 personeelsleden ontslaan. Het lag wel in de lijn der verwachtingen maar voor het personeel zal het toch weer hard aankomen.
Met vriendelijke groeten
Peter

JoVer

Da's toch goed nieuws voor onze hobby? Fl* en R* blijven gewoon verder bestaan. Inderdaad, de mensen die abgelegt worden m?ssen zullen daar niet kunnen mee lachen, dat begrijp ik ook wel maar voor de hobby overall is dit geen slecht nieuws [?]

ERVIN

@Peter, Een goed economisch en sociaal beheer van de herstructureringen is van elementair belang voor de Europese economie en haar concurrentievermogen. De ondernemingen moeten zich snel kunnen aanpassen aan veranderingen, zeker met de huidige mondialisering. De onderhavige strategie Anticiperen op en begeleiden van herstructureringen met het oog op de ontwikkeling van de werkgelegenheid moet leiden tot een betere wisselwerking tussen uiteenlopende Europese beleidsmaatregelen, een grotere betrokkenheid van sociale partners, meer synergie tussen beleid en financi?n en aanpassing van juridische regelingen (o.a. de CAO's).

Ook ik heb deze studie nu moeten maken voor een paar bedrijven waarvan ik deel uitmaak, en ook hier zullen er , op termijn, banen gaan sneuvelen, maar de concurentie is bikkelhard en er worden geen kado's gegeven, ook voor de leidinggevende is dit niet altijd een plezier om te melden, en de meeste werknemers snappen het ook niet, terecht natuurlijk, maar dit zijn nu ??nmaal dingen die moeten gebeuren.

Peter

Erwin schreef:

citaat:
maar de concurentie is bikkelhard en er worden geen kado's gegeven, ook voor de leidinggevende is dit niet altijd een plezier om te melden, en de meeste werknemers snappen het ook niet,

Tegen wie zeg je het. Je moet het doen maar het maakt je niet bepaald vrolijker.
Met vriendelijke groeten
Peter

SuSke

Dat is inderdaad niet gemakkelijk. Elke collega waar je mee samengewerkt, moet je evalueren op z'n hele prestatie en gedrag. De beslissingen die daar uit voorvloeien kunnen soms hard zijn voor de betrokkenen, maar een werkgever moet z'n doelen voor ogen houden, net zoals Erwin komt te stellen, en dat doet soms zeker pijn bij diegene die de beslissing moet nemen, en stuit altijd op onbegrip van de "gedupeerden". Uitzonderingen hierbij zijn dan diegenen die de bui reeds zien hangen.

Ik ben ook bij die "gelukkigen" die zo elk half jaar een beoordelijgsformulier mag invullen over de mensen waarmee je, voor sommigen zeer goed en anderen minder goed samenwerkt. Elke keer weer een moeilijke opgave en eigenlijk dansen op een slappe koord.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Jurgen

Amai Erwin, zo'n uitleg. [:D]

Spijtige zaak voor de ontslagen werknemers, maar het is ofwel 5 man buiten ofwel bedrijf dicht. Zo gaat het nu eenmaal.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Havoc

En dan de CEO een opslag van 100% geven "omdat de streefdoelen behaald zijn"...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

factageklerk

Kijk, in de toekomst zullen we nog harder moeten werken en nog voor minder geld om nog meer te kunnen concureren met lageloon landen. Ook ik betwijfel niet of de herstructureringen hun nut hebben maar het is wel schandalig dat er bedrijven zijn die monsterlijke salarissen uitbetalen aan hun manager's of ceo's. Want daar draait het een beetje om niet helemaal om de concurrentie maar hoeveel de bazen binnenrijven zolang zij maar niks tekortkomen. Kijk maar eens naar de film Daens en vergelijk. Ja ,onze leefomstandigheden en levensduurte zijn er op vooruit gegaan maar voor de rest is het eigenlijk hetzelfde gebleven wij de "gewone werkmens" moet wroeten en krabben om een centje bij elkaar te krijgen

ERVIN

citaat:
Geplaatst door Havoc

En dan de CEO een opslag van 100% geven "omdat de streefdoelen behaald zijn"...

Klopt, maar wie bepaalt hoe hoog die streefdoelen moeten liggen, juist, de aandeelhouders, en ook daar moet een CEO rekening mee houden, ik heb het geluk gehad om op dat niveau nu enkele meetings te mogen bijwonen, denk maar niet dat het daar gemoedelijk aan toe gaat hoor, alle data wordt bekeken, hoe doen onze concurrenten het, waarom scoren zij op bepaalde dingen beter dan wij, hoe kunnen we de concurrenten keihard tegen de grond slaan, is echt niet simpel hoor, dit is zakendoen op top-niveau, en dan word er niemand gespaard, ook de CEO niet, ook hij moet er voor zorgen dat de cijfers kloppen, kloppen die cijfers dan word er idd een vergoeding uitgekeerd, maar dan behouden de mensen ook hun werk, gaat het slecht, dan zal daar eerst een aandelenhouders-meeting aan voorafgaan waarbij de CEO alles eens mag komen uitleggen, kan hij geen uitsluitsel geven over de slechte resultaten dan mag hij zijn boeltje pakken, zo gaat het er tenminste bij ons aan toe, ik werk voor een Amerikaans bedrijf, en die gasten zien maar ??n ding voor ogen, dollars en nog eens dollars, en dit ten koste van allen die voor hun werken, de meeste managers, waaronder ik, draaien soms meer dan 12 uur per dag, terwijl de werknemers hun dagtaak er na 8 uur werken op zit zonder zich verder ergens zorgen over te maken.

Diegene die zeggen dat wij veel te veel verdienen mogen gerust eens een weekje met mij meegaan hoor, zij zien daar de bazen in een net pak aankomen met een dikke auto, maar de rest zien ze niet.

factageklerk

citaat:
de meeste managers, waaronder ik, draaien soms meer dan 12 uur per dag, terwijl de werknemers hun dagtaak er na 8 uur werken op zit zonder zich verder ergens zorgen over te maken.
Diegene die zeggen dat wij veel te veel verdienen mogen gerust eens een weekje met mij meegaan hoor, zij zien daar de bazen in een net pak aankomen met een dikke auto, maar de rest zien ze niet.

[:(]Ervin brave jongen[;)] De tijd dat werknemers en vakmensen hun werkdag na 8 uur werken er op zit ,is ook al een beetje voorbij in een fabriek of openbare diensten werkt men nog 8 uur per dag in de priv?[?] Vergeet het maar ik ken weinig loodgieters,schrijnwerkers,bakkers elektriciens en noem maar op...... die een werkdag van 8 uur hebben zij zijn al heel vroeg de boemel op en komen s'avonds laat ook thuis zien hun gezin weinig en zitten ook niet zonder zorgen hoor. Pas op, die functie die jij doet is ook niet gemakkelijk en er zijn velen die na jaren van dit werk al een attackske gekregen hebben of die gevloerd zijn door stress. er is ooit eens een programma geweest (vraag me niet welke zender) waar men de manager eens een week liet meedraaien op de werkvloer achteraf bekeken begrepen de werknemers en de manager elkaar beter

Peter

Een goede slogan die ik altijd ter harte heb genomen was en is:

Je moet zorgen dat je mensen naar je opkijken, zonder dat jij de indruk geeft op hen neer te kijken.
Met vriendelijke groeten
Peter

factageklerk

citaat:
Geplaatst door Peter

Een goede slogan die ik altijd ter harte heb genomen was en is:

Je moet zorgen dat je mensen naar je opkijken, zonder dat jij de indruk geeft op hen neer te kijken.

daar sluit ik me volledig bij aan [:D] Ik vind het trouwens droevig dat die mensen hun job zullen verliezen

ERVIN

Absoluut Peter, toen ik eind vorige maand mijn "extra" vergoeding kreeg voor de goede cijfers, ben ik met de ploeg gaan bowlingen en eens goed gaan eten op mijn kosten, respect moet van twee kanten komen, jammer dat ik dit vanaf eind Mei niet meer kan gaan doen, dan wordt de groep iets te groot.

Tom

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Absoluut Peter, toen ik eind vorige maand mijn "extra" vergoeding kreeg voor de goede cijfers, ben ik met de ploeg gaan bowlingen en eens goed gaan eten op mijn kosten, respect moet van twee kanten komen
Zo zouden er  meer moeten zijn. [^]
Tom