Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

H0 Sch

Gestart door Jean, 03 april 2008, 21:06:01 PM

Jean

Spoorwegggenoten,

Ik ben aan het dubben welke groene tijdperk-4 serie Sch?rzenwagen ik zal gaan aanschaffen. Die van Liliput of die van M?rklin (met 2-railwielen) Wie kent of heeft deze wagens? Waarom kiezen voor de ??n of voor de andere?
Ben benieuwd naar de ervaringen.

Jean  


Peter

Die van Lilput zijn al jaren op de markt en waren en zijn nog steeds een prachtig schaalmodel (perfekt 1/87) De M?rklin modellen zijn ook wel mooi maar.... vergeet niet dat de buffers 1 ? 1,5 mm te hoog staan en daarmee ook de wagenkast.
Als ik ze zou kopen (de Rheingold versie, blauw met groot opschrift "Deutsche Bundesbahn") kies ik voor Liliput
Met vriendelijke groeten
Peter

wisselstromer

jean
ik heb net 4 marklin schurzenwagons gekocht
van elk (voorhanden) type 1 exemplaar

ze rijden perfect en zien er zeer mooi gespoten uit
de bagagewagen vind i kzeer geslaagd
ik heb ook een liliput restauratie wagon maar daar heb ik veel problemen mee omdat deze altijd ontspoord. Ik heb al vanalles geprobeerd (grotere koppellingen, AC wielen et grotere flesn) buffers van de wagons gehaald) maar niets helpt. Van die 2mm dat ze te hoog zijn lig ik niet echt wakker. Liliput heeft wel meer varianten maar ik denk dat matrix ook nog wel enkele modellen zal maken
wim

Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Peter

Heb geen problemen gehad met die rijtuigen op mijn oude baan. dat was toen met Roco 2,5 mm messing rails. Heb ze jaren geleden verkocht na mijn overstap naar een nieuwe baan met Roco line, omdat de flenzen te hoog waren (oude Liliput) en verkeerde versies. (DRG) Die oude Lilputs hadden toen nog geen Nem koppelinghouder met kortkoppeling.
Nu hebben ze dat wel.
Met vriendelijke groeten
Peter

wisselstromer

peter
mijn liliput rijtuig heeft ook een kk schacht en toch wil hij maar niet op de rails blijven
verder is het wel een prachtig model maar als hij nu eens wilde rijden zoals ik het wou[;)]
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Peter

Soms (meestal) is de oorzaak een miniskuul braampje aan het chassis of de draaistellen die een vrij bewegen van het draaistel hindert.
Bij een Liliput "Packwagen" bevond zich zo'n brammpje aan de koppelingschacht. Bij het plaatsen van M?rklin wielen wel goed uitkijken dat ze in bochten niets op het chassis raken.
Met vriendelijke groeten
Peter

Jean

Ik ken de rijtuigen van beide merken uitsluitend van plaatjes in de catalogus of foto's op het internet.
Mijn dank heren.

Jean