Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Positioneren om te ontkoppelen

Gestart door Quadran, 02 april 2008, 22:17:22 PM

Quadran

Hallo,

Ik heb een vraagje hoe men het beste een trein kan positioneren om de koppeling boven de ontkoppelrails te hebben.

Ik had gedacht aan een magneet + reed schakelaar waarbij de status wordt gemeld aan een zelfbouw (nog te ontwerpen) printplaat die dan lampjes of ledjes laat branden en in de toekomst mss via RS232 naar een PC ter indicatie.

Ik wou eens weten hoe jullie dit aanpakken,
Mvg


 

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Quadran

 

just4fun

citaat:
Geplaatst door Quadran

en dan? [8D]


... MSM nr 70 aanschaffen, misschien?
Paul

doomslu

citaat:
Geplaatst door just4fun

citaat:
Geplaatst door Quadran

en dan? [8D]


... MSM nr 70 aanschaffen, misschien?
Paul

Lijkt me een uitstekend idee. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

Allemaal simpel op te lossen, waar en op het even waar op het spoor te ontkoppelen....door de Kroiskoppeling, de droom van elke modelbouwer.....
En voor het moment niets beters op de markt..>>>dit is enkel digitaal mogelijk, maar wie rijd er nu nog niet digitaal, alle begingsets zijn super goedkoop, waarom nog uitstellen[?][?][?]

Havoc

citaat:
Allemaal simpel op te lossen, waar en op het even waar op het spoor te ontkoppelen....door de Kroiskoppeling, de droom van elke modelbouwer.....


Ook tussen 2 wagons/rijtuigen?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

loebaske

Idd. ook tussen twee wagons, maar dan moet je wel een decoder plaatsen in de wagon, want anders kan je geen kommando geven, als je het aan de loc plaatst is het geen probleem...

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door loebaske

Allemaal simpel op te lossen, waar en op het even waar op het spoor te ontkoppelen....door de Kroiskoppeling, de droom van elke modelbouwer.....
En voor het moment niets beters op de markt..>>>dit is enkel digitaal mogelijk, maar wie rijd er nu nog niet digitaal, alle begingsets zijn super goedkoop, waarom nog uitstellen[?][?][?]




Ik bijvoorbeeld

en de rest krijg je gratis of wat?? en als je nu een kleine 80 analoge loks hebt staan??? ombouwen is poepsimpel (zegt men) maar elke lok is anders en bv in stoomloks is er amper plaats vrij

Gerrit

Gerolf

citaat:
Geplaatst door loebaske
Idd. ook tussen twee wagons, maar dan moet je wel een decoder plaatsen in de wagon...
Dus alle wagons - of toch minstens de helft - van kroiskoppelingen en decoders voorzien [}:)]
Ik hou het, net als Gerrit, ook analoog. En ik weet zeker dat we niet de enigen zijn...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

Daar kan ik best inkomen, maar ik ben enkele jaren opnieuw begonnen (thuis) en heb meteen geopteerd voor digitaal rijden.
Gent-zuid zal ook digitaal zijn, net als de oude clubbaan die nu onderhanden word genomen.
Natuurlijk moet ik er bij zeggen dat we een eigen digitaal systeem hebben en een decoder kost ons +/- 15? met 21 uitgangen, tevens ook de keuze om analoog en digitaal tegelijk te rijden,is wel niet compatibel met de bestaande systemen.
Weer ook voor- en nadelen, want een buiten staander kan niet digitaal rijden op onze banen enkel analoge locs maar die zijn dan niet beveiligd door het digitaal bloksysteem.