Nieuws:

Nu in MSM 251 DOSSIER: De NMBS M4-rijtuigen van Treinshop Olaerts

Hoofdmenu

beste merken

Gestart door Quadran, 31 maart 2008, 21:29:58 PM

Quadran

wat zijn nu eigenlijk de beste merken, mogen Piko ed hier ook bijgerekenfd worden?

loebaske

wat zijn nu de beste merken [?][?]
voor de ??ne is het belangrijk dat elke klinknagel er op staat en dat het op ??n tiende van een millimeter op schaal is....
voor de andere is het belangrijk dat het betaalbaar is en als er een ram wagons voorbij rijdt ziet men toch het verschil niet...
Dus ieder heeft zijn eigen voorkeur...ook ikke de mijne [;)][;)][;)]

Quadran

ik doel eigenlijk meer op de rijeigenschappen.
ik had vroeger een reeks wagons (ik weet niet meer welk merk) maar die wielen liepen zo krom en stroef dat ik de hele zooi richting vuilbak heb gegooid.

momenteel heb ik enkel Fleischmann en Roco, maar zou graag ook vooraleer ik iets anders probeer eens iets van anderen horen.

op die manier [:p]

krispy

Beste merken ,
( even over nagedacht voordat ik volgend neer typte[:o)] )
Ja, wat is dat tegenwoordig.
Ik denk dat er niet meer van die echt slechte merken bestaan [;)]
Moesten deze er nog tussen zitten , zouden ze ook geen omzet meer hebben , want wij modelbouwers worden alsmaar kieskeuriger [:D]
Wat wel kan voorvallen is dat een bepaalt model tegen valt BVB qua rijeigenschappen of afwerking , maar een ander model van datzelfde merk kan dan weer de top zijn op beide gebieden.
Het is ook NIET altijd dat omdat het duur is het beste is , kan soms heel hart tegen vallen[:(]
VB ( don't shoot me ) meen nu de reeks 18 van TRIX (is ergens in een draadje besproken )zeer goed merk [:)], rijeigenschappen zeer mooi IN DIGITAAL[:p] maar in analoog een ramp[:(!] ( komt door de nieuwe motor die wordt gebruikt )maar dit wil daarom niet zeggen dat TRIX niet goed is [;)]
Zo kan ik nog verschillende voorvallen op noemen .
Ik denk dat je moet kopen wat je graag ziet ( en ook naar wat je ervoor wil geven )en zeker niet meer vergelijken met vroegere modelen
Piko nu is zeker PIKO van de jaren 80 niet meer , hun afwerking is nu zeker mooi tot zeer mooi te noemen en de rijeigenschappen vallen ook goed mee ( wat vroeger zeker niet het geval was )
MAW laat U zeker niet door merknamen vast pinnen , overal zitten er van zeer goede tot minder goede ( soms zelf nog ramp ) modelen tussen.
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

janjozef

Ik heb enkele van de nieuwe piko's niets op aan te merken ook mehano is goed. Er zit verschil maar een stomer van piko van 100? en een stomer van fleischmann van 250? moet ge niet echt vergelijken

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

prulleman

Ik heb zeer goede ervaring met de stomers van Fleischmann.[:)] Die kun je echt dagen aan een stuk laten rijden. Dit is niet onbelangrijk als je meedoet aan een expo. Dan krijgt je materiaal het zwaar te verduren[:D] Roco is ook geweldig, maar voor de stoomlocs ben ik wat voorzichtiger. Een uur of twee is geen probleem, maar een hele dag..Dat is toch veel gevraagd. Fijn rangeren en fluisterstil, dat is Roco[:p] Met Liliput een beetje ontgoocheld. Ik heb er trouwens geen meer. Trix is zeer robuust, maar lawaaierig, en vergeet (analoog) het echt fijne werk maar. Dat is een beetje mijn idee..

Quadran

Kijk, dit zijn allemaal reacties waar men iets aan heeft.

Roco vind ik momenteel ook het beste rijden, idd fluisterstil en lage snelheden mogelijk, wat ik bij Fleischmann iets minder kan merken. Maar als ik dan lees dat deze dan weer tov Roco dagen aan een stuk kunnen rijden is dit natuurlijk ook mooi.

Peter

Prulleman schreef:

Roco is ook geweldig, maar voor de stoomlocs ben ik wat voorzichtiger. Een uur of twee is geen probleem, maar een hele dag..Dat is toch veel gevraagd. Fijn rangeren en fluisterstil, dat is Roco

Ook Roco kan dagen rijden. Bezoek de Schwarzwald-modellbahn maar eens in Hausach. Daar wordt bijna uitsluitend met Roco gereden. Iedere dag kilometers. Het enkel een kwestie van onderhoud. Zolas de eigenaar, Herr Panzer, zegt regelmatig onderhouden en EEN WEINIG smeren.

Bezoek de website maar eens voor meer uitleg.

http://www.schwarzwald-modell-bahn.de
Met vriendelijke groeten
Peter

harzfreak

Prulleman
Je zegt dat roco fluisterstil is ,daar heb je gelijk in .
Maar is dat daarom goed ? Een echte trein maak ook veel lawaai hoor.[:D]
Groetjes Maarten

wisselstromer

heeft er iemand veel ervaring met AC digital modellen die niet van marklin of roco zijn
bv liliput fleischmann LS vitrains
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!

****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Anarchy

citaat:
Geplaatst door wisselstromer

heeft er iemand veel ervaring met AC digital modellen die niet van marklin of roco zijn
bv liliput fleischmann LS vitrains

LSM = Goed
Mehano = Goed
ViTrains = Kan ik binnenkort oordelen

ysbeer

citaat:
Geplaatst door harzfreak

Prulleman
Je zegt dat roco fluisterstil is ,daar heb je gelijk in .
Maar is dat daarom goed ? Een echte trein maak ook veel lawaai hoor.[:D]

Dat vind ik onzin,met lawaai wordt UITERAARD bedoeld het tandwiel en electromotor gezoem.kijk, en dat heb ik bij een echte stoomlok nu nog nooit gehoord.
wim

Jean

Wat mij betreft behoren de stomers van Fleischmann tot de top. Degelijk in elkaar geschroefd, duurzaam en optisch zeer geslaagd.
De rijeigenschappen zijn met de rondmotor wellicht nog het minst te noemen, maar zeker 'okee'. Digitaal aangestuurd wordt het allemaal nog mooier. [:)]      
En dan de echte Trixen, wel met een andere motor erin geschroefd.
En laat ik vooral niet Roco, R?wa en Electrotren, met het moderne aandrijfconcept, vergeten.

Jean

ysbeer

Rowa bestaat al jaren niet meer hoor!
Echt slechte treinen bestaan volgens mij niet meer.
Voorkeuren wel denk ik.
Bij mij staat roco toch wel nummer een,maar ook brawa, gutzold,mehano presteren uitstekend.
Loks van fleischman liliput,trix en piko doen het uitstekend maar er wil wel eens een zwakke eend tussen zitten.
De oude fleischmann loks met de rondmotor (ook nu nog te koop)maken nogal wat herrie en rijden niet zo soepel
Het zelfde voor de trix loks (nog altijd rumoerig)en de oudere pikos
Piko hobbyloks zijn overigens niet duur en uitstekend gemaakt
volgens mij is van alle merken zeker 95 % van goede kwaliteit.
Alleen vor kato wil ik een uitzondering maken,bij alle triebwagens van dit merk heb ik nog altijd veel rij problemen.
wim

Jean

Welke problemen bij KATO kom je zoal tegen, Wim?