vraag over esu decoders

Gestart door hapkin, 30 maart 2008, 21:38:36 PM

MARKLINRIJDER

Hapkin,

Bij de loksound zit wel een luidspreker toegevoegd hoor.  Maar niet de luidspreker die ik aangaf voor de 55.  Wat je nu kan doen is er een luidspreker afhalen en dan inbouwen in een 77,51, 13.  Dan past hij wel he.


Groetjes,

David



LockyLuke

citaat:
Geplaatst door hapkin
[br
Wat ik niet wist is dat je de luidspreker nog moest bijbestellen
Ik dacht dat voor zulke prijs de decoder toch kompleet was met luidspreker.



als je een geluidsdecoder koopt is de luidspreker er altijd bij inbegrepen
bij Van Biervliet hebben ze de speciale geluidsdecoder voor de 55 diesel
 

wisselstromer

en in de andere winkels zullen ze die ook wel hebben
want het is een standaard esu decoder[;)]
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

krispy

@ Hapkin

In 9 op de 10 gevallen is in de lokomotief ( de nieuwe toch ) plaats voorzien om een 23 mm ronde luidpreker in te bouwen

Deze kan ook in de 62 van roco en 77 van Mehano ( 51 weet ik niet , nog niet open gedaan )
In een 62 kan men deze onderaan plaatsen ( in de oudere loks ( zoals de mijne ) heb ik in de onderkant ( tussen de bougies ) in het plastiek gedeeldte gaatjes gemaakt om het geluid naar buiten te laten , dan de draadjes naar de decoder bovenaan verbinden en het werkt perfect [:p]( beetje pruts werk maar het gaat[}:)] ), in de 77 van mehano is gewoon de plaats voorzien , men hoeft enkel de luidspreker in het klankkastje te bevestigen [;)]
In deze van LS is ook de plaats reeds voorzien , heb reeds een 1357,3012 en gisteren de 1801 van een sounddecoder voorzien [:p] , ook hier zijn reeds de klankkastjes [;)]

MAW als er opstaat dat hij reeds voorbereid is met een mem stekker mag men ervan uitgaan ( denk ik ) dat er overal reeds plaats is voorzien voor luidsprekers .( zeker bij LSM,ROCO,MEHANO, de rest weet ik niet ondat ik daar geen van heb ( toch niet nieuw[:(]))

Bij oudere lok's van Marklin , lima enz is er binnenin zeker plaast genoeg [;)], deze kasten van vanbinnen bijna altijd leeg omdat de chassis vroeger veel simpelder waren ( spreek hier van gewoone loks[;)] , stomers is wel iets anders [}:)]). Marklin meestal een vlakke plaat met een gewicht onder en gewicht van de kast , voor lima plastiek vlakke bodem met een gewichtje.MAW het is meestal echt ni moeilijk om met een beetje een creatieve geest alles in te bouwen !!
Enkel in zeer kleine loks is het zeer moeilijk ( de 8033 van roco is mij nog niet gelukt [}:)], zal waarschijnlijk een microsound decoder moeten worden[:)] )Tot nog toe is het bij al mijn andere loks gelukt mist een beetje prutsen en passen , gans mijn vloot is er reeds van voorzien op een 4 tal na .[;)]( allemaal met een 23 mm luidpreker op mijn 55 reeks en bolneuzen na , hier zit een grote rechthoekige in en in mijn stomer type 25 ( roco ) een kleine 16 mm luidpreker )

Indien het niet klopt wat ik hier verkondig , mag men mij altijd verbeteren , maar dit is tot nogtoe mijn ervaring [;)]

Ik hoop dat ge aan deze uitleg iets heb , in elk geval is het denk ik wel duidelijk dat men bijna overalweg kan met de sounddecoders en luidprekers
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door krispy

( tussen de bougies )
Nooit geweten dat er kaarsen in een loc zaten. [8D]