Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Winkeloorlog in Vlaanderen ???

Gestart door Peter, 22 maart 2008, 12:37:52 PM

hapkin

#30
Alweer een beetje spijt dat ik iets gezegd heb ...

@sicco
citaat:
De service van Tufken is inderdaad vriendelijk en uitstekend, kwestie van wederzijds vertrouwen. Maar dat staat toch ook helemaal niet ter sprake?

Van de site van tufken
citaat:
We hopen op steun van onze klanten want blijkbaar doen we niks goed, vertel uw ervaringen die je hebt bij Modeltrein-paradise verder of maak ze openbaar.



Bij deze gedaan he...

@ havoc
Citeer
citaat:
--------------------------------------------------------------------------------
Maar ik mis een beetje reactie van tufken...
---------------------------------------------------------------------

Heeft er hier nu nog niemand echt eens dat bericht gelezen???????? Er staat nochtans duidelijk "Binnenkort zal U meer vernemen in de pers".

En toch wordt er hier gespeculeerd, wilde verhalen verteld, samenzweringtheorieen verzonnen dat het een lust is. Nog een beetje en er worden lynchpartijen georganiseerd.

Ik denk dat Tufken al lang spijt heeft dat hij dat bericht op zijn site gezet heeft als hij ziet wat zo'n bende kleine kinderen ervan maakt... /quote]

Dat denk ik dus niet want die klein kinderen zoals jij zegt hebben enkel lof over hem.

jan77

#31
Collega modelspoorders als je nu onder mekaar nog ruzie gaat maken hebben die handelaars die het Patrick moeilijk maken helemaal hun zin goed bezig zene
Jan

Brunel

#32
citaat:
Geplaatst door tonycabus

Als andere handelaars reageren is er vast wel k.. aan de knikker.
Iedereen moet leven, dus ook die handelaars die bewust niet op dit forum reageren.
Handelaars en importeurs hebben nu precies de handen in mekaar geslagen en afspraken gemaakt ivm eerlijke prijzen.
Eerlijk betekent: t.o.v. de klant en t.o.v. de handelaar. Wie zijn brood niet verdient kan het ook niet uithouden, en dat slecht voor de hele markt. Niet l..... dus aub!



Kennelijk weet Tony meer en ik neem aan dat Tony niet speculeert.

Ben het verder alleen niet met hem eens.
Als handelaren het woord 'eerlijke prijzen' in de mond nemen, dan bedoelen ze daarmee meestal niet hetzelfde als ik. Kennelijk willen importeurs en winkels graag zelf uitmaken wat 'eerlijke prijzen' zijn. [:o)]
Los daarvan, het is al gezegd, is zoiets volstrekt in strijd met de wet.

Maar het belangrijkste is al gezegd. Tufken moet het niet alleen hebben van wat lagere prijzen, maar vooral van een prima service. Daar kunnen velen van leren.

loebaske

#33
Heb dat hier eens rustig zitten lezen, en Treinparadise is idd. een paradijs, eerlijke prijzen en belangrijk de service, een goede communiekatie tussen handelaar en klant, is het niet met mails dan druft Patrick u persoonlijk te bellen ontrend het onderwerp(bestelling of om het eender)
En Patrick is een fanatieke modeltrein liefhebber, en als je vanuit de hobby je beroep kunt maken, dan weet hij wat wij als liefhebbers willen... en dat maakt het verschil.
Ga hier niet beweren dat andere handelaars geen modeltrein liefhebbers zijn, dat weet ik niet...

Rochevalien

#34
Vers van de -onvolprezen- nieuwsrubriek van de site van de club "de Pijl": "Modeltrein Paradise - Verhuis
De treinenhandelaar Modeltrein Paradise uit Beveren verhuist in de loop van dit jaar naar een nieuwe locatie. Tot nog toe had hij geen uitgebouwde winkel waarin alle koopwaar tentoongesteld wordt. Maar daarin komt verandering. Het handelspand wordt volgens de zaakvoerder eerstdaags ingericht en zal gevestigd zijn op de oude baan Antwerpen - St Nikaas in hetzelfde Beveren."

Hopelijk moet onze vriend Tufken zijn prijzen niet al teveel optrekken om deze extra kost aan zijn klanten door te rekenen.Zo werkt dat nu eenmaal....

Gerrit

Ludwig

#35
Tony, ik weet dat de verkoopprijs alleen niet het probleem is .
Ik weet dat sommige handelaars in Belgi? problemen hebben met internet handellaars.
Hun enige uitweg is dan de invoerder onder druk te zetten zodoende de internetwinkels uit te schakelen.
Als dat ooit lukt durf ik betwijfelen.
Hoe gaan ze trouwens ooit de giganten zoals Conrad aanpakken.
Dat zullen ze niet durven zeker?? neen eerst de kleintjes proberen te kelderen.....[}:)]
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

ronny-vdv

#36
Hoi iedereen,

Over prijzen kan ik vrij duidelijk zijn. Wie niet met verlies verkoopt, is in regel met de wet.
Als je een wagen koopt geeft de ene garage voor dezeflde wagen toch ook meer korting dan de andere.
Enkel als je met verlies verkoopt, ben je strafbaar.
Dan zijn er ook handelaars die andere artikels verkopen, zoals vliegtuigen, modelauto's, ed. die daar wat meer rekenen om zo modeltreinen te kunnen afprijzen (met verlies verkopen). Dit zijn trukken uit de doos, maar als dit bekend raakt, dan zwaait er wat.

Volgens mij gaat het niet alleem om prijzen, maar ook over andere zaken, zoals niet beleverd worden van een aantal zaken.

Veel sterkte en moed Patrick, je bent een echte treinliefhebber in hart en nieren.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

n/a

#37
citaat:
Geplaatst door tufken

Hallo Gerrit,

Alles blijft bij het oude, er zijn zelfs nog prijsdalingen in de toekomst,  met alles wat men ons nu wil aandoen zal juist het tegenovergestelde gaan gebeuren.

Wij laten ons niet intimideren



DAT IS GESPROKEN , GEWOON VOORTDOEN SUC6

El Greco

#38
citaat:
Geplaatst door Peter

Patrick (Tufken) heeft het me vanmorgen allemaal in vertrouwen uitgelegd. Nee, ik ga geen namen noemen maar ik wil wel reageren op hetgeen Gerrit op zijn lijstje heeft gezegd.

Citeer1)werkt men met personeel of niet? NEEN
2)heeft men een handelspand of niet? JA Verkoopt men voor een groot percentage op de beurzen of op het net? NEEN
3)koopt men aan via de invoerder(tussenpersoon die ook weer wat van de winst moet hebben) NEEN of rechtstreeks bij de fabriek?JA of gaat men de koopwaar z?lf ophalen bij de fabriek?(=ook weer goedkoper)NEEN4)werkt men volgens het minimum winst/maximum omzet principe?JA of niet?
5) werkt de handelaar samen met een winkelketen ? NEEN of niet


Ik zou feitelijk in eerste instantie nog even willen wachten met een reactie te plaatsen maar het hierbovenstaande geeft perfect weer dat Tufken een "GEZONDE" handelaar is met een welbepaalde visie voor handel drijven.
Ik ken Patrick nog niet persoonlijk (buiten een @mailtje)maar dit komt nog. Ik ben ook zelfstandige maar in een heel andere sector en ook hier is de concurrentie bikkelhard.Voor ons geldt ook puntje vier, dit wil wel zeggen dat je heel hard moet werken om iets over te houden. De "andere" gaan voor 1 grote winstmarge zodat ze voor de rest van de maand "save" zitten en geen klap meer moeten uitoefenen. Deze groep zakenhandelaars schrikken op termijn dan dat ze geen werk meer hebben of niets meer verkopen. De klanten blijven niet "ZOT" hoor. Wij investeren liever in de toekomst en onze klanten. (zou in het off-topic moeten thuis horen)sorry.

Ik geloof wel niet dat Modelbouw Paradise de enigste bron van inkomsten is voor Patrick, maar so watt, iedereen zorgt voor zijn eigen inkomen zolang dit maar op een wettige en legale manier gebeurd. Niemand zegt dat de eigenaars van de "traditionele" modelbouwwinkels nog een neven inkomen mogen genereren zoals een traiteurszaak of yscreem verkopen.....[;)] [:D] [B)]
Veel sterkte & suc6 Tufken
Groeten, Gert
 

wisselstromer

#39
ik ben na het lezen van dit hier toch eens benieuwd hoe dit gaat aflopen en vooral om welke 5 winkels dit gaat.

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Peter

#40
Wat internetwinkels betreft: Bijna alle gekende winkels (Olaerts, Jocadis, Ballien, Van Biervliet, Het Spoor enz.) hebben ook een internetwinkel. Volgens mij is een website waar produkten opstaan die je on-line kan bestellen en die je of zelf afhaald, of naar huis laat sturen een "Internetwinkel" Dat is niet enkel zo in de modelspoor branche, maar in elke branche. Een aantal winkels heeft zelfs een webwinkel op Ebay. Dus het argument webwinkel of internetwinkel houdt geen steek.
Met vriendelijke groeten
Peter

tonycabus

#41
@Brunel: ik zei toch al, "eerlijk" moet je in twee richtingen zijn.

1) Tegenover je klant, het artikel aan een juiste prijs en met een perfekte service aanbieden.
2) Tegenover jezelf, voldoende winst maken om het bovenstaande ook waar te kunnen maken.

Ik twijfel niet aan de bedoeling van de meeste handelaars, en begrijp eigenlijk, bij nader inzien, ook niet waar Patrick over klaagt.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

erik50

#42
Tony,
Lees eens tussen de regels dan zie je toch dat het probleem zich niet tot de verkoopprijzen beperkt.
Er is volgens mij eerder een probleem omtrent collega handelaars die proberen Modeltrainparadise het verdelen van sommige merken onmogelijk te maken.
En dit door hun leveranciers zelf onder druk te zetten .
Erik
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

Xa4

#43
als ik dit allemaal lees begin ik te denken dat het deel "zoveel" van de Gothfather is...[V]

JoVer

#44
citaat:
Geplaatst door erik50

... collega handelaars die proberen Modeltrainparadise het verdelen van sommige merken onmogelijk te maken.
En dit door hun leveranciers zelf onder druk te zetten .


Lijkt me sterk: leveranciers, dus fabrikanten, willen toch alleen maar verkopen? Zij rekenen hun prijs aan, waar zij winst op maken. Als de detailhandelaar daarna veel of weinig winst wil maken is dat toch niet de zaak van de leverancier/fabrikant (L/F)?

Althans in eerste instantie: de L/F wil natuurlijk ook op de langere termijn blijven verkopen. En dan mag de marge van de detailhandelaar niet al te groot worden om de potenti?le klantenkring niet af te schrikken.

In ieder geval kunnen meer verkopers voor de L/F een zegen zijn: de duurdere handelaars prijzen zichzelf uit de markt en als er genoeg betaalbare (of die alsdusdanig gepercipieerd worden) handelaars overblijven dan blijft voor de L/F de afzetmarkt bewaard.

En zo blijft voor ons de aanvoer van (betaalbare) modellen gegarandeerd [:)] Al mag het voor mij aan iets lager tempo zijn, als't niet geeft [8D]