lusterklemmen/kroonstenen of van die stekkertjes

Gestart door conducteur, 06 maart 2008, 20:32:35 PM

El Greco

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Ik denk dat Loebaske dit bedoelt:





Heeft deze dan zoveel voordelen dan de "gewone" lusterklemmen, je moet hierbij toch ook nog steeds tweemaal schroeven.

Het vertinnen van de uiteinden zoals Jacques vermeld lijkt mij geen slechte tip te zijn.

Kan er hier iemand wat voorbeeldfoto's plaatsen van zijn aansluitingen onder tafel. Zou niet slecht zijn om verdere keuzes te kunnen maken.

Groeten,
Gert
 

Michiel

Ik ben nog maar net begonnen met de electrische aansluiting, maar op verzoek toch een paar foto's. De wissels worden via lusterklemmen aangesloten, en worden verder verbonden met de wisseldecoders die ook over gelijkaardige schroefklemmen beschikken.



groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Kees-Jan

Ja Beekeeper das idd de mooiste oplossing

Die aderhulzen gebruik ik ook en knijp ze met een speciale tang dicht.

Kees-Jan


Ludwig

Ik gebruik deze lusterklemmen.
Ze hebben het voordeel als er eens iets moet losgekoppeld worden er niet moet geschroefd worden.

Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

loebaske

Het zijn de deze die ik bedoel Ludwig en Gerolf....
dus moet ik er geen foto meer van maken[;)][;)]
en het is beter in eerste instantie om de draden even te vertinnen
en nadien moet je idd. tweemaal de draden in de doorsteekklemmen steken, maar dan moeten die niet meer los, gewoon inpluggen...
zie foto van bovenvermelde...

conducteur

citaat:
Geplaatst door Ludwig

Ik gebruik deze lusterklemmen.
Ze hebben het voordeel als er eens iets moet losgekoppeld worden er niet moet geschroefd worden.

Groeten
Ludwig


zal dat even gaan zoeken in de hubo
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

De Brico in Waterloo heeft ze nog zo voor het meenemen, althans vorige week nog toevallig gezien tijdens het grabbelen naar gewone lusterklemmen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

eric

Daarstraks nog gezien bij ons in de winkel[;)]

Kees-Jan

Kun je deze "lusters" niet zelf maken door een (stuk 220v of 380v) koperdraad tussen de twee "lusters" zelf te maken?



Kees-Jan


Gerolf

citaat:
Geplaatst door Rees-Cees

Kun je deze "lusters" niet zelf maken door een (stuk 220v of 380v) koperdraad tussen de twee "lusters" zelf te maken?
Waarom zou je dat doen? Ze zijn nog vlot verkrijgbaar op diverse plaatsen!
Het is trouwens een stekkerverbinding, met verende stekkers. Stukken koperdraad (-stang) zouden een onvoldoende betrouwbaar kontakt geven.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

El Greco

citaat:
Geplaatst door buckfast_beekeeper

Voor deze kleinere stromen gebruik ik liever din stekkers (1 of max 2 wissels) of sub-d (25 polig of minder. Een 50 polige is echt niet prettig in gebruik.)



Heb je daar een afbeelding van, van onder jou tafel?
Bij Conrad staan er tientallen in de aanbieding.(9-15-25-50 inbouw/opbouw,enz..)

Wie laat er nog eens wat aansluitingen zien van onder de tafel? Kwestie van wat ide?n op te doen.

Groeten,
Gert
 

loebaske

Heb toch al hier eerder gemeld dat we dat verkopen, dus wie er nodig heeft laat maar iets weten, en vermeld het aantal.
Gelieve dit te doen via dummi@euphonynet.be zolang de voorraad strekt.
Groetjes
Eric

conducteur

Ik ga samen met mijn opa een 'grote baan' bouwen. nu ze nog op de grond ligt en ze af en toe weg moet om te kuisen heb ik bijna geen elektrische aansluitingen.Vandaar dat ik wou weten wat de beste mogelijkheid is om je kabels mee te verbinden. voor die 2 wissels en dat sein die er nu staan doe ik het nog met van die stekkertjes die ik gekregen heb van mijn opa.

ik heb al vaak gelezen dat een ordentelijke elektrische aansluiting veel problemen verhelpt,dus wou ik ook een nette overzichtelijke elektrische aansluiting inbouwen.

ik zal dan ook een verslagje schrijven op ons forum elke keer dat we een namiddagje gewerkt hebben.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

ysbeer

Messing schroeven gaat ook natuurlijk,en wil je het heel mooi doen dan een soldeer lip er onder (100 stuks .90 cent).
Overigens had ik het over spijkertjes en niet over spijkers.
OP zo een klein ding behoef je echt niet te rammen.
In gewoon hout duw ik hem er met een tang in.
Elke schroef verbinding (zeker als je de draad ook nog gaat vertinnen blijft een risco van loskomen.
Bij echte railklemmen is dat risico nihil,maar dat kost dan ook wel wat.
wim



El Greco

citaat:
Geplaatst door El Greco

[quote

Wie laat er nog eens wat aansluitingen zien van onder de tafel? Kwestie van wat ide?n op te doen.

Groeten,
Gert



Niemand geen foto's van zijn (elektrische)onderkant met sub-D connectoren?[:)]