Roco set

Gestart door Peter, 05 maart 2008, 11:16:31 AM

Peter

Als dat zo verder gaat denk ik dat er vandaag of morgen toch een paar een dwangbuis moeten aandoen.
Roco brengt een nieuwe digitale set uit met een E10 en drie rijtuigen. Het speciale: Bij de lok kan je de panto's omhoog en omlaag laten gaan, en is er natuurlijk ook geluid. In de drie rijtuigen kan je de deuren laten openen en sluiten, en is er ook het geluid van die die deuren.
Wat gaan we nog allemaal krijgen in de toekomst? Allemaal digitale koppelingen, zodat je op elk moment elke wagen kan aan en afkoppelen?
Figuurtjes die in en uitstappen enz. enz.
Dat die set van Roco zijn prijs heeft is natuurlijk logisch, alhoewel alles samen, trein, sporen, multimaus en digitale versterker, voor een ongeveer 790,00 euro zeker niet overdreven is.
Met vriendelijke groeten
Peter

wisselstromer

de volgen truc vna roco is ene set met 3 van die telescopische wagons om staalrollen in te vervoeren

de middelste wagon bezit een decoder met geluid
de 2 buitenste hebeb een motor die de 2 vn de 3 delen vd wagon doet open en toegaan
het zag er wel mooi uit maar niks voor mij
de AC versie komt pas in 2009, de prijs weet ik niet
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

krispy

Blijkbaar is er wel een markt voor , want anders brachten ze het zeker niet uit

Zij spelen enkel in op de meer en meer eisende modelbouwer
Als we dat dan weer gewoon zijn zal er wel waarschijnlijk iets nieuws komen , dat van de koppelingen zal er waarschijnlijk wel komen , gebruiksgemak voor veel modelbouwers ( zeker op plaatsen waar men moeilijk bij kan) maar over de prijzen wil ik het niet hebben , deze zullen wel na vernant zijn[xx(]


edit bijgevoegd :

Het is niet voor niets dat de centales tegenwoordig tot 9999 adressen aan kunnen , men heeft binnenkort voor elke wagons een decoder nodig die apprat kan worden aangesproken om al de functies per wagon te kunnen uitvoeren
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Tom

Als ik een beetje digitaal begrijp dan wil dat je 9999 adressen kunt maken nog niet zeggen dat je ook daatwerkelijk 9999 locs kan laten rijden.
9999 staat voor het aantal cijfers dat je je loc kunt geven.
Tom

conducteur

meteen stevige elektromagneet zou dat moeten lukken,die koppelingen[:D]
bij een cs heb je al 16000 bestuurbare dingen(loc's,wissels..)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

citaat:

Als ik een beetje digitaal begrijp dan wil dat je 9999 adressen kunt maken nog niet zeggen dat je ook daatwerkelijk 9999 locs kan laten rijden. 9999 staat voor het aantal cijfers dat je je loc kunt geven.


Dat lijkt voor Belgische loks tijdperk IV of V inderdaad zo te zijn, maar ik vermoed dat de fabrikanten deze decoders niet enkel voor dit select clubje hebben gemaakt. In het buitenland hebben ze iets meer cijfers nodig om loks uniek te kunnen nummeren, en tijdens het Belgische tijdperk II en III heb je met die type-nummering ook al 6 cijfers met een punt nodig.

't Is maar een overpeinzing...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Jurgen

Peter, die set is al een tijdje aangekondigd hoor. [;)] Stond naar het schijnt vorig jaar al op de messe, maar moest toen nog fatsoenlijk ontwikkeld worden. [;)]

Over die 9999 adressen, je kan ondertussen al meer dan 32000 adressen programmeren. Dat hoeven dan niet allemaal locs te zijn. Ook je verlichting in de rijtuigen kan geprogrammeerd worden. In een slaapwagen kan je bevoorbeeld bij ieder raam de verlichting apart schakelen want niet iedereen gaat op hetzelfde moment slapen. Wie er zich aan waagt, die heeft veel geld. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

Dat wist ik ook dat die set al een tijdje geleden is aangekondigd, maar nu is het dus defintief, met prijs enz.

Wat digitaal betreft: de mogelijkheden zijn eindeloos en we staan in feite nog maar aan het begin. Het zou inderdaad goedkoper mogen, maar dat kan nog komen nu er al merken met decoders voor 12 euro enz. op de markt komen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door Peter

Als dat zo verder gaat denk ik dat er vandaag of morgen toch een paar een dwangbuis moeten aandoen.
Roco brengt een nieuwe digitale set uit met een E10 en drie rijtuigen. Het speciale: Bij de lok kan je de panto's omhoog en omlaag laten gaan, en is er natuurlijk ook geluid. In de drie rijtuigen kan je de deuren laten openen en sluiten, en is er ook het geluid van die die deuren.
Wat gaan we nog allemaal krijgen in de toekomst? Allemaal digitale koppelingen, zodat je op elk moment elke wagen kan aan en afkoppelen?
Figuurtjes die in en uitstappen enz. enz.
Dat die set van Roco zijn prijs heeft is natuurlijk logisch, alhoewel alles samen, trein, sporen, multimaus en digitale versterker, voor een ongeveer 790,00 euro zeker niet overdreven is.


>>>> Ik vraag mij soms af hoeveel euro's sommige mensen wel tegen onze treinhobby kunnen aansmijten en of al die mooie loks ?n wagons ooit op een baan zullen rijden.Waanzin noem ik dat.

Gerrit


Peter

Gerrit schreef:

citaat:
Ik vraag mij soms af hoeveel euro's sommige mensen wel tegen onze treinhobby kunnen aansmijten en of al die mooie loks ?n wagons ooit op een baan zullen rijden.Waanzin noem ik dat.

Gerrit



Blijkbaar nog meer als genoeg, gezien modellen van Bavaria, Weinert, Micro-Metakit enz. bijna direkt uitverkocht zijn, en dan spreken we toch al gauw over loks van tussen de 1000 en 2000 euro (per stuk[:D])
Met vriendelijke groeten
Peter

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door Peter

Gerrit schreef:

citaat:
Ik vraag mij soms af hoeveel euro's sommige mensen wel tegen onze treinhobby kunnen aansmijten en of al die mooie loks ?n wagons ooit op een baan zullen rijden.Waanzin noem ik dat.

Gerrit



Blijkbaar nog meer als genoeg, gezien modellen van Bavaria, Weinert, Micro-Metakit enz. bijna direkt uitverkocht zijn, en dan spreken we toch al gauw over loks van tussen de 1000 en 2000 euro (per stuk[:D])

>>> In Duitsland,dat zal wel maar in Belgie?????

Gerrit


Peter

In Belgie ook. Ik ken hier ook een modelspoorder die ALLE Olaerts modellen heeft, samen met nog en groot aantal andere modellen van die prijsklasse (Philotrain en Bavaria)
Buiten even op een rollenstand hebben ze nog geen meter gereden. Triestig nietwaar, maar ja, ieder is tevreden op zijn manier.
Met vriendelijke groeten
Peter

Tom

Zo heb ook ooit iemand gezien op 'man bijt hond'.
Ze warend daar binnen bij een man van wie zijn hobbykamer vol hangde met vitriene kasten vol met locs, maar ook geen modelbaan, enkel een rolbank.
Tom

Kees-Jan

Om terug te komen op de Roco set.

Ik hoop dat deze set wel via andere dan Roco "muizen" te programeren is.

Waarom?

Ik heb hier een platin V200 met 3 silberlingen waarvan de rijtuigen niet reageren op de ECoS. Zelfs Roco zelf staat hier voor een raadsel en heeft een ECoS aangeschaft om het probleem op te lossen(gisteren wisten ze nog niet hoe ze het op moesten lossen, ik kreeg een mail van ze).

Dus deze set is hopelijk wel op andere centrales te programeren.

Kees-Jan

SuSke

citaat:
Geplaatst door Tom

Zo heb ook ooit iemand gezien op 'man bijt hond'.
Ze warend daar binnen bij een man van wie zijn hobbykamer vol hangde met vitriene kasten vol met locs, maar ook geen modelbaan, enkel een rolbank.



Bij mij is het ook niet veel beter [:(][:(]
maar hopen dat daar snel verbetering in komt.[:I]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.