Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

rijtuigen met nr 44657 van roco

Gestart door zeilfreakje, 20 februari 2008, 15:32:06 PM

zeilfreakje

hoi vrienden , ik heb van iemand 2 oranje rijtuigen van roco gekregen; het zijn belgen dat wel maar ik zou graag weten door welke locomotief dat ze ooit getrokken zijn

het nummertje da op de doos  sta is sncb 1 kl.

kan er mij iemand helpen aub?
groetjes benny.

krispy

@ zeilfreakje

Hierbij een link waar ge verschillende treinsamenstellingen kunt terug vinden zoals ze gereden hebben

http://www.lsmodels.com/LS/Pages/General_N/Compositions_de_rames_N.htm


Veel plezier dermee
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

zeilfreakje

het probleempje is kvind ze nie terug daar alvast dank

13erke

Ik denk dat je een i6 hebt gekregen,
deze rijtuigen werden in het verleden op de lijn luik-luxemburg samen met i 10'en ingezet.
Voor de tractie kan je een blauwe 55 (vroeger) of een 15 of een 3000 (nu) inzetten.
Deze rijtuigen worden ook (op de lijnen naar brussel) in piekuurtreinen ingezet, meestal getrokken door een 21 of een 27, al kan dit ook wel eens een 23 zijn.
Verder kwam het ook wel eens voor dat ze in een slaaptrein werden ingezet (vooral de periode rond 2000 ).

n/a

I6 werd ook gebruikt in allerlei internationale treinen (in dagtreinen naar Zwitserland / Itali? / Duitsland / ... en in vele nachttreinen als zitrijtuig) en misschien zelfs ook nog in de IC Oostende-Keulen.

Keuze genoeg; je kan eigenlijk niet veel 'fout' doen.

zeilfreakje

alvast dank bij voorbaat het zijn wel rijtuigen van de nmbs want de b sta erop maar ik ga es kijken welke loc ik er kan voorhangen weet je mss welke het mooiste ga staan voor die rijtuigjes aub

groetjes benny

zeilfreakje


doomslu

Het zijn dus inderdaad internationale rijtuigen I6.
Zoals 13erke al schreef kan je daar een blauwe 55 (vroeger) of een 15 of een (CFL) 3000 (nu) inzetten. Ik meen dat een 16 ook moet kunnen en wellicht nog andere locs.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Anarchy

Voor oranje I6 kan je onder andere gebruiken:

HLE 21/27
HLE 13/3000
HLE 22/23/25/25.5
HLE 18
HLE 20
HLE 16


Tom

Een HLE 15 kan ook voor die scholentrein.
Tom

zeilfreakje

bedankt jongens maar ze hebben wel in belgie gereden he

groetjes benny

doomslu

citaat:
Geplaatst door zeilfreakje

bedankt jongens maar ze hebben wel in belgie gereden he

groetjes benny

Natuurlijk !
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Tom

Het zal wel zijn, tegenwoordig zien ze nog nauwelijks het buitenland.
Tom

zeilfreakje

ok bedankt vrienden voor de uitleg en de hulp hoor ik ga dan zien da ik nog zulke wagons kan vnden en ne juiste locomotief ervoor he dan heb ik weeral een mooie trein bij he