mijn eerste (nie 't laatste) bericht op dit forum

Gestart door Xa4, 17 februari 2008, 10:40:00 AM

Xa4

Hallo iedereen (op dit forum)

even voorstellen,

Naam: Xa4
Woonplaats: Kortrijk
Geboortedatum: 16-03-1971
Beroep:vrachtwagenchauffeur
Met modeltreinen bezig sinds: mijn eerste levensjaar (mijn broer had toen al een baan, hij is 9 jaar ouder...), mijn eerste m?rklin trein (sorry tweestromers) kreeg ik rond mijn 6e levensjaar van die bekende man met witte baard
Stroom: AC: wisselstroom / analoog
Verzameling: NMBS,V.S.(type F7) en alles wat ik mooi vind (volgens mijn eega veel te veel:D)
Tijdperk: (II), III, IV, V
Schaal: HO
Club:geen clublid
Foto:hier w8 ik nog mee (wil niemand doen schrikken:D)
(of bedoel je gelijk welke foto?:D)

verder nog enige uitleg over mijn passie (modelbouw)
ik heb nog nooit de mogelijkheid gehad om mijn treinbaanmateriaal deftig op te stellen :(
daar komt binnenkort verandering in hoop ik, zolder wordt klaargestoomd...
maar aan de andere kant heb ik wel altijd blijven modelbouwen, van alles en nog wat, en dit in verschillende schalen.
zo ben ik rond mijn 12e levensjaar via een vriend in contact gekomen met militaire voertuigen schaal 1/72-1/76
daarna kwam schaal 1/35 (militair), 1/24 (auto's en trucks)en ook figurines in verschillende schalen zijn reeds de revue gepasseerd.
allen hebben mijn liefde, maar moet die liefde (lees tijd en centen) nu delen met vrouw en twee kinderen..;)
er schijnt echter licht op het einde van de tunnel, mijn oudste zoon (2jaar) heeft blijkbaar reeds interesse in de treintjes:)

nog een kleine verduidelijking waarom ik B treinen verzamel: sinds mijn 3e levensjaar,via mijn stiefvader, veel treinen gezien, hij heeft altijd aan de ijzerweg gewerkt..(we hebben zelfs nog boven het station in Sheldewindeke gewoond..)=heeft iemand foto's van dit station??
verder heb ik veel met top vakantie op reis geweest sinds mijn 5e levensjaar tot mijn 16e, er zit dus veel nostalgie in mijn hobby..

zo,dat is het zo een beetje, hopelijk tot binnenkort eens, ik heb nog veel vragen in mijn hoofd zitten, maar die stel ik wel als de tijd er is dat ik aan de baan kan beginnen/bezig ben



harzfreak

#1
Welkom hier op het forum .
Veel leesplezier.[;)]
Groetjes Maarten

loebaske

#2
Van harte welkom op dees forum, en hopelijk gaan we jou vaak tegen het lijf lopen, al dan niet letterlijk/figuurlijk.
Eric

T03

#3

Welkom hier, veel lees en modelbouwplezier [;)]

spgr.
Marc
"I have a train riding in my brain"

janjozef

#4
Dus inderdaad welkom, alleen, een analoog/wisselstromer dat dat nog bestaat, ik dacht dat 3-rail materiaal steeds met decoder werd verkocht tegenwoordig
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

#5
Welkom, man! [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

#6
Xavier, ook van mij een van harte welkom op dit forum!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)