plannen kessel-lo

Gestart door rixke rail, 12 februari 2008, 21:11:07 PM

rixke rail

Zoals stilaan geweten zal de loods (met nu nog het historisch materi?el) en het emplacement te Kessel-lo verdwijnen voor een woningcomplex. Deze morgen stond in de "Metro" een computersimulatie van dit nieuw te bouwen gedrocht !

IMGhttp://i60.photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/documents/kessel-lo.jpg/IMG

Wat vinden jullie ervan ?
Spoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

wisselstromer

eric
de 'kop van kessel lo' is de achterkant vh station van leuven en de martelarenlaan

daar staat niet het spoorwegmuseum
dat staat een kilometer verder richting brussel/mechelen/aarschot

voor die site zijn er nog geen echte concrete plannen naar mijn weten al dacht ik wel te weten dat de museumbewaarplaats ging verdwijnen

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

rixke rail

Nu je't zegt inderdaad, Wim. [:o)] De loods is dat gebouw in de rechterbovenhoek, dacht ik. [:I]
Maar er zijn al jaren geruchten in die trend, men heeft ook lijn 35 recent verlegd.
Is dat met het oog op voornoemde site, of heeft dat een andere reden ?
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

wisselstromer

ik denk dat men lijn 35 eerder om praktische redenen heeft verlegd
de treinen komende van aarschot of deze die daar naartoe reden moesten bij het verlaten vh station van leuven over de goederenbundel rijden en konden daardorr niet echt snel rijden
ook de vroegere bedding was redelijk schrep om hogere snelheden te halen
nu rijden de treinen niet meer over de bundel en kunnen de nieuwe (flauwere) bocht met een hogere snelheid nemen
Hierdoor wordt er weer wat tijd gewonnen
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Jurgen

Ik kom er elke dag langs. Nu mag men niet meer parkeren op de parking achter het station. De werken beginnen binnenkort, ik weet niet meer wanneer.
De fietsenstalling is nu in het straatje waar vroeger een zijspoor naar een oude locloods of werkplaats ofzo liep. Daar is men nu een compleet nieuwe woonwijk aan het neerpoten.
Op de Martelaerenlaan heeft men enkele gebouwen tegen de vlakte gesmeten, waarschijnlijk omdat een gedeelte van de baan heraangelegd zal worden. Anders zie ik geen enkele manier om zo'n gigantische gebouwen neer te planten daar achter het station.

De museumbewaarplaats staat aan de andere kant van de Diestsesteenweg (in de rechter bovenhoek op de afbeelding) en is voorlopig nog niet bedreigd door deze werken.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.