Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

report from fair in N

Gestart door Ralf Wittkamp, 09 februari 2008, 14:53:26 PM

PaulC

citaat:

Wat is er dus fout, buiten de te dikke gele lijn?



Even gaan spieken op de site van Patrick (dgrr57).
Als ik goed kan zien op de foto heeft de 25.5 horizontale verluchtingsroosters. Volgens de site van Patrick had alleen de 2557 horizontale roosters, en deze heeft ook geen doorlopende gele lijn.

Maar desalnietemin zal ie toch niet van mijnlijstje geschrapt worden.


Paul

Jurgen

citaat:
Geplaatst door PaulC

citaat:

Wat is er dus fout, buiten de te dikke gele lijn?



Even gaan spieken op de site van Patrick (dgrr57).
Als ik goed kan zien op de foto heeft de 25.5 horizontale verluchtingsroosters. Volgens de site van Patrick had alleen de 2557 horizontale roosters, en deze heeft ook geen doorlopende gele lijn.

Maar desalnietemin zal ie toch niet van mijnlijstje geschrapt worden.


Paul




Volgens mij is dat gezichtsbedrog. Op de website van Groterdam kan je ook een foto bekijken van de zijkant. Ik denk dat het wel verticale roosters zijn, maar het blijft mij onduidelijk.
Kan de maker van de foto's even duidelijk brengen? Of mensen die er geweest zijn en het model gezien hebben, die mogen ook duidelijkheid scheppen.

@ Wim (wisselstromer): Dit was al langer bekend hoor, maar als je het niet gelezen hebt en je let er niet op dan kan je er snel overkijken. [;)]

Ik heb trouwens mijn model ook al besteld. Voor mij is het een M?rklin onderstel met de kap van Trix geworden. Volgens mijn handelaar zou het geen probleem zijn.


Trouwens, ik weet niet of iemand het gemerkt heeft, maar bij het type 64 zijn er ook verschillen tussen M?rklin en Trix hoor. Zo heeft de Trix versie slechts 1 frontsein en dat van M?rklin 2.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.


Jurgen

Ok, nu zie ik het. Dank je wel Patrick.

Ik leer nog iedere dag bij. [:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Break302

Dan hebben we het nog niet over de buffer balk gehad, die is voor beide versies verkeerd.
Het model zoals op de M?rklin of Trix loc was alleen bij de 2557 aanwezig omdat dit een verbouwde 25.0 serie is de welke is aangepast naar 25.5 na het ongeval van de originele 2557.
Ook niet te vergeten zijn de verschillende koplamp modellen door de tijd heen, maar ik betwijfel of ze daar gaan de moeite voor doen om die aan te passen.
Wat betreft de zij roosters. Die waren in de begin periode met de doorlopende gele lijn aan weerszijde 3 stuks met horizontale verdeling.
Naderhand zijn die vervangen door verticale verdeelde roosters met aan 1 zijde een bijkomende rooster tussen de 2 middelste zijvensters.

wisselstromer

ik denk niet dat er daar veel mensen van gaan wakker liggen
dat valt toch niet op als je die lok laat rijden met een sleep wagons er achter

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Break302

Dan hebben we het nog niet over de buffer balk gehad, die is voor beide versies verkeerd.
Het model zoals op de M?rklin of Trix loc was alleen bij de 2557 aanwezig omdat dit een verbouwde 25.0 serie is de welke is aangepast naar 25.5 na het ongeval van de originele 2557.
Ook niet te vergeten zijn de verschillende koplamp modellen door de tijd heen, maar ik betwijfel of ze daar gaan de moeite voor doen om die aan te passen.
Wat betreft de zij roosters. Die waren in de begin periode met de doorlopende gele lijn aan weerszijde 3 stuks met horizontale verdeling.
Naderhand zijn die vervangen door verticale verdeelde roosters met aan 1 zijde een bijkomende rooster tussen de 2 middelste zijvensters.




Alles kan (en mag) bij de NMBS [;)]


Chris


Peter

Een van de mooiste dingen die bij de nieuwigheden in N?rnberg waren is voor mij van Hobbytrain de volledige Oostende-Wien express uit tijdperk II. Of hij veel verkocht zal worden weet ik niet, want de prijs zal waarschijnlijk niet goedkoop zijn (Ik koop hem ook niet) maar prachtig zal hij wel zijn, zeker als de bijbehorende stoomlok ook moest uitkomen.


Edit; Eurotrain verandert in Hobbytrain
Met vriendelijke groeten
Peter

Chris

Er staat trouwens weer een verslag op 2009....[:)]

argilla

citaat:
Geplaatst door Chris

Beetje laat, maar ik heb nog een verslag staan van Nurnberg op mijn site

http://www.webjoosting.nl/hetgroterdamproject/index.php?option=com_content&task=view&id=349&Itemid=230



----------------------------------
allemaal goed wel de webstek maar...... Verboden toegang
sla dan maar eens aan het lezen [:D]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Chris

Dat is de oude link [:D]  van 2008...[:D]
Site draait al weer sinds een jaar op een geheel eigen domein en niet meer via webjoosting.

even naar

www.hetgroterdamproject.nl en links onder kiezen voor neurenberg 2009 [8D]